Gå til innhold

TES: Systemkravene til Oblivion er kunngjort!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er jo bare å se på kravne som står på første side i denne tråden, du har jo bedre en recomended, og da bør du jo kunne spill det greit, kjønner ikke hvorfor folk skal spørre om dette, da ingen har prøvd spillet enda..

og da blir alt man sier ren gjetting, ut fra kravene som står..

Lenke til kommentar
De fleste x2 4400+ som jeg har sett til nå kommer over 2.6ghz ganske lett. Så jeg tro at din 4400+ når sikkert det også.

5542533[/snapback]

Nice, når jeg 2,6 skal jeg være veldig fornøyd :)

5542797[/snapback]

Klarer 2.75GHz stabilt på min X2 4400.

Du må poste viss du får en knall X2 cpu :thumbup:

Lenke til kommentar
De fleste x2 4400+ som jeg har sett til nå kommer over 2.6ghz ganske lett. Så jeg tro at din 4400+ når sikkert det også.

5542533[/snapback]

Nice, når jeg 2,6 skal jeg være veldig fornøyd :)

5542797[/snapback]

Klarer 2.75GHz stabilt på min X2 4400.

Du må poste viss du får en knall X2 cpu :thumbup:

5581012[/snapback]

Fikk den i går kveld, boota opp for og se at alt virka. Reboota og satte HTT til 220mhz, 11*220= 2420mhz. Kjørete over natta i prime 95 uten feil ;) med auto på vcore (1,344v) så det ser jo lovende ut foreløpig..

Edit:

230*11= 2530. ddr:333mhz. vcore: auto. feila i prime 95 etter noen minutter.

Prøver nå: 240*10,5= 2520mhz. vcore: 1,4v. ddr: 333. (bruker boxed kjøler atm, etterpå blir det vannkjøling ;) .

Edit: Ser ut som den ene kjerna ikke klarer mer en 2500mhz ved 1,4v. Og øker jeg spenninga ytterlige da blir det for varmt for boxed kjøleren...hehe overkant av 50C med kabinettdøra av og bordvifte :whistle: .

Har nå montert opp vannkjølinga og økt vcore til 1,47v. Kjører nå prime 95 dobbelt (en på hver kjerne). Ved 250*10,5 = 2625mhz. Legger merke til at Cpuen utvikler mye varme, 46c ved vannkjøling er en del :whistle:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Jo, den går jo ut i fra "recommended" specs som er nevnt på Oblivions hjemmesider og andre steder i tråden her. Men det som jeg tenkte på var hvilke maskinkrav som stille for å kunne kjøre spillet slik som det ser ut på videoene. Der ser det ut som at det er en del eye-candy med i bildet.

Lenke til kommentar

Faktisk så er ikke alle pixel shaderne så veldig tunge å kjøre. Det spørs på oppløsningen på teksturene egentlig om hvor mye GPUen må jobbe.

Sjekk ut dette.

http://www.mizanin.szm.sk/dx10-19.html

En demo av parallax mapping om dere laster ned program 19 Offset mapping.

Lysforholdene er litt dårlige i denne demoen og jeg mener å tro at Oblivions teksturer blir en del bedre!

Btw: Det er mulig å selv forandre tekturene i denne demoen til egne. Jeg søkte bare på google etter "parallax maps" og lignende og brukte bare dem istedet. Ser litt smågreit ut egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...