EirikO Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Driver og lærer meg litt c og skal lage et enkelt blackjack-spill Så lurte jeg på hva som er den beste måten å lage en kortstokk på? Tenkte på å lage en dobbelarray, men mulig det finnes bedre måter? Ellers lure c-ting jeg bør få med meg i mitt første "skikklige" program? Har kodet mye php før, og en del java Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 kanskje dayslepr har no ((rar)) ((kode)) (med) ((masse)) ((paranteser)) Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 vel hvordan du representerer dataene burde velges utifra hvordan koden din ser ut, du kan jo representere dataene som en 4 dimensjonal array eller en 1 dimensjonal (eller andre dimensjoner) dimensjonal alt etter hvordan koden din er. Ellers så ville jeg starta med c++ hvis jeg var deg. lykke til Lenke til kommentar
Klette Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 mekke structs til kortene som beskriver et kort, så slenger du inn 52 av de inn i en vector.. yay.. burde ikke være for vanskelig (eventuelt en 1d-array hvis du mekker c).. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) en (dobbelt)linket liste er vel ikke så dumt? da er det lett å fjerne og legge til objekter hvor som helst i settet slike ting ("container-verktøy") må lages fra scratch i C, eller du kan sikkert finne flere biblioteker som tar seg av slikt .. i C++ har man en god del inkludert fra før charile_de_meola: hehe - klabert .. for å si det sånn så håper jeg trådstarter gjør dette for å lære C, ikke fordi han mener det er nødvendig (normalt sett i hvertfall) å skrive dette i C Endret 2. februar 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 for å si det sånn så håper jeg trådstarter gjør dette for å lære C, ikke fordi han mener det er nødvendig (normalt sett i hvertfall) å skrive dette i C 5543579[/snapback] Helt riktig. Skal programmere en heis i C om noen uker, så da er det på tide å lære seg litt... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 hmm.. føler meg kjempetrygg nuh.. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 det er sikkert i sammenheng med skole, klette Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Samme spørsmål har forsåvidt blitt mer eller mindre besvart her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=170080&st=200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå