Republic3D Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 har 4 dager selv i new york, ikke 3.... ogsaa newwark flyplassen er den langt unna? hvordan kommer jeg meg dit fra sentrum? dyrt med taxi dit? noen som vet? 6272041[/snapback] Sist jeg tok bussen fra Newark til Port Authority bus terminal på Manhattan kostet det 11 dollar. Tar en halvtimes tid. Hvis du skal ta taxi, spør om pris først. Lenke til kommentar
Fry Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 tenkte aa lage en liste med ting aa faa med seg i new york.. saa hjelp til alle som vet noe: *Statue of liberty *Madison square garden *Rupert *Manhatten *Ground zero hehe, den lista blei ikke veldig lang... bare aa komme med masse!! :!: Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Manhattan er selve "New York". Det er på en måte hovedøya. Du har også andre bydeler i New York, som heter Bronx, Queens, Brooklyn og Staten Island. Madison Square Garden, Rupert og Ground Zero er alt sammen på Manhattan. En annen ting du burde få med deg er USS Intrepid. Det er et gammel hangarskip som er omgjort til museum (men som fortsatt er krigsdyktig). Det er også mulighet for å gå inn i en Concorde og en ubåt om du er heldig. Verdt å få med seg. Macy's er verdens største sammenhengende butikk (ikke kjøpesenter). Der har de mye rart, men mest klær og stæsj for jenter. Kan være ok å få med seg. Virgin Mega Store er en kjempestor platebutikk over flere etasjer med et kjempestort utvalg. Samme med HMV. Times Square er "sentralknutepunktet" i byen med masse folk, trafikk, neonlys og reklameplakater. Kan være artig å gå innom stedet. Det finnes tusen ting du kan gjøre i NY. Jeg har vært der 5 ganger nå, og jeg finner noe nytt og kult hver gang. Blir aldri ferdig med den byen. Må oppleves! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Broadway show må du innom. Halvprisbiletter i området rundt Times Square (Jeg betalte $40). Jeg kom hjem fra New York idag og var innom masse forskjellig, mest ting som har blitt nevnt her. Anbefales også å ta en taxi gjennom byen, underholdende hvor gode de er til å komme seg rundt uten å treffe noe/noen mens de råkjører avgårde. God tur Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hehe, det er jeg enig med deg i Serqevx. Taxi sjåførene kjører som f***, nærmest flyr gjennom gatene... artig å sitte på, men vet ikke hvor trygt. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Joggetur i Central Park, en dag til shopping only. Baseball eller basket kamp. Det er det jeg ville ha gjort i alle fall. I tillegg til å besøke alle de "berømte" stedene som Ground Zero, Empire State Building osv.osv. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det skal sies at Ground Zero egentlig ikke var mye å se på! Masse tykke gjerder rundt, og nesten umulig å se noe... Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg hadde det strålende i New York, kan godt skrive et oppsummerende innlegg av hele turen der jeg til slutt trekker en konklusjon - vis noen er interessert? Lenke til kommentar
Fry Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 new york turen min var helt sinnsyk og.. fikk ogsaa biletter til david letterman!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå