Reggy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Har ikke tilgang på garasje, og har dieselbil så det går litt tregt om morgenen med varme, avisningen m.m Kunne altså tenke meg å vurdere innstallere Webasto på bilen. Noen som har peiling på hva slikt kan koste? Noen firmaer har noe lignende til Webasto som kalles ebersprächer (e.l.) og det ville forsåvidt være det samme. Noen råd/ pris.....? Lenke til kommentar
Nils`n Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 hvorfor ikke en vanlig motorvarmer? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 hvorfor ikke en vanlig motorvarmer? 5538328[/snapback] Han sier jo at han ikke har garasje, og da har han sikkert ikke strøm heller... Webasto koster vel noe sånt som 10-20 000,- ferdig montert såvidt jeg husker? Rimelig stivt... Lenke til kommentar
Nils`n Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 hvorfor ikke en vanlig motorvarmer? 5538328[/snapback] Han sier jo at han ikke har garasje, og da har han sikkert ikke strøm heller... Webasto koster vel noe sånt som 10-20 000,- ferdig montert såvidt jeg husker? Rimelig stivt... 5539190[/snapback] Hvis han ikke har strøm så bor han i et telt elns. trenger ikke garasje for å ha motorvarmer.- Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Fattern kjøpte å satt i selv, det var ny med fjærnkontroll. Kosta vel nærmere 10 000 eller noe sånt tror jeg. Kan sikkert høre med han Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hvis han ikke har strøm så bor han i et telt elns. trenger ikke garasje for å ha motorvarmer.- 5539406[/snapback] Jeg vet av SVÆRT mange som bor i et hus hvor det er umulig å strekke en ledning isåfall. Om du bor i blokk, borettslag etc. Bilen står på P-plass, mens du bor i 10. etasje, eller på motsatt side av P-plass. Hva skal man gjøre da? Er da 100 grunner til at man ikke kan få strukket en ledning selv om faktisk bor sivilisert. Husker forresten jeg spurte om Eberspaecher engang, og fikk til svar: Eberspaecher varmesystem kan monteres til en pris av ca. 20.000,- + mva Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Hvis han ikke har strøm så bor han i et telt elns. trenger ikke garasje for å ha motorvarmer.- 5539406[/snapback] Jeg bor ikke telt, og hadde nok uten din hjelp kjøpt motorvarmer i den grad det var aktuellt for meg. Men for all del takk for svar utenom emne. Til dere andre takk for svar ang. pris m.m. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hva ER dette? *google* Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Enkelt sagt motor-/kupevarmer som går på drivstoff isteden for strøm..? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Dieselvarm elns? Mange biler som har det idag trodde jeg. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Enkelt sagt motor-/kupevarmer som går på drivstoff isteden for strøm..? 5542301[/snapback] Helt riktig... Koster mye mer enn elektrisk motorvarmer/kupevarmer (f.eks. DEFA) i innkjøp/installasjon, og er samtidig dyrere i bruk ettersom drivstoff er dyrere enn strøm. Altså uøkonomisk, men utrolig behagelig (slipper å tenke på å sette i at ledningen må plugges i eller at du må være i nærheten av en strømkontakt). Praktisk å slå på varmen mens man er på kino f.eks. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Webastoen som vi har i båten går på disel, men får å få blåst varm lufta ut i slangane så er det ei vifte som går på strøm av batteriet. Den bruker ikkje så masse strøm, men ein må ha eit godt batteri vist ein bare har eit batteri slik at ein sikker på å starte. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Webasto har jo også den store fordelen med at den virker også på hytta, på jobb, på fjellet, om strømmen går, og så videre. I fjor vinter parkerte jeg ved en som hadde webasto på jobben. Jeg måtte skrape vinduer før jeg kunne kjøre hjem, han satte seg inn og kjørte. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 For ikke å snakke om at vannet også blir pumpet rundt i kjølesystemet og varmeapparatet, pluss at (ihvertfall på min bil) kupeviften starter. Det er utrolig deilig å komme ut i bilen på en kald vintermorgen i 10 kuldegrader, vri om nøkkelen og temperaturmåleren spretter rett opp i normalstilling. Varmeeffekten tilsvarer 5 kW, altså betraktelig mye mer enn en elektrisk varmer. Jeg vil si at Webasto er totalt overlegent en elektrisk varmer om man ser bort fra prisen. Etter det jeg har hørt bruker de rundt en halv liter diesel pr. time, så det er jo ikke SÅ dyrt å bruke. Vanligvis holder det å ha den på 10-15 minutter for å få god lunk på motoren. Hvis du synes prisen er i stiveste laget hender det at det dukker opp brukte Webastoanlegg på Finn og andre annonsesider, evt. kan man sikkert komme over sånt hos en bilopphogger. Vær imidlertid obs på et monteringen er ganske omfattende, så om du ikke er en godt over middels praktisk persom som har "endevendt" en bil før bør nok det overlates til fagfolk. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Takk for tipset. *båt* Lenke til kommentar
traanons Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Webasto dieselvarmer kan du høre på pris hos t.o slettebøe i kristiansand tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå