Gå til innhold

TES: Systemkravene til Oblivion er kunngjort!

Anbefalte innlegg

Det skal nok en feit maskin til for å kjøre alt på max.  Jeg mener, bare se på screenshotsa.  Regner med man må kutte ned på en del eyecandy hvis man har "Recommeded"-spesifikasjoner.

5537711[/snapback]

Jeg tror at recommended betyr at du kan spille det på rimelig høye instillinger. Kanskje skru litt ned på skygger og slikt, men likevel - jeg tror at praksisen er at recommended betyr "med høye instillinger".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe. Hvis du klarer det , så har du virkelig stålvilje så det holder.

Noen fordeler ved å vente:

1. Får kjøpt next gen Hardware.

2. Eksamentid over.

3. Muligens noe patches og mods som kommer ut innen den tid.

Ulemper_

1. Du må vente

2. Sjansen er stor at du kommer over noen spoilers , hvis du henger på oblivion forumet. Eller vg/db for den saks skyld :S

5537685[/snapback]

Det er lett å si no at jeg vurderer å vente til høsten, det vil bli veldig vanskelig å faktisk gjøre det når spillet ligger i butikken.

Lenke til kommentar
Det skal nok en feit maskin til for å kjøre alt på max.   Jeg mener, bare se på screenshotsa.   Regner med man må kutte ned på en del eyecandy hvis man har "Recommeded"-spesifikasjoner.

5537711[/snapback]

Jeg tror at recommended betyr at du kan spille det på rimelig høye instillinger. Kanskje skru litt ned på skygger og slikt, men likevel - jeg tror at praksisen er at recommended betyr "med høye instillinger".

5537744[/snapback]

Man må nok ha en del bedre enn recommended for å kunne spille på max :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke kravene for recommended var så høye at det gjør noe. Tviler sterkt på at man kan kjøre spillet med alt på max med en 3GHz P4, 1GB RAM og et X800XT-skjermkort (eksempelvis).

Dette kommer vel litt an på hva definisjonen er for å kunne "kjøre spillet", selvsagt.

Uansett gleder jeg meg til spillet kommer ut, så jeg får utnyttet dobbeltkjerneprosessoren min skikkelig i spillsammenheng. Det var tross alt dette spillet som fikk meg til å oppgradere til dobbeltkjerne i utgangspunktet. ;)

Lenke til kommentar
Har ikke hatt peiling på hardwarefronten de siste årene, så jeg lurte på en liten ting. Vil jeg klare å kjøre det nogenlunde greit med 256MB ATI Radeon 9800PRO?

5538879[/snapback]

Du vil nok kunne kjøre det greit, men må nok noen hakk ned i oppløsning og detaljnivåer.

Lenke til kommentar

Jeg har:

-Radeon X850XT 256Mb DDR3 AGP

-AMD Athlon 64 3200+

-1500mb Twinmos pc 3200 ram

-Asus K8V-SE Deluxe

5978 poeng i 3DMark05 når sikkert 6000 med neste ati driver.

To skjermer:

-21" CTR skjerm med flatt bilderør

-LaCie Photon Vision II 20" LCD skjerm

He he, kanskje jeg kan kjøre spillet på to skjermer :p

Jeg har høyere enn Recommended. Men jeg skal kjøre spillet i 1600x1200 oppløsning og må nåkk kutte litt ned på detalj nivået for å klare dette regner jeg med.

Lenke til kommentar

Jeg leste Recommended først, og trodde det var Minimum, og tenkte i mitt stille sinn at hva i helvete har Bethesda brukt tiden sin på de siste 2 månedene?

Tok meg heldigvis ikke lang tid før jeg så hva minimumskravene var, og jeg forventet akkurat noe sånt noe, så ingen større overraskelser.

Selv har jeg ikke forventet å spille med mengder av eyecandy, og PC'en min faller omtrent midt mellom Recommended og Minimum.

En bærbar Pentium 4 HT, 3.20 GHz, 1 GB RAM og et Ati X600-kort.

Forhåpentligvis får jeg en stabil FPS, og det vel kanskhe what it's all about når det gjelder PC-spill.

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg sitter for øyeblikket på en maskin med AthlonXP 2400+, 512 RAM og et 9500 pro-kort (128MB-utgaven). Ikke allverden, men ser ut til at jeg kan kjøre Oblivion med minimumsinnstillinger.

Bør vel få oppgradert en del. Hele innmaten bør byttes ut om ikke allverdens lenge - CPU, HK, RAM (vel, legge til litt) og skjermkort. Da skal det blir kos å spille, men den første tiden blir sikkert smertefull.

Lenke til kommentar

Jeg tror at man bør ta minimum systemkrav med en klype salt. Tror neppe en med low end pc kan spille det spillet noe særlig. De fleste spill/program selskapene setter lav min systemkrav bare for å åpne salgsmarkedet slik at de kan selge til flere. Har dere sett min systemkrav til xp? Hvis dere prøver å kjøre xp med det, da kommer dere til å knuse skjermen av sinne og frustrasjon, hehe.

Lenke til kommentar

Egentlig som jeg forventet. Men synes det var litt merkelig at det er "bare" 1GB recommended system RAM. Er jo ganske store områder som skal loades.

Men PCen min gråter, er riktignok godt innenfor minimum system specs, men oppgradering er nok ikke så langt unna hjørnet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...