Gå til innhold

Bilde av din filmsamling (les side en i tråden først.)


Deathie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjanger osv virker sikkert veldig fint når man har 0- noen hundre filmer. Når man nærmer seg 2500 filmer så er det etter min mening kun alfabetisk som har noe for seg, hvis ikke så må man stå å lure på om man hadde sortert filmen etter sjanger, skuespillere eller regissør. Da hadde man brukt like lang tid på å finne filmen, som man hadde brukt på å se den...

 

Når man skal alfabetisere samlingen sin, hvordan gjør dere det da? Jeg tenker da på at noen av filmene har norsk, svensk, dansk og engelsk omslag.

 

Dermed vil filmer som starter på for eksempel s på engelsk, plutselig starte på f på norsk.

 

Du må jo neste alfabetisere etter det som står på coveret, ellers så vil det jo bli håpløst å finne noe som helst, spessielt hvis du skal sortere filmene etter orginal tittelen, mens de dårlige oversettelsene står på coveret.

 

Personlig så kjøper jeg nesten av prinsipp ikke filmer med norsk, svensk eller danske tittler på covertet, da skal det være en super duper special limited collector's edition eller noe i den duren som har ekstra ting som ingen andre utgaver av filmen har...

 

Edit:

 

Jeg har alfabetisert nå, men jeg har The Green Mile med norsk omslag. Altså heter den: Den grønne mil. Skal man da sette den på T eller D?

 

Du må være konsekvent, hvis du sorterer etter orginal tittelen så skal den på G, sorterer du etter det som står på coveret så skal den på D. The skal utelukkes med sortering, akkurat som A, A Bridge Too Far blir sortert under B.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...