Infenso Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) En fin blanding mellom kvalitet og kvantitet er det beste. Har brent meg på kjøp av dårlige utgaver en del ganger. Disse har ikke fått stå lenge i hylla før de har blitt erstattet av bedre utgivelser. Endret 23. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Samlingen min: og.. ta det med ro, har Pulp Fiction ^^ men er på utlån atm Musikk: Endret 23. januar 2009 av KOTOR FAN Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Til dere som sorterer alfabetisk og har Das Boot. Plasserte dere den på D eller B? Lenke til kommentar
Spykar Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Fin samling Spykar. Selv ville jeg brukt litt mindre penger på de der fine utgivelsene, og mer penger på vanlige 1-discer. Da får man mye emr film for pengene. Har kjempelyst på den der LOTR-boksen. Den skal kjøpes straks jeg får penger nok. Takk. Joda, men det kommer litt ann på de forskjellige utgivelsene. Noen "pene" utgivelser kan være ganske billig også though. Det er ved enkelte anledninger jeg virkelig kan slå på stortromma. Som Infenso nevnte, så er fint med en lett blanding mellom hver. Den LOTR boksen kjøpte jeg for latterlige 172kr (ca) på amazon ifjor. Nå har den faktisk gått opp i pris som jeg ser. Endret 24. januar 2009 av Spykar Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Til dere som sorterer alfabetisk og har Das Boot. Plasserte dere den på D eller B? Har ikkje filmen, men ville sortert den på 'B'. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Til dere som sorterer alfabetisk og har Das Boot. Plasserte dere den på D eller B? Vil påstå at det vil være en selvfølge å plassere den på B, ettersom "Das" er på same linje som "The". Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Blir vel mest riktig det, ja. Akkurat som at jeg har sortert La Haine under H. Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Til dere som sorterer alfabetisk og har Das Boot. Plasserte dere den på D eller B? Vil påstå at det vil være en selvfølge å plassere den på B, ettersom "Das" er på same linje som "The". Heh, en selvfølge faktisk^^. Plasserer du filmer som begynner på "the" etter første bokstaven i det andre ordet bare på prinsipp? Grunnen til at folk dropper "the" i sin alfabetisering (går jeg ut ifra) er antall filmer som begynner på "the", for å få ett bedre system i samlingen. Tviler på dere har store mengder filmer som begynner på das, la, il, le eller その uansett. Men selvfølgelig, om man er en sucker for nederlandsk film og har mange av de, så ser jeg ingen grunn til å ikke droppe D'en ordet "de" når man sorterer Edit: Ein børr ikkje bli for ivrig når ein er på eit treigt internett, merkar eg. Endret 24. januar 2009 av MforMats Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Enig her. "The" regnes ikke med når jeg alfabetiserer. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Til dere som sorterer alfabetisk og har Das Boot. Plasserte dere den på D eller B? Vil påstå at det vil være en selvfølge å plassere den på B, ettersom "Das" er på same linje som "The". Heh, en selvfølge faktisk^^. Plasserer du filmer som begynner på "the" etter første bokstaven i det andre ordet bare på prinsipp? Ja... Dette er faktisk eit katalogiseringsprinsipp. Det gjeld artiklar - i norsk har vi jo etterstilt bestemt artikkel, og difor vert det litt annleis her. "A Scanner Darkly" står på S, "Il Postino" på P etc. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Her er barna mine,er noen X360 og PS3 spill der også. Kjøper ikke noe på dvd lenger kun bluray. Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Til dere som sorterer alfabetisk og har Das Boot. Plasserte dere den på D eller B? Vil påstå at det vil være en selvfølge å plassere den på B, ettersom "Das" er på same linje som "The". Heh, en selvfølge faktisk^^. Plasserer du filmer som begynner på "the" etter første bokstaven i det andre ordet bare på prinsipp? Ja... Dette er faktisk eit katalogiseringsprinsipp. Det gjeld artiklar - i norsk har vi jo etterstilt bestemt artikkel, og difor vert det litt annleis her. "A Scanner Darkly" står på S, "Il Postino" på P etc. Så det er ikke det å få en samling som er lett å navigere seg fram i som er hoveddrivkraften når du sorterer? ... Må bare understreke at jeg ikke har noe i mot å kutte ut "the", bruker faktisk dette systemet selv. Men "Das Boot" ville jeg plassert på "D" av den enkle grunn at det ikke oppstår lik missvisning i systemet som det gjør med "the", med tanke på antall filmer med desse ordene som er innblandet. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Fin samling _LarZen_ Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Her har dere min lille samling. Rydder litt i skapet som til vanlig huser samlingen, så for øyeblikket står den pent sortert og oppstilt på skrivebordet mitt. Stabel 1 fra venstre = Sett Stabel 2 = Usett / planlegger å se igjen på et eller annet punkt Stabel 3 = Diverse bokser Stabel 4 = Blu-Ray Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ikke så gal samling der. Utrolig mye bra i blu ray stabelen Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Din kjærlighet for estetisk filmvold skinner gjennom, Totenkopf. Mye bra, mange essensielle som ikke mangler. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jo, takk takk. Prøver å fokusere på å kjøpe Blu-Ray nå om dagen, men det blir ikke stort mer enn 3-4 filmer i måneden. Jobber egentlig mest med å utvide biblioteket mitt med bøker om østfronten i andre verdenskrig, så det blir ikke så mye penger til overs til film. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Pent med Idi i smotri / Come and See. Mange som ikke har den i samlingen, undertegnede inkludert. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 ... Må bare understreke at jeg ikke har noe i mot å kutte ut "the", bruker faktisk dette systemet selv. Men "Das Boot" ville jeg plassert på "D" av den enkle grunn at det ikke oppstår lik missvisning i systemet som det gjør med "the", med tanke på antall filmer med desse ordene som er innblandet. "The" kuttes selvfølgelig ut, T delen av samlingen ville ha blitt noe uoversiktelig for å si det pent har jo 434 filmer som starter på "The". A brukers heller ikke så A Beautiful Mind, sorteres under B. Das Boot blir plassert under D, La Haine under L, ikke kan jeg tysk og ikke kan jeg fransk så hvorfor bry seg med det Bør vel nesten legge ut nye bilder snart, har sex trakkasert stort sett hver eneste film i samlingen i dag siden jeg har brukt deler av dagen til å gi HD samlingen min sin egen dedikerte hylle. Noe som betydde at TV seriene mine måtte ofre plassen sin, så nå har jeg nesten 10 meter med hylle plass ledig til HD filmer. De vanlige DVD og TV seriene står nå i samme hylle, ikke sammen selvfølgelig, de tre nederste hyllene er nå dedikert TV serier så da er det 10,5 meter med plass til dem og ca. 25 meter til de DVD filmene filmene mine, har vel ca. 2 meter ledig plass igjen til DVDer men det går fint siden jeg kjøper 95% HD filmer om dagen. Ikke helt ferdig ennå men det begynner å hjelpe, alt dette gjør at jeg også får frigjort mer plass i box hylla mi, så da blir det endelig litt ryddigere der også . Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvor mange filmer har du egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå