Gå til innhold

Bilde av din filmsamling (les side en i tråden først.)

Deathie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... Må bare understreke at jeg ikke har noe i mot å kutte ut "the", bruker faktisk dette systemet selv. Men "Das Boot" ville jeg plassert på "D" av den enkle grunn at det ikke oppstår lik missvisning i systemet som det gjør med "the", med tanke på antall filmer med desse ordene som er innblandet.

"The" kuttes selvfølgelig ut, T delen av samlingen ville ha blitt noe uoversiktelig for å si det pent har jo 434 filmer som starter på "The". A brukers heller ikke så A Beautiful Mind, sorteres under B. Das Boot blir plassert under D, La Haine under L, ikke kan jeg tysk og ikke kan jeg fransk så hvorfor bry seg med det :)

Bør vel nesten legge ut nye bilder snart, har sex trakkasert stort sett hver eneste film i samlingen i dag siden jeg har brukt deler av dagen til å gi HD samlingen min sin egen dedikerte hylle.

Noe som betydde at TV seriene mine måtte ofre plassen sin, så nå har jeg nesten 10 meter med hylle plass ledig til HD filmer. De vanlige DVD og TV seriene står nå i samme hylle, ikke sammen selvfølgelig, de tre nederste hyllene er nå dedikert TV serier så da er det 10,5 meter med plass til dem og ca. 25 meter til de DVD filmene filmene mine, har vel ca. 2 meter ledig plass igjen til DVDer men det går fint siden jeg kjøper 95% HD filmer om dagen.

Ikke helt ferdig ennå men det begynner å hjelpe, alt dette gjør at jeg også får frigjort mer plass i box hylla mi, så da blir det endelig litt ryddigere der også :).

Så mye snakk og ingen bilder...

Bilder er et must ;)

Lenke til kommentar

Nå er det så mye pjatt i denne tråden, at jeg får trå til med ett bilde igjen... :p

post-8575-1232918388_thumb.jpg

Tar bare ett oversiktsbilde nå. Som dere ser, så har jeg ikke plass til noe mer. Så en større omgjøring er nok på trappene, mulig jeg bygger ett hyllesystem selv for å maksimere plassen. Når jeg en gang får bygd min planlagte hjemmekino så skal alt av film inn der... men det ligger nok litt frem i tid enda!

Lenke til kommentar

Nå har jeg en veldig bred filmsmak - så hva jeg vil si er gode filmer samsvarer garantert ikke med den "alminnelige" oppfattningen av hva som er god film. En annen ting er filmer jeg vokste opp med, og har barndoms/ungdomsminner fra - noen har jeg såklart vokst fra, men det er nok filmer der jeg synes er bra som regnes som b-film tullball av andre.

Etter at jeg fikk lagt inn alle childprofiles i DVD profiler, så teller samlingen min nå ca. 1200 enheter på DVD og BD. Av det vil si at i alle fall mellom 80 og 90% er hva jeg vil kalle gode filmer.

Lenke til kommentar
Mjau: Hvilken prosentandel av den samlingen vil du si er gode filmer? Personlig har jeg ca 500 DVDer og vil si at kanskje 60-75% er gode, mens resten er bomkjøp, "2 for 300kr" og filmer jeg likte i '03 og siden har vokst fra.

Sjølv om eg ikkje er i nærheiten av den som blei spurt her synes eg likevel du tar opp noko interessant. Eg har rundt 700 forskjellige einheiter film/tv-serie og ein 100-talls HD-utgjevelsar. Om eg skulle summert opp etter kvalitet, vil eg sei at rundt 50%, kanskje noko mindre, er filmer som har blitt/blir kategorisert under bra/gjennomførte filmar. Utover dei, har eg sikkert ein god 30% filmar som ikkje kan karakterisere som skikkeleg bra film, men som for meg personleg følger ein del minner. Eksempelvis hadde eg ein skikkelig god kveld med ei jente for mange år tilbake til filmen Bring it On. Om mogleg noko av det verre som er der ute, men filmen står kanskje i hylla nettopp på bakgrunn av akkurat det. Så ein bra/mindre bra diskusjon rundt film kjem i alle fall for min del veldig an på om du sjølv skal opptre pur objektivt, eller med eit snev av subjektivitet. Nokon kan heilt sikkert sitte med samlingar på enorme mengder film, og karakterisere alt som bra, medan ein anna vil sjå på samlinga som møkk. Mine gjenverandre 20% kan eg kanskje som du seier være "vokst i fra" no eller kalle "bomkjøp". Men om 3-4 år sit eg kanskje og mimrar til den same filmen og tenkjer; "hmm, var ikkje så gale likevel jo...". Utan at eg kjenner deg, kan det godt hende at du gjer det samme!

Som sagt er dette ingen kritikk av ditt utsagn, berre litt synsing rundt bra/mindre bra film. Ein diskusjon som aldri kjem til å ta slutt. Men eg er den same oppfattelse som Harald Are Lund (HURRA FOR DET!). Eg samlar på minna og moglegheiten til å kunne oppleve minna når tid eg vil.

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Nå er det så mye pjatt i denne tråden, at jeg får trå til med ett bilde igjen... :p

post-8575-1232918388_thumb.jpg

Tar bare ett oversiktsbilde nå. Som dere ser, så har jeg ikke plass til noe mer. Så en større omgjøring er nok på trappene, mulig jeg bygger ett hyllesystem selv for å maksimere plassen. Når jeg en gang får bygd min planlagte hjemmekino så skal alt av film inn der... men det ligger nok litt frem i tid enda!

Utrolig flott!!! Hvor kjøpte du hylla du har i midten?

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...