Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et hovedkort som er MSI-845 Pro2 og prossesoren er Intel Pentium 478 1700 MHz... har lyst å prøve å overklokke den litt, men har aldri gjort noe sånt før, og vet ingenting om dette. Har veldig lyst å prøve, og har sett litt rund her i overklokkings kategorien.

Sånn som jeg har skjønt så kan dette gjøres ved hjelp av programmer som SysTool og Riva Tuner. Har lastet begge men ingen av disse støtter MSI-845 Pro2 : :cry:

Så trenger litt hjelp her, kanskje noen av dere vet om et program som støtter dette hovedkortet?

på forhånd takk! :D

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok har prøvd meg litt i BIOS-en og fikk pc-en opptil 2125 MHz. Jeg økte bare FSB fra 100 (standard) til 125. Testa den med Prime95 og fikk en feil etter ca.15min.

Jeg tenkte jeg skulle øke litt på "strømmen". CPU volt eller hva det kalles var på 1.7 som standard. Økte den til 1.775 og kjørte Prime95 i en havl time uten noe feil.

Ser dette bra ut eller?

Jeg leste litt rund her og så at mange snakker om noe som heter multiplier eller noe sånt. hva hjelper dette med??

så litt i BIOS-en min og fant ikke noe som heter mulitplier.

Så sjekket jeg i manualen som jeg fikk med hk og der stod det at den ligger under noe som heter CPU Ratio Selection.

Jeg gikk tilbake til BIOS og der fant jeg denne. Den var innstilt på 8X(safe), og kunne økes til f.eks 9X, 10X osv. men det stod ikke safe noen andre steder enn 8X.

Så er det lurt å forandre på dette eller??

vet egentlig ikke helt hva den gjør.

så litt hjelp hadde vært veldig bra. :D

Lenke til kommentar
ok har prøvd meg litt i BIOS-en og fikk pc-en opptil 2125 MHz. Jeg økte bare FSB fra 100 (standard) til 125. Testa den med Prime95 og fikk en feil etter ca.15min.

Jeg tenkte jeg skulle øke litt på "strømmen". CPU volt eller hva det kalles var på 1.7 som standard. Økte den til 1.775 og kjørte Prime95 i en havl time uten noe feil.

Ser dette bra ut eller?

Jeg leste litt rund her og så at mange snakker om noe som heter multiplier eller noe sånt. hva hjelper dette med??

så litt i BIOS-en min og fant ikke noe som heter mulitplier.

Så sjekket jeg i manualen som jeg fikk med hk og der stod det at den ligger under noe som heter CPU Ratio Selection.

Jeg gikk tilbake til BIOS og der fant jeg denne. Den var innstilt på 8X(safe), og kunne økes til f.eks 9X, 10X osv. men det stod ikke safe noen andre steder enn 8X.

Så er det lurt å forandre på dette eller??

vet egentlig ikke helt hva den gjør.

så litt hjelp hadde vært veldig bra.  :D

5540488[/snapback]

Mutiplierer *FSB = Hastigheten på CPUen

Hvis du øker Mulitpliereren vil hastigheten på CPUen øke.

Lenke til kommentar
Ingen som skal si til han at hvis han kjører på 1.75 så lever ikke maskinen lenge! still ned til max 1.6, jeg tør ikke gå lengre en til 1.55 før jeg får vannkjølingen i orden!

Still ned til 1-55 du og før det er for sent!

5541452[/snapback]

Så lenge temperaturen er bra har det ikke noe å si om man kjører på med litt spenning, selvfølgelig kan man ikke sette på for mye. Jeg har personlig null erfaring med klokking og spenninger på Intel, så jeg kan ikke si om 1,75V er for mye, men hvis stock ligger på rundt 1,3-1,4V så er nok i meste laget på luft-/vannkjøling vertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...