PMnormal Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Dette er den ucroppede versjonen av det bildet jeg viste tidligere. Lekte litt med MS Digital Image Suites raw-konvertering og manipulering, og fikk dette resultatet. Forstod etterhvert at det var det kraftig croppede utsnittet som ødela for bildet før. Skjevheten ble så fordømt synlig. I det programmet jeg brukte fantes det ingen verktøy for perspektivkontroll, men det er heller ikke nødvendig lenger (tror jeg). Mange kommer sikkert til å være uenig i det, og så snart jeg lærer å bruke det i PS, skal jeg lage en rett versjon i den originale croppingen. I tillegg har jeg fjernet et par gravstøtter, elektriske fakler og flomlys. Det siste ble ikke så vellykket. Regner med at dere ser det raskt. Håper dere som ikke likte forrige versjon liker denne, da. Er dere enig i at retting av perspektivet ikke er nødvendig når man ser kirken i en større sammenheng? Ps: Dette er ikke kunst. I hvertfall ikke enda Edit: Har lagt ut en ny versjon lenger ned i tråden. Lar den gamle ligge ute slik den er, slik at ikke nye lesere lurer på om dere trenger sterkere briller, he he. Endret 2. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hm.. det var da veldig svært bilde. Det er også komprimert altfor hardt, se spesielt på porten. Litt vanskelig å dømme på det grunnlaget. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 tror du har vært uheldig med lagringen her ja.... Tørr ikke bedømme noe jeg heller, kan ikke være slik du mente det...? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Et var kjapt gjort da jeg testet funksjonene i MS Digital Image Suite før jeg la meg i natt. Har ikke tid til å lage ny versjon før i kveld, men jeg er ikke fornøyd med en av klonejobbene i dette programmet heller. Det kan nok ikke brukes til særlig avanserte ting heller. Selv downsizingen fungerte dårlig. Får ta den store filen inn i PS når jeg kommer hjem, skal være optatt i hele dag. Hva med perspektivet i forhold til den originale, croppede versjonen fra tidligere? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Siden forrige versjon var tett beskjert var det lettere å danne seg et bilde om at tårnet tiltet svakt mot venstre. Nå er det mye mer luft i bildet som gjør at dette blir mindre synlig, ja. Men bare så det er sagt, retting av perspektivet (som jo ikke er det samme som jeg nevnte over her) føler jeg ikke noen trang til å gjøre, hverken her eller på det forrige. Det er jo slik det fremstår for deg som står og ser på tårnet. Lek mer perspektiv og vid vinkel er tross alt en veldig spennende del av det å fotografere. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Helt enig, muffin, og for å være ærlig bør jeg fortsatt holde meg til det jeg kan best, å redigerer bildene i søkeren (àla Magnum). Kommer nok til å plage dere med disipliner jeg har liten erfaring med fremover også. I respekt for dere legger jeg derfor ut en skikkelig downsizet versjon, slik at dere kan vurdere håndtverket bedre. Liker litt for godt å leke med software for tiden, og det gir ymse resultater. I tillegg har jeg rettet på de verste digitale artifaktene fra MS Digital Image Suite. Kan absolutt ikke anbefale dens versjon av Healing Brush, men Smart Remove (eller noe slikt) fungerte ganske bra til å fjerne de fleste uønskede detaljene. Det ene flomlyset som kom med ble derimot fryktelig stygt behandlet, så det er klart slike billige versjoner har sin begrensning. For å ikke snakke om downsizingen. Brrrr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå