baron blod Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jeg bygget meg en PC for en stund siden. Alt funker som smurt, men oppstartstiden er sinnsykt treg. Lette litt rundt på forumet, og fant ut at man måtte sette fast ip. Det gjorde jeg. Det funket ikke så jeg mistenker sterk at det bare gjelder for folk som har Telenor adsl, og ikke ngt. Tok ut kortet, og alt funket helt fint. Men det er jo ingen fast løsning, så jeg setter pris på svar. Jeg har et NetNic 100p nettverkskort. [ Denne Melding var redigert av: baron blod på 2002-09-15 17:36 ] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Det med fast ip er bare bullshit, men når du ikke er på lan kan du jo bare ta og disable nettverkskortet, eventuelt på inn på kjør og msconfig og se om det er noen programmer i oppstarten som gjør ting tregere. Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Det er ikke noe i oppstarten, jeg vet at det er noe med nettverkskortet, ofr jeg tok jo kortet ut, og startet opp på 15 sekunder... Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Det med fast IP gjelder bare for de som har et nettverkskort der TCP/IP er satt opp til å hente IP addresse fra en DHCP server der det ikke FINNES en DHCP server. Dermed blir XP stående å prøve å finne en DHCP server helt til du får en timeout. Du som har NGT behøver ikke å bekymre deg for dette, siden routeren du fikk fra NGT fungerer som en DHCP server. Grunnen til at folk med ADSL fra Telenor må gjøre dette, er at de først blir tildelt en IP når de "ringer" opp (ja, Telenor ADSL folk må "ringe" opp hver gang de skal på nettet). De mottar altså ingen IP under oppstart av PC/OS. Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 men hvorfor går det så tregt hos meg? Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Sjekk denne siden. Download programmet som er på den siden. Da kan du finne ut av hva det er som gjør oppstarten din treg. Lenke til kommentar
maggri Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Kanskje kortet ditt er gått i stykker. Hadde et lignende problem. kortet funket men det tok lang tid å starte opp. Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Kortet er helt ok, det funker fint, andre har hatt lignende problemer, men ikke med nextgentel. Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 lASTET ned bootvis, men det løste ingen ting. Lenke til kommentar
en mann Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Har det samme problemet på en prikk. Riktig som en sa om DHCP server, timeout = masse venting. Det du kan gjøre er å sette TCP/IP instillinger til: Use this IP bla bla. Ikke recieve IP auto. Jeg tar meg et glass vann, og hører på musikk jeg Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Brukte du bootvis.exe riktig? Avslutt alle programmer, start bootvis.exe, gå til Trace menyen og velg Next boot + driver delay. Pcen rebootes da, og når den har startet opp vises hva som skjer under oppstart (feks hvor mange sek de forskjellige operasjonene tar). Ved hjelp av denne informasjonen, kan du finne ut av hva som er galt med PCen din. Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Det må du forklare nærmere når du har drukket opp glasset ditt. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hva med å disable kortet? Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 har prøvd alt... Lenke til kommentar
Redfist Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hei på du! Hadde også dette problemet helt til jeg fant ut at det bare var å trykke på space(etter at det lyser opp på num lock, caps lock og scroll lock lysene) så kom jeg inn på 15 sec!! Lurer på hvor det er slik jeg. er litt plagsomt, men jeg kommer fortere inn da. Er det noen andre som har opplevd det samme? M.v.h Redfist Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 når jeg hadde win me så måtte jeg bevege musa for at scandisken skulle jobbe Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 om det er selve oppstarten av zp etter at du har logget deg inn som går tregt kan du eventuelt prøve å insallere xp antispy som du finner her: http://www.xp-antispy.de/ dette funker fint på min maskin og gjør at alt kommer ganske fort opp. Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 har litt angst for tyskespråklige programmer, men jeg gir det et forsøk... Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Tyskspråklig??? det er fra en tysk side ja.. men programmet er på engelsk... så det skulle være sagt... Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Tok feil... Men programmet hjalp ikke :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå