Punk/rock Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har lurt litt på dette, har jo sett emblemet til dette punk bandet som ikke akkurat er kristent, men er de satanister? Ekke helt "fan" av dette akkurat... Noen som vet noen om dette? Mvh meg =) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har lurt litt på dette, har jo sett emblemet til dette punk bandet som ikke akkurat er kristent, men er de satanister? Ekke helt "fan" av dette akkurat... Noen som vet noen om dette? Mvh meg =) 5537657[/snapback] I am an anti-christ! *nynnepå* Finnes en mellomting mellom kristen og satanist Lenke til kommentar
Punk/rock Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Så du mener, at de egentlig ikke tror på no spess? Isåfall, hvorfor emblemet med en skrå strek gjennom korset? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hvis jeg ikke tar feil så er de ateister. Grunnen til at du muligens har hørt at de er satanister er at en del kristne retninger har en lei tendens til å kalle alt som kritiserer dem for satans verk. Lenke til kommentar
Punk/rock Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Ateister? vet ikke helt hva det er... Gidder du å forklare? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ateister? vet ikke helt hva det er... Gidder du å forklare? 5537752[/snapback] Ateist = en som ikke tror på en spesiell gud Lenke til kommentar
Punk/rock Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Ok, da skjønner jeg det Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ateister? vet ikke helt hva det er... Gidder du å forklare? 5537752[/snapback] Ateist = en som ikke tror på en spesiell gud 5537794[/snapback] Det er vel strengt tatt en som benekter noe gudommeligs eksistens? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Tror det symbolet er mer for å få oppmerksomhet enn noe annet. Har hørt en god del Bad Religion opp igjennom årene, ser ikke på dem som spesielt fokusert på religion i det hele tatt. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Det er vel strengt tatt en som benekter noe gudommeligs eksistens? 5537960[/snapback] Jepp. Endret 2. februar 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hvem er da American Jesus? Nei, har aldri lest teksten og prøvd å finne utav det.. har bare hørt sangen.. den som vet kan godt komme med sin forklaring før jeg finner min egen He’s the fuel that drives the clan He’s the motive and conscience Of the murderer He’s the preacher on t.v. The false sincerity The form letter that’s written By the big computers He’s the nuclear bombs And the kids with no moms And I’m fearful that He’s inside me Endret 2. februar 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Du tror alle band tror på alt de synger om? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ateister? vet ikke helt hva det er... Gidder du å forklare? 5537752[/snapback] Ateist = en som ikke tror på en spesiell gud 5537794[/snapback] Det er vel strengt tatt en som benekter noe gudommeligs eksistens? 5537960[/snapback] En ateist er vel en som ikke tror på så veldig mye. Mens det du sikter til, altså en som benekter at det finnes en gud i det hele tatt, det er en agnostiker. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Nei, omvendt... 5540979[/snapback] Okay. My bad Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Nja. Jeg er ikke helt enig. Her er slik jeg har lært det. Ateist = En som ikke TROR på en gud. Agnostiker = En som ikke med sikkerhet kan si at det eksisterer eller ikke eksisterer en gud. Som betyr at agnostikeren er jo egentlig ateist (svak-ateist) han også? Fordi han tror jo ikke han heller. Svak ateist = En som ikke tror på en gud, men aksepterer muligheten for hans/hennes/dets/dems eksistens (blanding av ateist og agnostiker). Sterk ateist = En som benekter at guder/gud kan eksistere. Endret 2. februar 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 mye gode forslag her, men jeg tror nok jeg skal holde med at de ikke er satanister.. jeg tror de er i større grad opptatt av spørsmål i samfunnet, om man kan si det sånn Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Nja. Jeg er ikke helt enig. Her er slik jeg har lært det. Ateist = En som ikke TROR på en gud. Agnostiker = En som ikke med sikkerhet kan si at det eksisterer eller ikke eksisterer en gud. Som betyr at agnostikeren er jo egentlig ateist (svak-ateist) han også? Fordi han tror jo ikke han heller. Svak ateist = En som ikke tror på en gud, men aksepterer muligheten for hans/hennes/dets/dems eksistens (blanding av ateist og agnostiker). Sterk ateist = En som benekter at guder/gud kan eksistere. 5541586[/snapback] de tre siste defnisjonene dine er GODT dekket av de to første... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå