DE1 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Parken midt i NY - Dra med båt forbi frihetsstatuen. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Ja det med basketball kamp har jeg vurdert sterkt, men har vanskeligheter for å overtale familien. Kan du forsterke argumentene dine litt "Poor Leno" Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Skal skrive det inn i morgen! Må legge meg nå... Eksamen i morgen ^^ Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Da var eksamen ferdig! Phew Skal prøve å overbevise deg og family'en jeg! Når vi var i New York, gikk vi på basketballkamp. Bilettene kostet ikke altfor mye (Vi hade plasser litt høyt oppe, noe som viste seg å være fint, ettersom alle plassene faktsikvar like fine ) Da vi kom inn i den store hallen Madison Square Garden er, blei vi blåst over ende av inntrykk. Hallen (som blir brukt til basketkamper, ishockeykamper, boksing, konserter, og flere konserter) var _gigantisk_! Hallen har jo vært arena for mange av de viktigste boksekampene i historien. Hvis du går inn på denne siden, kan du se seatingchart, og et flott interactivt seatingchart. Jeg satt omtrent på tall 312 Mat og drikke var det nok av! Og det beste var at alt var rimelig billig! En diiiiiiger cola! Så diger at jeg så vidt fikk ned alt (og jeg drikke mye cola) til 30 kroner. De solgte all mulig god mat der også! I mellomperiodene var det masse underholdning. Cheerleaders, folk fra publikum som kunne prøve seg på å skyte straffer, og selvsagt bikinidamer med T-skjortekanoner Det beste med hele kampen, var jo selvsagt at Knicks (som ikke har spilt videre bra i år) vant over Pacers! Makan til stemning skal du lete lenge etter! Til slutt: Du kommer nok ikke angre på å ta deg en kveld på Madison Square Garden! Masse spennende å se, masse spennende folk! Det er et sted og en opplevelse du ikke kommer til å glemme med det første! - Leno Lenke til kommentar
Togo Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Jeg betalte $235 for 3 billetter på noen middelmådige plasser på en Knickskamp, så spesielt billig er det ikke. Mulig det blir billigere hvis du ikke kjøper rett før kampen starter. Endret 7. juni 2006 av Togo Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg konfirmerte meg i New York, og vi dro en time til en gospel-kirke i harlem. Søndag morgen er det ingen som vil deg noe vondt, bare du pynter deg. Noe av det heftigste jeg har sett, absolutt verdt en titt. Reisende er alltid velkomne i sjømannskirken, og det er jo godt med vafler.. Et av de eneste samlingspunktene til nordmenn som bor utenlands, kan være verdt å få med seg. Tar en halvtime-time hvis du er der ca 12. Du MÅ også kjøre subway, en halv dags underholdning for $1.30. Du kan se vanvittig mye artig på den. Rulleskøyter i Central Park, kjøre taxi hjem, ... Empire state building er et sånt must, men ellers trenger du ikke oppsøke alle severdighetene. Å dra rundtomkring er god underholdning det og. Hvis dere syns dere har en dag for mye, er det ikke langt til niagarafallene. Det er heller ikke langt til washington, hvis du har lyst til å se kontraster i byplanlegging. Går faktisk fint an å sykle der. Lenke til kommentar
Fry Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 har 4 dager selv i new york, ikke 3.... ogsaa newwark flyplassen er den langt unna? hvordan kommer jeg meg dit fra sentrum? dyrt med taxi dit? noen som vet? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 har 4 dager selv i new york, ikke 3.... ogsaa newwark flyplassen er den langt unna? hvordan kommer jeg meg dit fra sentrum? dyrt med taxi dit? noen som vet? 6272041[/snapback] Gode priser med taxi der, ja! Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 har 4 dager selv i new york, ikke 3.... ogsaa newwark flyplassen er den langt unna? hvordan kommer jeg meg dit fra sentrum? dyrt med taxi dit? noen som vet? 6272041[/snapback] det er jo 4 av dem, så det kommer jo helt an på hvilken du lander på. Det går skytteltrafikk mellom dem, byen og no hoteller. Det er også mulig å ta vanlig buss. Taxi er dyreste måten å komme seg fra byen til flyplassen på, (bortsett fra limosin da..) men det er ikke kjempedyrt... Lenke til kommentar
Togo Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 har 4 dager selv i new york, ikke 3.... ogsaa newwark flyplassen er den langt unna? hvordan kommer jeg meg dit fra sentrum? dyrt med taxi dit? noen som vet? 6272041[/snapback] Newark ligger i New Jersey - dvs feil side av Manhatten. Det er ingen T-bane linje som går ut dit, men det kan hende det går tog inn til Grand Central. Flybusser går der som alle andre plasser, og er et billig alternativ. Hvis du lander på JFK går det an å ta shuttle (metrotog) inn til byen, men dette kan fort ta 1 - 1,5 time. Taxi er også noe som må prøves, en opplevelse i seg selv. Lenke til kommentar
Fry Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 noen som er hyppe aa legge opp en plan for fire dager i new york? som har hvert der tidligere, vet ikke helt hva som er vaert aa se der.. reiser til neste uke.. og vet ikke hvor lang tid jeg trenger paa de diverse tingene... vill gjerne ha litt tid til shopping, ipod 60Gb og NBA Butikk som vistnok ligger i new york Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Vis jeg ikke kommer opp i muntlig lover jeg aa scanne, samt lasta opp tidsskjemaet vares Fry. Vi skal vaere der ca. like lenge eller like lenge som deg Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 har 4 dager selv i new york, ikke 3.... ogsaa newwark flyplassen er den langt unna? hvordan kommer jeg meg dit fra sentrum? dyrt med taxi dit? noen som vet? 6272041[/snapback] Newark ligger i New Jersey - dvs feil side av Manhatten. Det er ingen T-bane linje som går ut dit, men det kan hende det går tog inn til Grand Central. Flybusser går der som alle andre plasser, og er et billig alternativ. Hvis du lander på JFK går det an å ta shuttle (metrotog) inn til byen, men dette kan fort ta 1 - 1,5 time. Taxi er også noe som må prøves, en opplevelse i seg selv. 6275043[/snapback] Tror jeg betalte 25 dollar eller noe med taxi fra JFK til times square. Oluss to dollar eller noe sånnt i bompenger, husker ikke nøyaktig pris! New York er virkelig noe for seg selv! Har så sykt lyst å dra tilbake dit! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg kom ikke opp, ergo scanner jeg inn og laster opp tidskjemaet vaeres her naar jeg kommer hjem fra skolen (rundt 3, 4). Mener det skal vaere ganske saa bra Endret 14. juni 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Når har jeg aldri vært i NY, og heller ikke sett tidsskjemaet til Mr.SS, men jeg har fått med meg såpass at det er umulig å følge et tidsskjema. Sett heller opp steder du har lyst å besøke på en liste, og samle sammen de stedene som ligger i nærheten av hverandre. Så bruker du den tiden du føler at du trenger å bruke. Da får du med deg det du vil av noen steder, istedenfor pittelitt av mange steder. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Se en New York Jets, New York Yankees eller New York Knicks-kamp. (vær forberedt på et tap på hjemmebane med sistnevnte) Ellers må du jo selvfølgelig møte Rupert Jee. Lenke til kommentar
Fry Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 det er fett mr. SS.. da kan jeg hvertfall se litt av beromte ting og se hva jeg onsker og eventuelt redigere etter mitt behov og!! Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Dra på musikal! Om du har småsøsken er Lion King en sikker vinner, jeg og foreldrene mine dro på den, selv om jeg var 17 The Phantom of the Opera var fenomenal! Scenene, effektene og talentene er det beste jeg har sett, og absolutt verd pengene. Om det er en spesiell musikal du vil se, bør du være tidlig ute for å sikre deg biletter. Men du kan også stille deg i kø utenfor inngangen, er du heldig og tidlig ute, ender du opp med billige biletter. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Hei, Skilpadde. Vi har kjøpt de dyreste billettene til Lion King (pga. foreldrene mine var sent ute, som du sa). Er det en bra forestilling? Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Selv om jeg foretrakk Phantom of the Opera, så synes jeg den musikalen var skikkelig stilig. Det var utrolig tøfft å se måten de brukte scenen(og resten av rommet) til å få frem hisorien, og kostymene var geniale. Historien kan du nok fra før, den var ikke forandret, men det var likevel svært anneledes opplevelse å se musikalen. Og musikken var dødsbra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå