Mr.SS Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Det var den andre uken av sommer-OL i München 1972, svømmeren Mark Spitz og turneren Olga Korbut satte publikum i ekstase og lekene ble kalt "fredslekene". Så, foran 900 millioner TV-seere stormer en palestinsk gruppe kalt Svart September deltagerlandsbyen, dreper to medlemmer av den israelske OL-troppen og tar ni som gisler. De neste 21 timene blir en intens psykologisk kamp mellom gisseltakere og politi, som ender i en tragisk massakre. Både gislene og gisseltakerne dør. Filmen Munchen fokuserer på hendelsene etter dette, mao. hevnaksjonene kalt "The Wrath of God". Denne filmen har premiere Fredag 3. Februar. I denne anledningen oppretter jeg denne posten angående denne filmen som jeg tror blir veldig bra! Dere kan her skrive deres forventninger og hva deres syntes om filmen etter dere har sett den. Endret 9. februar 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Spielberg savner statusen han fikk av Schindler's List og Saving Private Ryan. Etter filmer som Catch Me if You Can og The Terminal vil han vise at viktige, rørende, flotte filmer er fortsatt hans spesialitet. Jeg gleder meg. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Spielberg savner statusen han fikk av Schindler's List og Saving Private Ryan. Etter filmer som Catch Me if You Can og The Terminal vil han vise at viktige, rørende, flotte filmer er fortsatt hans spesialitet. Jeg gleder meg. 5538110[/snapback] Kunne ikke sagt meg mer enig. Spielberg er for meg den største av de største, som virkelig kan det med å få fram sterke og rørende scener. Han viser en forkjærlighet for temaene krig, katastrofer og tragedier. Trodde faktisk at filmen enda var under produksjon, men at den kommer allerede i morgen er bare positivt. Denne blir bra, kan ikke huske sist Spielberg skuffet meg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Håper bare at Mr. Spielberg ikke inngår noen kompromisser når han lager en film som omhandler et så kontroversielt tema. Noen anmeldelser: Dagbladet: Terningkast 5 Nettavisen: Terningkast 5 Aintitcool.com: Harry Loves Munich Gleder meg. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Spielberg kan denne sjangeren. Denne filmen må derfor selvfølgelig sees på kino. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Filmen var bra. Selv om det var noen klisjeer med her og der, var helheten ganske god. Selvfølgelig filmatisk dyktig lagd og historien presenteres på en naturlig måte, selv med bildene fra selve massakren. Temaet machiavellisme står sterkt i filmen og underbygges kraftig og dyktig. Ciaran Hínds og Mathieu Kassovtiz er med og gir filmen farge og dybde (det gjør de andre også). Eric Bana, ingenting å utsette på ham En god film som anbefales. Endret 2. februar 2006 av cun Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Spielberg kan denne sjangeren. Denne filmen må derfor selvfølgelig sees på kino. 5539789[/snapback] Ikke for å komme med kritikk, men jeg vil være forsiktig med å bruke utsagn om at Spielberg "kan denne sjangeren". Dette er et ekstremt dristig prosjekt rent politisk sett, og på den måten veldig ulikt Spielberg så vidt jeg vet. Jeg vil på dette grunnlag si at dette er en helt ny sjanger for Spielberg. Flisespikkeri? Kanskje. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hva slags sjanger er det egentlig? Hevndrama? Politisk drama? Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Har ikke noe godt begrep for hånden, men jeg vil mene at denne filmen er ganske så annerledes enn resten av Spielbergs produksjon. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Skal dre og se den i kveld nå. Jeg har store forventinger, så vi får se om de blir innfridd Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Da har jeg endelig fått sett filmen. Eric Bana spiller bra. Historien er interessant. Musikken er top-notch igjen av hr. Williams. Jeg likte denne filmen. Daniel Craig synes jeg også spilte en bra rolle. Spielberg er i toppform og jeg gleder meg til å se hans neste filmer! Jeg fikk gåsehud da jeg så twin towers helt på slutten og musikken akkompanerte perfekt. Endret 5. februar 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Fikk sett den jeg også nå og likte filmen veldig godt. Måten de har bygget den opp på er veldig bra, og en spesiell bombe-scene var bare fantastisk laget. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Spielberg kan denne sjangeren. Denne filmen må derfor selvfølgelig sees på kino. 5539789[/snapback] Denne skal sjåast på TVen, heilt for meg sjølv utan forstyrrande element som det er flust av i ein kino. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ikke noe problem å se den på tv. Syns filmen var bra for dèt, jeg Men widescreen og surround er jo selvfølgelig et lite must. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Tror også hun kommer inn som wildcard, dessverre. 5575960[/snapback] Ja nei eg skal innrømme at denen filmen "tok meg litt på senga". Denne skal ihvertfall seest på kino, og eg gleder meg veldig. Spielberg har gitt meg gåsehud om og om igjen i sine filmer. Etter det eg har lest virker dette lovende. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Men widescreen og surround er jo selvfølgelig et lite must. 5575883[/snapback] Vil si at sorround i alle fall er et must i alle filmer. Widescreen har jeg dessverre ikke av andre grunner. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Etter War of The Worlds har jeg mistet sansen helt for Spielberg. Kommer ikke til å betale 75 spenn for en sentimental film som vistnok fokuserer altfor mye på Eric Bana. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Gjorde ingenting siden han var filmens beste skuespiller. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Har ikke fått sett den ennda Men vil nok se den iløpet av helgen Lenke til kommentar
Peep Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Off Topic: Tusen takk for den AVATAREN Mr.SS ! Pacino er kongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå