K.. Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Heisann. Jeg har prøvd meg litt på CSS og HTML, men har støtt på noen problemer jeg håper dere kan hjelpe meg med. Saken er at jeg lagde meg ett oppsett jeg ble høvelig fornøyd med - alt virka bare splendid i Opera. For ordens skyld skulle jeg bare sjekke i IE og DA fikk jeg en ubehagelig overaskelse. Alle DIV'ene var side om side istedet for det ryddige oppsettet jeg hadde i Opera. Håper noen kan hjelpe meg her Takker for alle svar! *UPDATE* se siste post Endret 6. februar 2006 av Knut Erik Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Vis oss html-koden du har brukt, ikke en strippet versjon uten noe innhold og med manglende tager i forhold til cssen... Sett clear:left; på diven som skal komme på ny linje. Muligens også clear:right; på #hovedfelt. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ta og legg til en ekstra <div> som omslutter hele HTML koden din, og sett en id på den med verdi: width: 500px; Da vil IE se likt som Opera.!! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Heisann! Takk for svar, har nesten fått det i boks nå. Har dog et problem med at #hovedfelt ikke kommer på rett plass. HTML <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <title>Testside</title> <link type="text/css" rel="stylesheet" href="css_sheet.css"/> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"/> </head> <body> <div id="wrap"> <div id="header"></div> <div id="hovedfelt">Mest test her liksom</div> <div id="menu"></div> <div id="corner"></div> </div> </body> </html> CSS <style type="text/css"> /* DIVOPPFØRSEL */ #wrap { width: 500px; margin: 0 auto; } #hovedfelt { float: right; width: 400px; height: 303px; clear:right; } #header { float: left; width: 500px; height: 97px; background-image: url(images/header.gif); clear:left; } #corner { float: left; width: 100px; height: 120px; background-image: url(images/corner.gif); clear:left; } #menu { display: block; float: left; width: 100px; height: 188px; background-image: url(images/04.gif); clear:left; } </style> Siden vises fortsatt rett i Opera, men #hovedfelt kommer galt i IE. Se vedlagt fil. Takker så mye for hjelp så langt. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Ørliten bumb her. Er det skikkelig vrient å fikse problemet mitt, eller gjør jeg bare en slurvefeil? Hadde vært greit å få dette på plass - håper noen kan se på det. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Erik says: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=532614&hl= De svarer ikke Skriv at du flasher til den som hjelper meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå