Cuneax Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Etter War of The Worlds har jeg mistet sansen helt for Spielberg. Kommer ikke til å betale 75 spenn for en sentimental film som vistnok fokuserer altfor mye på Eric Bana. 5583460[/snapback] Å uttale seg om en film som man ikke har sett, er det bare Zonar som får lov til. Det er ikke mye sentimentalitet (selv om det er litt, du kjenner jo Steve) og hva veit vel du om fokuset på Eric Bana og hvorvidt dette i så fall er negativt? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Etter War of The Worlds har jeg mistet sansen helt for Spielberg. Kommer ikke til å betale 75 spenn for en sentimental film som vistnok fokuserer altfor mye på Eric Bana. 5583460[/snapback] Å uttale seg om en film som man ikke har sett, er det bare Zonar som får lov til. Det er ikke mye sentimentalitet (selv om det er litt, du kjenner jo Steve) og hva veit vel du om fokuset på Eric Bana og hvorvidt dette i så fall er negativt? 5584312[/snapback] Syns absolutt ikke det var for mye fokus på Avner. Hadde det ikke vært noe personlig fokus hadde filmen blitt altfor objektiv og kjedelig. EDIT: Post nr. 500 Endret 10. februar 2006 av Dimitrij Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Synes filmen var knallbra, må si meg enig med en eller annen anmelder som ytret at Spielberg endelig har blitt voksen. Det skadet heller ikke at filmen var riktig lekker å se på. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jasså, hadde liksom ikke Steven blitt voksen da Schindlers Liste ble lagd? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Så den her om dagen. Veldig bra. Spielberg har virkelig gjordt det han kan igjen etter flausen (!?) War of the Worlds. En vakker, trist og ikke minst sann historie. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Sann og sann. Den er inspirert av sanne begivenheter, men å påstå at filmen presenterer en sann historie er å ta veldig hardt i Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Sant. Bortsett fra selve aksjonen er det en god del fiksjon. ------ Men leste på forhånd i bladet film (?) at de egentlig ikke gledet seg til å se flere filmer av Spielberg som bare var laget for å skape jødesympati. Noen som følte det? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Denne filmen presenterer et mer nyansert syn på konflikten i Midtøsten framfor at den bare prøver å skape jødesympati. Filmen problematiserer mye av handlingene til staten Israel og viser ofte jøder som usympatiske mens arabere (og denslags) som sympatiske (og vice versa). Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jasså, hadde liksom ikke Steven blitt voksen da Schindlers Liste ble lagd? 5584500[/snapback] Du har et poeng, men jeg synes denne filmen viste en grad av modenhet som ikke har slått meg med tidligere filmer av fyren. Nå skal det sies at det begynner å bli en stund siden jeg så Schindlers Liste. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jasså, hadde liksom ikke Steven blitt voksen da Schindlers Liste ble lagd? 5584500[/snapback] Du har et poeng, men jeg synes denne filmen viste en grad av modenhet som ikke har slått meg med tidligere filmer av fyren. Nå skal det sies at det begynner å bli en stund siden jeg så Schindlers Liste. 5586886[/snapback] Schindlers Liste er minst (om ikke mer) voksen en München. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Selv om Steven Spielberg har lagd ikke like voksne filmer som schindlers liste og munchen alltid, så må han da få lov til å lage det og (?). For all del, disse to filmene er toppers begge to - MEN, det er ikke rene underholdningsfilmer. Jeg synes Steven er veldig god på dette og!! Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Schindlers Liste er minst (om ikke mer) voksen en München. 5587793[/snapback] Ser ut som vi har ulik oppfatning. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvordan kan Schindlers Liste være mindre voksen enn München? Det er en av de mest gripende filmene jeg har sett, i motsetning til München. Det er et svært alvorlig tema som behandles med den største nøkternhet og voksenhet. Hva er mer voksent i München framfor Schindlers Liste? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Noe jeg satte pris på i München var fraværet av sentimentalitet, i skildringen av Avner og laget hans, slik jeg oppfattet det i alle fall. I tillegg synes jeg filmen var et svært godt stykke håndverk. Edit: Bare så det er klart, uttaler jeg meg kun om mitt høyst subjektive forhold til filmen. München er min personlige favoritt blant Spielbergs filmer, det er ikke dermed gitt at andre trenger å dele mitt syn. Endret 12. februar 2006 av A_N_K Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Bra film, ikke noe spess. Men jeg er ikke no stor fan av spielberg jeg da. Selv om Schindlers Liste som dere nevner over må være noe av det bedre når det kommer til temaet film. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Utrolig bra film. Må kjøpes når den kommer på dvd! Fikk en grov klump i halsen på slutten når terroristene skyter gislene Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Utrolig bra film. Må kjøpes når den kommer på dvd! Fikk en grov klump i halsen på slutten når terroristene skyter gislene 5591530[/snapback] Takk for den spoileren da! Nå gleder jeg meg skikkelig til å se filmen... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Edit: Bare så det er klart, uttaler jeg meg kun om mitt høyst subjektive forhold til filmen. München er min personlige favoritt blant Spielbergs filmer, det er ikke dermed gitt at andre trenger å dele mitt syn. 5591334[/snapback] Men det alltids greit å gi begrunnelse for det man mener Takk for den spoileren da! Nå gleder jeg meg skikkelig til å se filmen... Dette ødelegger da ikke for filmen? De fleste som veit noe om München-massakren, som gisseldramaet ble kalt, visste godt at dette skjedde. Det kommer tydelig nok fram i starten av filmen og det gjør ingenting at man veit dette. Ting man allerede veit kan bli triste de også. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Edit: Bare så det er klart, uttaler jeg meg kun om mitt høyst subjektive forhold til filmen. München er min personlige favoritt blant Spielbergs filmer, det er ikke dermed gitt at andre trenger å dele mitt syn. 5591334[/snapback] Men det alltids greit å gi begrunnelse for det man mener Takk for den spoileren da! Nå gleder jeg meg skikkelig til å se filmen... Dette ødelegger da ikke for filmen? De fleste som veit noe om München-massakren, som gisseldramaet ble kalt, visste godt at dette skjedde. Det kommer tydelig nok fram i starten av filmen og det gjør ingenting at man veit dette. Ting man allerede veit kan bli triste de også. 5591572[/snapback] Jeg visste ikke det da... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Nei nei, men det gjør ikke noe at du veit det, heller Tror slike "spoilere" til og med står nevnt i anmeldelser og diverse sammendrag av filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå