Gå til innhold

Øke ytelsen i spill? Geforce 6800gs

andralerv

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en pc som vant test på dinside.no. Den er kjøpt på datakjeden og kommer med amd cpu og nvidia geforce 6800Gs grafikkkort. Les hele spesifikasjonen på dinside eller datakjeden.

Jeg forsto det sånn at denne var rimelig kraftig og kunne kjøre de nyeste spillene i dag på høy oppløsning. Sett også gode tester på grafikk kortet.

Men tingen er det at nå har jeg innstallert DOOM 3 og F.E.A.R og de kjører på 1028 x 768. greit nok men grafikken hakker liksom litt..

Er ganske grønn på avanserte innstillinger så jeg lurer på om det er mulig og tweake grafikk kortet eller bios etc..? Trodde 6800gs skulle ta de råeste spillene..

Takker for svar fra Erfarne pc folk og gamere.

Andy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, i f.e.a.r. går du inn på grafikkinnstillinger i options, og kjører videotesten, etter filmen står det anntall fps.

Tror ikke 6800gs takler f.e.a.r. med høy oppløsning og slikt, men skrur du ned oppløsningen et hakk blir det vesentlig bedre, jeg må kjøre på det laveste, men det hakker ikke, og jeg synes det er brukbar grafikk.

Jeg har bare x300 se, da :) får snart x850xt pe.

Lenke til kommentar
vel, i f.e.a.r. går du inn på grafikkinnstillinger i options, og kjører videotesten, etter filmen står det anntall fps.

Tror ikke 6800gs takler f.e.a.r. med høy oppløsning og slikt, men skrur du ned oppløsningen et hakk blir det vesentlig bedre, jeg må kjøre på det laveste, men det hakker ikke, og jeg synes det er brukbar grafikk.

5537543[/snapback]

hva er optimal fps da?

Lenke til kommentar

5537543[/snapback]

hva er optimal fps da?

5537758[/snapback]

her er resultatet av den testen minimum 36fps, average 54fps, maximum 61 fps.

Noen som kan si om dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

6800GS greier ikke FEAR på fullt, noe du skjønner hvis jeg forteller deg at 7800GTX ikke greier det på fullt heller ( alle filter etc. må regnes med åsså )

Men Farcry og Doom3 funker sinnsykt, kan ha noe med rammen og gjøre,

for lite, eller for dårlig ram, kanskje rammen kjører single istedenfor dual-channel?

Har et 6800GS fra gainward, og det klokker ganske bra åsså......

Angrer ikke en dag på at jeg kjøpte det..

Hadde ikke råd til 7800GTX som kosta 1000 mer, kjøper meg antageligvis et nytt kort om 3 år, standar for meg er å bytte hvert 2-3 år ;)

Ikke noe vits å kjøpe nyeste hele tiden, for da måtte du ha gått for et 7900GT nå,

og ikke 7800GTX.......

PS3 er sikkert utdatert før den kommer ut den åsså :cool:

Optimal fps? På film er det 24fps ( filmer filmes i 24fps ), men spill krever nok 50-60 konstant, noe som kan fort falle når effektene trer inn, noe som er litt synd,

dette kan oppfattes som lagg, eller "smårykking"...... ( øyet oppfatter 24fps som optimalt, men på data-spill kreves litt mer fordi det ikke er en naturlig blureffekt ved bevegelser som det er på film )

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar

5537543[/snapback]

hva er optimal fps da?

5537758[/snapback]

5537818[/snapback]

Det der burde ikke oppleves som hakkete, når du sier hakking, mener du at hele spillet på en måte fryser? det kan i såfall være load lag pga lite ram (loading av textures)

Lenke til kommentar

5537543[/snapback]

hva er optimal fps da?

5537758[/snapback]

5537818[/snapback]

Det der burde ikke oppleves som hakkete, når du sier hakking, mener du at hele spillet på en måte fryser? det kan i såfall være load lag pga lite ram (loading av textures)

5734910[/snapback]

Tror også det er ram, hvis du ikke har 2048mb da. På full grafikk, så lugger det , hvis du har 1024mb ram.

54fps, går svært godt, men inn-game så er det gjerne litt mer hakkete på noen steder.

Det som trekker mest er AA (skru ned til 2x), oppløsningen (sett ned til 1024*768)

Anostropich (sett ned til 4x)

Med disse innstilngene så pleier det å gå ganske så bra. Tilogmed med 1024mb ram.

Du kan jo også ekperimentere med å skru ned litt lys/skygge effekter også.

Har du skrudd av AA (0x), så må du skru av softshadows. (egentlig kan du ha av dette, hele tiden) har du på AA så virker menelig ikke softshadows, og det krever noe sinnsykt. :thumbup:

6800GS er ikke noe sinnsykt bra kort. Det fungerer greit i middelklassen. ;)

Få deg en til i SLI, så skal du se det blir fart på sakene ja. (personlig erfaring)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...