Gå til innhold

Filmfiler som forandrer oppløsningen

Khazad

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt sikker på om dette er rette plassen for dette problemet, men jeg spør nå her.

Har noen opplevd at visse filmfiler forandrer på skjermoppløsningen når de åpnes? I tillegg får jeg ikke bilde når jeg spiller dem av i Winamp.

Vet noen kanskje hva som forårsaker dette? Jeg vet det ikke er skjermen, siden jeg har prøvd på to forskjellige skjermer.

Takk på forhånd for svar..

Endret av Khazad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor de forandrer skjermoppløsning vet jeg ikke, men det at du ikke får bilde i winamp er vel mest sannsynlig fordi at du ikke har rett(e) codec(s)?

5538296[/snapback]

Det med codec'en er jeg ikke helt sikker på, siden filene fungerer fint i windows media player (bortsett fra oppløsningen da)

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig at WMP har noen codecer innstallert som ikke Winamp har. Har du lagt inn noen codecer, eller har du bare det som er default i WMP?

Det med oppløsning kan kanskje løses hvis du prøver en annen avspiller, jeg har hørt mye bra om VLC player. Det er bare et skudd i blinde fra min side, men det er kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig at WMP har noen codecer innstallert som ikke Winamp har. Har du lagt inn noen codecer, eller har du bare det som er default i WMP?

Det med oppløsning kan kanskje løses hvis du prøver en annen avspiller, jeg har hørt mye bra om VLC player. Det er bare et skudd i blinde fra min side, men det er kanskje verdt et forsøk?

5543982[/snapback]

Du kan ha rett i det. Jeg har bare installert divx og tilhørende codecs. Jeg hadde en dårlig erfaring med å installere en stor codec-pakke, jeg kunne spille av hva som helst, men quicktime sluttet å fungere, og da sluttet itunes å fungere. Det var vel ace codec pack eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...