trollmannen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Konstruktive kommentarer ønskes til dette oppsettet: - hk med sata2 - A64 3500+ - 2 GB ram - 80 GB wd raptor 10000rpm - 7800GT Har kommet frem til disse alternativene: komplett mpx netshop psdata Råd/tips om hvilket alternativ som er greiest, samt noenlunde like konfigurasjoner som kan fungere bedre, eller som gir mer for pengene og som ikke koster mer enn ~9000,-, mottas med takk. Kabinett skal jeg bestille fra Microplex, et LianLi P7BSCAND til 795,- Hvilken strømforsyning er anbefalt for dette oppsettet? Helst ikke _for_ bråkete. Endret 1. februar 2006 av trollmannen Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg syns det ser bra ut! 80GB er litt dårlig med plass, dra på med en 250GB Seagate (stille og fin, har en selv) i tillegg til den kjappe raptoren. Koster rundt høvdingen tror jeg. 250GB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316693&cks=PRL 300GB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316694&cks=PRL Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Takk for svar. Tenkte 80 GB raptor er grei nok, da jeg har 1,2 TB i lagringsplass fra før Lenke til kommentar
pertm Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Nå er den 156GB raptoren en del bedre med 16MB cache og NCQ enn 74Gb versjonen. Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 pertm: joda, men den er også 1000,- dyrere, hvilket betyr at jeg må kutte en tusenlapp på noe av det andre. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Trenger da ikke 150gb raptor.. enten kjøp 74 gb'n, eller la være raptor og kjøp en bedre prosessor eller skjermkort! Lenke til kommentar
kennethaa Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 det oppsettet fra netshop synes jeg var best! Konge ram Konge skjermkort Konge CPU, men du kunne ha valgt 3700+ for den er veldig klokkevenlig og er bare noen hundrelapper dyrere Konge Hovedkort Konge HD Jeg tror du kommer til og bli fornøyd med det Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Raptoren på 74GB og den på 37GB yter ikke merkbart bedre enn gode disker på 7200RPM, men støyer en del. Etter min mening er det bortkastede penger. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 I noen situasjoner er jo Raptor bedre, men en ting er sikkert, du kjøper ikke en Raptor for å ha lagringsplass. Men det trenger jo heller ikke trådstarter, da han allerede har 1.2 TB diskplass Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Trådstarter har nok av lagring ja, så om han trenger en raptor er det jo greit nok ja.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Selv ser jeg ikke helt den store nytten i å ha en Raptor disk stående i maskina. Hva skal du egentlig med en Raptor? Du vil ikke merke noe forskjell på Oppstart og avsluttning av maskina. På spilling vil du ikke merke noe særlig. Eneste du kommer til å merke om du kjøper en Raptor er at du får en mer bråkete maskin. Nei, gjør heller som jeg kommer til å gjøre til helga. Kjøp en 80 GB, 7200 RPM disk istede og bruk som Systemdisk. Hvis systemet ditt blir treigt så tviler jeg på at det er hastigheten på disken det står i for å si det sånn . Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Raptor vs andre hd'er Jeg har pratet med personer som bruker raptordisker, og de sier det er merkbar forskjell fra den til 7200rpm disker Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 For en måneds tid siden så lurte ett dårlig sett Crucial BallistiX meg til å tro at Raptoren min var dårlig. Fikk stadig korrupte filer og feilmeldinger på harddisk, men både Prime95 og memtest gikk fint. Eg prøvde å bruke en Samsung Spinpoint P120 200gb til systemdisk for å se om det var Raptoren eller noe annet som lagde problemer. Det er jo en disk som har god ytelse i forhold til andre 7200rpm disker. Det var stor og merkbar forskjell på ytelsen på disse to diskene. Eg vil annbefale alle som har råd til det å kjøpe en Raptor, etter min mening er den verdt pengene. Bruker man en hundrelapp på vibrasjonsdempende oppheng så er ikkje støy noe problem heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå