DoktorBacon Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Tilfeldig og tilfeldig Fru Blom. Du har Tarantino samlet, samme med Rodriguez og Jackson. Dessuten har du A Beautiful Mind og American Beauty ved siden av hverandre. Snedig. Endret 16. august 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Thantophobia Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Undertegnede er forresten hunnkjønn Kan dette være grunnen til mengden Brad Pitt filmer mon tro.. Endret 16. august 2008 av Thantophobia Lenke til kommentar
athorb Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) edit: forbanna rot på meg Endret 16. august 2008 av athorb Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 *snip* Jeg hadde et system da jeg begynte, men det ble gitt opp på halvveien. Undertegnede er forresten hunnkjønn Kan dette være grunnen til mengden Brad Pitt filmer mon tro.. Haha, ja faktisk Lenke til kommentar
VictorMordenheim Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Tenkte jeg skulle vise min ROTETE samling gjekk bort til mor for å låne kamera. Dessverre var hun på fjellet. Så snart kommer den. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Når man skal alfabetisere samlingen sin, hvordan gjør dere det da? Jeg tenker da på at noen av filmene har norsk, svensk, dansk og engelsk omslag. Dermed vil filmer som starter på for eksempel s på engelsk, plutselig starte på f på norsk. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Personlig ingen fan av å alfabetisere samlinga. Sjanger og regissør har jeg gått for. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Har sjangere selv. Alle skrekkfilmene ved siden av hverandre, mafiafilmene ved siden av hverandre osv. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Er ikke sjanger veldig vanskelig å sortere etter? Noen filmer er vanskelig å sjangerdefinere 100%, og noen sjangere har man kanskje bare et par filmer innen. Nei, takke meg til alfabetisering. Tar meg max 6 sekunder å finne filmen jeg ser etter. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Nja, er ikke så veldig nøye på hvordan jeg setter filmene. Bare det ser okei ut og jeg finner lett fram er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg har alfabetisert nå, men jeg har The Green Mile med norsk omslag. Altså heter den: Den grønne mil. Skal man da sette den på T eller D? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 T eller D? Vil si G jeg. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ingen av delene. Den skal vel på G? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ingen av delene. Den skal vel på G? Enig i dette. "The" burde utelukkes ved alfabetisering. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Sjanger osv virker sikkert veldig fint når man har 0- noen hundre filmer. Når man nærmer seg 2500 filmer så er det etter min mening kun alfabetisk som har noe for seg, hvis ikke så må man stå å lure på om man hadde sortert filmen etter sjanger, skuespillere eller regissør. Da hadde man brukt like lang tid på å finne filmen, som man hadde brukt på å se den... Når man skal alfabetisere samlingen sin, hvordan gjør dere det da? Jeg tenker da på at noen av filmene har norsk, svensk, dansk og engelsk omslag. Dermed vil filmer som starter på for eksempel s på engelsk, plutselig starte på f på norsk. Du må jo neste alfabetisere etter det som står på coveret, ellers så vil det jo bli håpløst å finne noe som helst, spessielt hvis du skal sortere filmene etter orginal tittelen, mens de dårlige oversettelsene står på coveret. Personlig så kjøper jeg nesten av prinsipp ikke filmer med norsk, svensk eller danske tittler på covertet, da skal det være en super duper special limited collector's edition eller noe i den duren som har ekstra ting som ingen andre utgaver av filmen har... Edit: Jeg har alfabetisert nå, men jeg har The Green Mile med norsk omslag. Altså heter den: Den grønne mil. Skal man da sette den på T eller D? Du må være konsekvent, hvis du sorterer etter orginal tittelen så skal den på G, sorterer du etter det som står på coveret så skal den på D. The skal utelukkes med sortering, akkurat som A, A Bridge Too Far blir sortert under B. Endret 17. august 2008 av Manx Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Takk for svar, får mye å rydde opp i nå. Jeg har satt mye feil. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 For å si det sånn, hvis jeg skulle ha sortert The under T så hadde jeg hatt ca. 530 filmer som hadde vært sortert under T... Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Skjønner. Har ikke mange filmer jeg, bare rundt 100 stykker. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Alle starter på 0 og jobber seg oppover, så det tallet går nok oppover med årene. Jeg har samlet i ca. 10 år, så jeg har hatt litt tid til å bygge meg opp en samling... Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg er 16 år, men startet først i år å både se på film, og kjøpe filmer. Men jeg har et spørsmål: DVD-hylla mi blir full og vel så det etter neste uke, så da må jeg ha en ny hylle, skap eller et eller annet. Noen forslag? Hva bruker dere andre å oppbevare filmene deres i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå