Movieheart Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Har hatt lysten på å skaffe meg selv også. Er enkelte filmer som bare nekter å stå uten å bli støttet opp. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Er enkelte filmer som bare nekter å stå uten å bli støttet opp. Før pleide jeg å åpne coveret, da står det perfekto. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Cyph, på tide å vise oss din filmsamling... Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Er enkelte filmer som bare nekter å stå uten å bli støttet opp. Før pleide jeg å åpne coveret, da står det perfekto. Det funker på stålcovrene mine ja, men blir ikke like pent synes jeg. Og så har jeg et par filmer som ikke passer helt å åpne for å få de til å stå. Er litt spesielle covre. EDIT: Er også meget lysten på å se Cyph's samling. Endret 16. april 2009 av Movieheart Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 EDIT: Er også meget lysten på å se Cyph's samling. Jeg er 50% Pirat og 50% hylle, men jeg skal skjerpe meg. Dessuten er filmene stygt stablet nå, skal slenge opp noe senere. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 EDIT: Er også meget lysten på å se Cyph's samling. Jeg er 50% Pirat og 50% hylle, men jeg skal skjerpe meg. Dessuten er filmene stygt stablet nå, skal slenge opp noe senere. Da tar du et skjermbilde samt et bilde av stablen din. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Haha, er det vanlig å ta med piratkopier i samlingen? Isåfall kan jeg mangedoble samlingen min.. Endret 16. april 2009 av Kontorstol Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Fy skamme dere, CypheroN og Kontorstol Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Haha, er det vanlig å ta med piratkopier i samlingen? Nei, det er ikke det. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Haha, er det vanlig å ta med piratkopier i samlingen? Nei, det er ikke det. Just as i thought Lenke til kommentar
Johari Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Starta egentlig å sammle på dvd filmer bare for 4 uker siden, hadde 5-6 filmer før det, men var egentlig bare impuls kjøp fra en tid til en annen, men nå har eg starta å sammle fordi det er morro Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Veldig tøff "start-samling" stå på! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Du må fjerne klistermerkene på Pulp og Alien. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) En liten oppdatering. Har i tillegg rundt 20 DVDer i en skuff. Endret 25. april 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Thoojs, du må ha tatt av med dvd-kjøp hvis du starta for 3-4 uker siden Knallbra start! Veldig flott samling, Infenso! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Guide: Hvordan ta gode bilder av din DVD-samling Jeg har sett meg lei på dårlige, uklare bilder tatt med blits hvor man ikke ser noe som helst av hvilke filmer samlingen faktisk inneholder, i denne tråden, så i dag bestemte jeg meg for å lage en kort foto-guide. Jeg håper denne blir funnet nyttig, og blir brukt. Hva trenger du? Et kamera er egentlig det eneste du 'trenger'. Hvis du har tilgang på stativ er det også flott. Mobilbilder bør unngås! Hva gjør jeg? For det første, skru av blitsen! Det er håpløst å se hvilke filmer det faktisk er i hylla på bildet, dersom det er brukt blits. Lyset reflekteres nemlig i det det treffer ryggen av coveret, og det blir vanskelig å se hvilken film det er. Deretter setter du kameraet på stativ om du har. Hvis ikke, sett det på et bord, en haug med bøker eller annet flatt, stødig underlag. Dette er viktig for å unngå kameravibrasjoner i det bildet blir tatt, hvilket fører til uskarpe bilder. Neste punkt, når kameraet står flatt, er å sette på selvutløseren på kameraet. Poenget med det er at bildet skal taes mens kameraet står 100% stille på bordet/stativet. Til slutt tar du bildene. Det kan være lurt å først ta et oversiktsbilde av hele hyllen(e), for deretter å ta bilder av hver hylle enkeltvis etterpå. Gå så nærme som mulig, og unngå for all del digital zoom. Optisk zoom går greit, da det ikke ødelegger bildekvaliteten. Siste finish: Dersom du har et bildebehandlingsprogram (Photoshop, the Gimp, Photofiltre, Paint.net, Picasa etc..), åpne bildene i programmet. Her kan det lønne seg å stille opp fargemetningen noe, eventuelt justere hvor lyst/mørkt bildet skal være. Til slutt bør du skarpe opp bildet litt, før du lagrer det og poster det i en spoilertag her i tråden. Lykke til! Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg vet ikke om jeg bør føle meg truffet, med tanke på at du legger ut denne guiden like etter bildene mine. Hvis du klikker på bildene mine og evt zoomer inn, vil det ikke være problematisk å lese tittelen på ryggen. Selv om jeg nok ikke fulgte et eneste av punktene dine. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Var bildene mine gode nok etter din standard? Brukete blits, men ikke stativ. Se signatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå