Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows XP er skamtreg i oppstarten...


Anbefalte innlegg

Jeg bygget meg en PC for en stund siden. Alt funker som smurt, men oppstartstiden er sinnsykt treg. Lette litt rundt på forumet, og fant ut at man måtte sette fast ip. Det gjorde jeg. Det funket ikke så jeg mistenker sterk at det bare gjelder for folk som har Telenor adsl, og ikke ngt. Tok ut kortet, og alt funket helt fint. Men det er jo ingen fast løsning, så jeg setter pris på svar. Jeg har et NetNic 100p nettverkskort.

 

[ Denne Melding var redigert av: baron blod på 2002-09-15 17:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med fast IP gjelder bare for de som har et nettverkskort der TCP/IP er satt opp til å hente IP addresse fra en DHCP server der det ikke FINNES en DHCP server. Dermed blir XP stående å prøve å finne en DHCP server helt til du får en timeout.

 

Du som har NGT behøver ikke å bekymre deg for dette, siden routeren du fikk fra NGT fungerer som en DHCP server.

 

Grunnen til at folk med ADSL fra Telenor må gjøre dette, er at de først blir tildelt en IP når de "ringer" opp (ja, Telenor ADSL folk må "ringe" opp hver gang de skal på nettet). De mottar altså ingen IP under oppstart av PC/OS.

Lenke til kommentar

Brukte du bootvis.exe riktig?

Avslutt alle programmer, start bootvis.exe, gå til Trace menyen og velg Next boot + driver delay.

 

Pcen rebootes da, og når den har startet opp vises hva som skjer under oppstart (feks hvor mange sek de forskjellige operasjonene tar).

 

Ved hjelp av denne informasjonen, kan du finne ut av hva som er galt med PCen din.

Lenke til kommentar

Hei på du! Hadde også dette problemet helt til jeg fant ut at det bare var å trykke på space(etter at det lyser opp på num lock, caps lock og scroll lock lysene) så kom jeg inn på 15 sec!! Lurer på hvor det er slik jeg. er litt plagsomt, men jeg kommer fortere inn da.

 

Er det noen andre som har opplevd det samme?

 

M.v.h Redfist

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...