oerhört Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Var 2005 året da du begynte å spille for alvor? Eller kanskje året da du mistet all tro på bransjen? Vi har slått opp telt i spillarkivet, og funnet fram det absolutt beste – og det absolutt verste – fra spillåret 2005. Les mer Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Siden jeg har spillt ét av spillene nevnt (Civ IV) kan jeg vel nesten utrope 2005 for året jeg sluttet å spille (nye) spill. Bortsett fra CS selvsagt. Endret 2. februar 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Mye bra, mye dårlig. synes ikke 05 var et noe spesielt spillår Endret 2. februar 2006 av KillerX Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 World of Warcraft er det beste utgitte spillet i 2005 Hehe Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Flott og godt gjennomtenkt artikkel med fine kategorier. Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg er kanskje litt for ivrig, men hvorfor fanden er ikke Fahrenheit på listen over gode spillopplevelser? Og interaksjonsdesign? Jeg er kanskje litt for stor fan av det spillet, men syns det ihvertfall skulle vært litt mer nevnt enn en gang i slutten av artiklen Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Forventet å se Fahrenheit på den lista, ja. Ellers har jeg ingenting å utsette. Flott skrevet, med en smule humor. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 veldig bra artikel, men det jeg kommer til å huske best fra 2005 er at oblivion IKKE kom ut!! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Civ 4 var det eneste spillet jeg forventet burde være på lista som jeg også har spilt. Det gjelder å ungå best mulig alle de dårlige spillene Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Har ikke spilt et eneste spill ut av de som er på listen. Enten så begynner jeg å bli for gammel eller så er det datamaskinen min som ikke strekker til. Tror sistnevnte skal ha mesteparten av skylden for det :/ Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Riktig interessant og godt lesestoff dette. Du er god til å skrive og du vet det. Og du har noe å lære VG's journalister når det gjelder metafor-bruk Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 I mine øyner ser jeg ikke omslaget til WoW som noe spesielt og iøyenfallene og faktisk skjønner jeg ikke hvorfor det kom med. Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig. Er det bare pga navnet at det kommer der det er? Begynner å lure i alle fall. Har nesten ikke hørt om noen av de titlene som ble beskrevet. Fear og Resident Evil var det eneste jeg kjente igjen. Men så har ikke spilleåret 2005 vært noe å skryte av heller. Har nært sakt vært litt tragisk til tider med alt for mange halvferdige produkter. Får bare håpe at 2006 blir noe helt annet. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 I mine øyner ser jeg ikke omslaget til WoW som noe spesielt og iøyenfallene og faktisk skjønner jeg ikke hvorfor det kom med.5539150[/snapback] Ikke Horde ihvertfall, med Alliance og CE owns Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 I mine øyner ser jeg ikke omslaget til WoW som noe spesielt og iøyenfallene og faktisk skjønner jeg ikke hvorfor det kom med. Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig. Er det bare pga navnet at det kommer der det er? Begynner å lure i alle fall. Har nesten ikke hørt om noen av de titlene som ble beskrevet. Fear og Resident Evil var det eneste jeg kjente igjen. Men så har ikke spilleåret 2005 vært noe å skryte av heller. Har nært sakt vært litt tragisk til tider med alt for mange halvferdige produkter. Får bare håpe at 2006 blir noe helt annet. 5539150[/snapback] Må si meg enig med WoW coveret. Synes ikke det ser noe pent ut. Jeg er også uenig i WoW som beste online spill, men det er jo subjektivt selvsagt. Og jeg synes kategoriene var ganske merkelige, ikke noe beste singleplayer spill, ikke noe beste strategispill osv. men beste navn kommer med? Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 I mine øyner ser jeg ikke omslaget til WoW som noe spesielt og iøyenfallene og faktisk skjønner jeg ikke hvorfor det kom med. Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig. Er det bare pga navnet at det kommer der det er? Begynner å lure i alle fall. Har nesten ikke hørt om noen av de titlene som ble beskrevet. Fear og Resident Evil var det eneste jeg kjente igjen. Men så har ikke spilleåret 2005 vært noe å skryte av heller. Har nært sakt vært litt tragisk til tider med alt for mange halvferdige produkter. Får bare håpe at 2006 blir noe helt annet. 5539150[/snapback] Må si meg enig med WoW coveret. Synes ikke det ser noe pent ut. Jeg er også uenig i WoW som beste online spill, men det er jo subjektivt selvsagt. Og jeg synes kategoriene var ganske merkelige, ikke noe beste singleplayer spill, ikke noe beste strategispill osv. men beste navn kommer med? 5539961[/snapback] Hehe syns også de kategoriene var litt rare. De "spesielle" var sikkert inspirert av GameSpot sin best of '05 artikkel Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Vi ønsket ikke å fordype oss alt for mye i egne sjangerkategorier i år, av følgende årsaker: - Det er svært tidkrevende - Slett ikke alle sjangre har spill som er verd å trekke fram spesifikt - Vi ønsket ikke å skulle trekke fram alt som eide snev av kompetanse fra 2005, slik vi gjorde i fjorårets artikkel, men i stedet fokusere på de viktigste og beste titlene. At det ble egne kategorier for beste/verste omslag og beste/verste navn er mest på grunn av undertegnedes interesse for denne biten av spillproduktene, og ikke noe vi tok inn "i stedet for" kategorier som beste strategispill og liknende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ah, *mimre* det kom en del gode spill i 2005. Men jeg følte at det ikke var det beste spillåret (mitt)... Civ 4 er GOTY! Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Uten at jeg har prøvd alle spillene som er nevnt så vil jeg si at God of War hadde passet på en klar førsteplass Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig. Det er jo akkurat det det ikke er! Nesten samtlige andre spill har jo standard dvd-cover, hvorfor er ikke de platte, ensformige og kjedelige? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg synes det er flatt, ensformig og kjedelig. Det er jo akkurat det det ikke er! Nesten samtlige andre spill har jo standard dvd-cover, hvorfor er ikke de platte, ensformige og kjedelige? 5541000[/snapback] Fordi designe møter øyet og trekker kunden noe et spill cover skal gjøre. Hadde jeg vært i butikken for å velge spill, og ikke vist noe serlig om WoW fra før, så hadde jeg ikke engang sett WoW coveret blant alle spillene for det er ingen ting med coveret som er spesielt. Jeg synes ikke WoW har noe spesielt pent cover heller. Synes det er rotete og ensformig i fargene, bildevalget og tekst fonte på navnet. F.eks Painkiller hadde et meget iøyenfallen cover, med "heavens got a hitman" under teksten. Dette er et spill jeg som kunde uten citen om spill hadde stoppet opp og sett litt ekstra på. Jeg synes gamer.no kunne gjort litt mer med denne artikkelen. Dele den inn i sjangerene, og deretter dele ut slik som "beste spill". Blir feil synes jeg å sammenligne WoW med f.eks Boilingpoint da det er 2 forskjellige kategorier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg