PMnormal Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Lurer litt på om noen der ute har forsøkt det programmet til raw-browsing og enkel konvertering. Har lekt litt med det, og det virker som et enkelt og greit program til batchconvertering av feriebilder som man bare har raw-versjon av. Det mangler klart de mer avanserte kontrollene, og den enkle tilgangen til kontroll, som Rawshooter har (pt er min favoritt). Likevel lurer jeg litt på om dette holder mål til familiebruk, når man bare skal lage enkelt tilgjengelige jpeg av alle bildene. I og med at programmet har en brukbar browser (har ikke testet den enda), så kan det jo være et greit redskap til å browse jpeg og raw samtidig. Veien til små manipuleringer blir jo kort, så kan man heller gjøre jobben skikkelig i Rawshooter hvis man skal publisere noe, eller lage en stor print. Er det noen som vet om den degraderer materialet, i forhold til å konvertere materialet i mer proff programvare? Den er jo grei å bruke hvis man bare skal tweake wb og kontraster litt. Har hørt rykter om at konverteringen i PS ikke gir samme kvalitet som et dedikert program. Stemmer det? I så fall, gjelder det for dette programmet også? Legger med et bilde som jeg både croppet, rettet opp horisonten på, justerte kontrasten på og konverterte til mer web-venlig format i en handling. Brukte også en form for healing/cloneverktøy som de kalte Smart Remove til å fjerne noe rød skrift på et par, tre tømmerstokker. Syntes det ble ganske grovkornet fiks i forhold til Healing Brush i PS. Klarer dere å se hvor jeg har brukt det uten å gå for langt inn i bildet? Mange spørsmål på kort tid, dette. Skal jo snart ut å reise igjen, og da har jeg ikke tilgang på pc for en stund. Har derfor ikke all verdens tid til å eksperimentere med software, som er min faglige akilleshæl. Håper noen av dere har hatt tid til å teste programmets bildekvalitet, så kan jeg konsentrere meg om PS. Ligger fryktelig på etterkant, og har nok med å lære meg å utnytte Rawshooter i tillegg. På forhånd takk for svar. Ps: Bildet er ikke et bidrag til bildekritikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå