Gå til innhold

Asus ultraportabel laptop?

Intercom

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del om disse Asus sine superlette laptoper her på hardware.no (student guiden), men iom at den artikkelen nå er blitt litt utdatert sliter jeg litt med å finne pcene det er snakk om. Jeg er derfor veldig interessert i forslag til en liten og lett

ultraportabel laptop som helst yter litt i tillegg?:-)

Og hvilken netshop er billigst for tiden?

Mvh,

Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på jakt etter en jeg også. Komplett.no har en msi S260 som du selv kan konfigurere. En meget lett og stilig 12,1" fin skjerm. Tenker på å bestille denne selv.

Ser at de også har fått inn S270 på komplett nå og denne får du med AMD 64M prosessor.. Ellers så det ut som valgene var like med tanke på innmaten

Lenke til kommentar

Har du behov for optisk drev? Bør dette være innebygd? Trenger du CD-brenner? Trenger du DVD brenner? Hva skal du bruke maskina til? Har du behov for at den er særlig stillegående? Hvor mye penger er du villig til å bruke?

Hvis du søker på bærbare i prisguiden, og merker av alle modeller med 12,1 tommers skjerm finner du de fleste ultraportable som er å få tak i. Du finner da også ut hvor de er billigst.

Lenke til kommentar
Har du behov for optisk drev? Bør dette være innebygd? Trenger du CD-brenner? Trenger du DVD brenner? Hva skal du bruke maskina til? Har du behov for at den er særlig stillegående? Hvor mye penger er du villig til å bruke?

Hvis du søker på bærbare i prisguiden, og merker av alle modeller med 12,1 tommers skjerm finner du de fleste ultraportable som er å få tak i. Du finner da også ut hvor de er billigst.

5538892[/snapback]

Det som er viktigst for meg når jeg kjøper bærbar er at den er nettop det; Bærbar. :)

1. pri er at at den er liten, lett, støysvak og med god batterilevetid. Dette er et MUST for at jeg i det hele tatt gidder å kjøpe.

Dvdbrenner vil jeg helst ha, ja - spessielt dersom hd'en som pcen kommer med er liten(type 40GB). Maskina skal brukes til studier og hjemreiser, men vil at den skal kunne brukes til å redigere litt bilder i Photoshop CS2. Jeg spiller veldig veldig sjeldent, så hvor mange spill den får inn blir nok sisteprioritet for meg, men får den inn CS så er jo det bare bra!:)

Jeg har tenkt å svi av ca 10.000 pluss/minus et par lapper.

Var inne på dell.no og fant noen rimelig billige 12" og 14" laptoper som kunne skreddersys - noen som har erfaringer med disse pcene?

Takker for innspill så langt:)

- Alexander

Lenke til kommentar
Det er stor forskjell på 12" og 14" i pris og ytelse. Siden du ikke har så mye penger å kjøpe for anbefaler jeg deg å se på 14".

5539419[/snapback]

Lite penger?

I HW.no artikkelen har de funnet Asus Notebook S5200N-Combo til drøye ti tusen, en artikkel som er fra August 05 - den kan vel ikke akkurat ha steget i pris siste halve året?

Artikkelen ligger her: http://www.hardware.no/guider/baerbar_pc/s...uiden-04/9300/2

Hva mener du med at 12" og 14" er forskjellig i ytelse? Hvem av de to yter best?

Lenke til kommentar

Jeg kan iallefall trygt anbefale Dell X1

Folk på forumet sier at man får en del bedre pris hvis man ringer (og kanskje også pruter)

Edit: den har riktig nok ekstern DVD/CDbrenner men den bruker jeg aldri. (3 ganger på ett år)

Endret av benlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...