Gå til innhold

Bilde av din filmsamling (les side en i tråden først.)

Deathie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det Benno fra Ikea du tenker på? [Link]

De koster fra 198 kroner stykke.

Jeg brukte den før, men da samlingen begynte å bli av en viss størelse, og jeg bestemte meg for å kjøre alfabetisk sortering ble dem fælt upraktiske, siden hvert rom maks rommer 11 DVD-kovere.

Et lagersalg i nærheten her selger disse for 50 -100 kr stykk :D

Endret av TheKaptain
Lenke til kommentar

Jeg trenger mellom 6 og 7 sånne (hvis de holder 88 hver) for samlingen, noe som kommer på 1200kr. Forslag til en bedre løsning? Den skal helst være så kompakt som mulig, så høye hyller er absolutt et pluss. 500+ filmer oppbevart så kompakt som mulig, uten at jeg må stable dem i et hjørne.

Lenke til kommentar

Jeg var på IKEA for en stund siden og kjøpte en "lack" bokhylle til 749,-. Hyllene er 41 cm høye, så man kan sette 2 DVDer oppå hverandre. 4 hyller, hver 95 cm brede + toppplaten på ca 100 cm, gir 8,6m hylleplass hvis man stabler 2 DVDer i høyden i hyllene. Det holder ike for hele samlingen, men det er en grei begynnelse.

60192_PE166198_S3.jpg

Lenke til kommentar

Prinsipielt er jeg enig med deg, men det ble et valg mellom å stable to i høyden, eller miste masse hylleplass pga mellomrom mellom DVDer og neste hylle. Jeg valgte det første. Legger ved et bilde for å vise hvordan det ble (de tre nederste hyllene)

Lenke til kommentar

Prøvde på min Benno bokhylle med vanlige dvder. Den blir altfor dyp. Tror neste løsningen blir å gå til en møbelsnekker for å få laget en hjørne-hylle som er perfekt tilpasset dvd.

Med mindre noen har andre forslag? :)

Lenke til kommentar
Jeg var på IKEA for en stund siden og kjøpte en "lack" bokhylle til 749,-. Hyllene er 41 cm høye, så man kan sette 2 DVDer oppå hverandre. 4 hyller, hver 95 cm brede + toppplaten på ca 100 cm, gir 8,6m hylleplass hvis man stabler 2 DVDer i høyden i hyllene. Det holder ike for hele samlingen, men det er en grei begynnelse.

60192_PE166198_S3.jpg

Er det ikke disse de selger ekstra hyller til, slik at du kan plassere 2 eller 3 ekstra, da passer det med en DVD i høyden.

Til Billy bokhyller fra IKEA kan man kjøpe flere løse hylleplater til og tilpasse til DVD :)

Jeg har hvite nå, men skal handle sorte.

57384_PE162946_S4.jpg

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...