jello Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Vi har tre pc'er som er koblet til routeren trådløst og en som koblet til med kabel. Vi har problemer med at vi faller kortvarig ut av nettet (alle 4 maskinene) med jevne mellomrom. Gjerne hvert 15 minutt i timesvis/dagesvis. Dette er ganske irriterende - spesielt når man sitter og spiller sammen. Nettverket skal være sikret med passord, men at nettverket er sikret kommer bare sporadisk opp på denne "vis tilgjengelig nettverk". Om det er sikret eller ikke kommer på listen alt ettersom - dagformen?. For det meste står der usikret nettverk. Noen som vet hva det kan komme av? Så leste jeg e tråd her inne om noen som ser ut til å ha samme problem med ustabilt nettverk og der anbefaler man at man oppgradere firmware til routeren. Og desperat som jeg er prøver jeg det meste. Men vi har to dingser her. En router med grønne lys, og en med antenne. Jeg trodde egentlig at det ar den med lys som var routeren, men det står jo router på den andre dingsen også. Dersom jeg skal oppdatere firmware, er det på begge to eller bare den ene?? Evt noen som har andre ideer om hva jeg kan gjøre for å få et mer stabilt nettverk? (Mens jeg skrev dette innlegget har jeg falt av nettet 3 ganger) Lenke til kommentar
koskov Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 firmware update høres ut som en god plass å starte. Skal ikke oppdatere begge, ta den med antennene. Du kan også prøve noen andre kanalen eller du kan prøve å angi ei alternativ ip adresse på pcene. Dette har jeg opplevd funker noengang. Har du vært mye inne og rota på routeren med oppsett frem og tilbake så kan det og være smart å resette router til factory settings og sette den opp pånytt. Koskov Lenke til kommentar
jello Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Du kan også prøve noen andre kanalen eller du kan prøve å angi ei alternativ ip adresse på pcene. Dette har jeg opplevd funker noengang. Har du vært mye inne og rota på routeren med oppsett frem og tilbake så kan det og være smart å resette router til factory settings og sette den opp pånytt. Koskov 5538626[/snapback] Gjør man dette inne i routeren? Jeg har vært inne og satt ssid og passord. Det er det eneste jeg har gjort der inne. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 ...Har du vært mye inne og rota på routeren med oppsett frem og tilbake så kan det og være smart å resette router til factory settings og sette den opp pånytt. ... 5538626[/snapback] Det gjelder ikke bare routere, det gjelder *alt* som kan mekkes på! Mens vi først er i gang med gode råd, skriv gjerne ned det du gjør. Gjerne på en papirbit. Gjør ting lettere neste gang du skal mekke litt og ikke helt husker hva du gjorde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå