Bob_3 The Builder Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg tenker forøvrig å forandre systemet mitt til å sortere etter sjanger, og deretter alfabetisk etter filmer. Tenker også å kjøpe en ny filmhylle, med mye bedre plass og ha en egen hylle dedikert til Topp 20-filmene og en hylle til Star Wars. Hvor plasserer du actionkomedie? Actiondrama? Etc. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Dette er den eneste fornuftige måten å sortere en filmsamling på, alt annet blir bare tull i lengden (og jeg har prøvd flere av dem) Linky! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hadde alt alfabetisk før, men så plukka jeg ut favorittene og de fikk hedersplass. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Gjort det samme, jeg også. Men det er bokser som har sin egen hylle plass her i huset... Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sorterer etter sjanger, men det passer meg godt ettersom de fleste filmene mine eg grøsser/action og komedie. Hadde det samlet alfabetisk før jeg flyttet til Bergen, men bestemte meg for å prøve noe nytt. Dilemmaet mitt var at det ofte ble store filmkjøp, og jeg måtte dermed bruke lang tid på å finne løsninger for å få plass. Men alfabetisk sortering er det mest oversiktlige, uten tvil. Lenke til kommentar
Thantophobia Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sjanger sortering blir bare rot etter min erfaring. Det er så mange filmer som går under flere sjangere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Faith in chaos er stikkord i mine hyller. Gleder meg til våren når jeg får samlet alle DVD-ene på en plass. Vet ikke hvor mange jeg har eller hvordan de ser ut sammen ettersom samlingen min har vært splittet siden 2005. VHS-ene får selvfølgelig hedersplass. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sjanger sortering blir bare rot etter min erfaring. Det er så mange filmer som går under flere sjangere. Det er derfor du må være kreativ og la de riktige filmene gli over til nye sjangre. Sortering er en kunst! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Sortert etter regissør hvor filmene kommer i kronologisk rekkefølge. Endret 20. november 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Groening Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Jeg sorterer etter sjanger og oppfølgere (selv om det er sjeldent at en filmserie ikke er alfabetisk). Og så sorterer jeg alfabetisk. Funker bra for meg, for jeg sorterer ikke etter hvilken sjanger det står bakpå. Sorterer etter den sjangeren jeg synes den er. Føler det blit mye lettere å lete først etter sjanger, og så etter bokstav. Hvis jeg er i humør for en sci-fi film, trenger jeg ikke å se igjennom alle for å finne én. Endret 20. november 2008 av Groening Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, du kan jo ikke sette Death Proof sammen med Shining og Psycho. (Det står skrekkfilm bakpå Death Proof) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, du kan jo ikke sette Death Proof sammen med Shining og Psycho. (Det står skrekkfilm bakpå Death Proof) Nei, Death Proof går under gore/zombie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, du kan jo ikke sette Death Proof sammen med Shining og Psycho. (Det står skrekkfilm bakpå Death Proof) Nei, Death Proof går under gore/zombie. Nå tror jeg du blander litt her. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nei, Death Proof går under gore/zombie. Jeg var sikker på at det er en romantisk komedie. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, du kan jo ikke sette Death Proof sammen med Shining og Psycho. (Det står skrekkfilm bakpå Death Proof) Nei, Death Proof går under gore/zombie. Nå tror jeg du blander litt her. Faen. At jeg aldri klarer å få det inn i hue. Er alltid helt sikker på at det er den motsatte hver gang de filmene blir nevnt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Men uansett, det står på coveret, det er jo alldeles ikke en skrekkfilm. Programvare: JEG sier ikkat det er skrekk, men coveret gjør. Endret 20. november 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Men uansett, det står på coveret, det er jo alldeles ikke en skrekkfilm. Programvare: JEG sier ikkat det er skrekk, men coveret gjør. Covere og oversettere er mongolide. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Den er muligens en litt laidback skrekkfilm. Filmen er først og fremst en dramafilm med action-, thriller- og skrekkelementer i seg, samt en dose g0r3, thr4sh og 3xpl0it4ti0n. Stuntman Mike er jo en sann satan med skumle og uprovoserte hensikter, noe som er verdig et skrekkstempel. Orakelet i Trondheim har talt! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Greit Stuntman Mike og andre ting har litt skrekkfilm-elementer, men det er så absolutt ikke en skrekkfilm.. Burde heller stått Action. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå