Bluum Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg trodde jeg hadde klart for meg hva jeg ville ha, men så viste det seg at jeg tok feil. Først hadde jeg lyst på 3700+, 1GB RAM og 250GB Samsung, nå har jeg mer lyst på 4000+, 2GB RAM og 250 Hitachi... Ellers må jeg si at jeg liker Acase Chameleon veldig godt, og siden det er det billigste kabinettet jeg finner blir det nok det jeg skal ha. PSU trodde jeg var enkelt, men nok en gang... Vet i hvertfall at jeg minst må ha 400W, gjerne mer. Så stille som mulig og stabil. Trodde først jeg skulle kjøpe 430W fra Thermaltake, men nå i det sisste har jeg vurdert andre, litt kraftigere PSU'er som f.eks. Hiper 580W. Hovedkort. Der VAR valget enkelt, jeg ville ha MSI K8N Platinum. Men så fikk jeg øynene opp for andre produsenter og nå er jeg fortvilet over hvor mange valg jeg har. CPU: tenkte først på intel, men en kamerat overtalte meg kjapt og greit til å velge AMD. 3700+er det minste jeg vil ha, må overgå kompisene mine når jeg først skal kjøpe ny. (han ene har 3500+) FX 55 er veldig fristende, men også ekstreeemt dyr! Dobbeltkjerne eller ikke? Så en test av x2 4200+ og så at uten overklokking hadde den ikke kjangs i havet mot vanlig 4000+ i bl.a. spill. RAM: velvel...RAM er ikke noe viktig, eller? Trodde først at det kunn gikk på mengden RAM, deretter fant jeg ut at det var forskjellige hastigheter, og til slutt skjønte jeg at det var forsinkelser inne i bildet. Trodde det holdt med 1GB, og det gjør det jo forsåvidt; men jeg kjøper 2GB mens jeg først er i gang. Sikler på Kingston HyperX 2048MB (2-3-2-6-1), men spørs om det er mer enn jeg behøver? RAM-jungelen er den største skogen du finner; umulig å finne fram. HJELP! Skjermkort har vært klart ganske lenge, det blir uten tvil 7800GT. Desverre er det flere produsenter som leverer kortet, og ikke aner jeg hvilket merke som yter best i forhold til prisen, og ikke minst hvilket som har best kvalitet og minst støy. Harddisk. Så at Samsung sin 3,5" S-ata-disk hadde best i test merke på seg, pluss at den var rimelig. Derfor var den et selvskrevet valg i starten, men etter jeg leste en test gjort her på HW så jeg at Hitachi's harddisk hadde bedre ytelse. Er i tvil her også DVD-brenner blir den billigste jeg får tak i, så lenge den leser og brenner uten krøll spiller alt annet liten rolle. Lydkort? Hører mye på musikk, så jeg lurte en stund på om jeg skulle kjøpe et lydkort dersom jeg ikke kjøpte K8N Diamond Plus (som har et veldig bra lydkort integrert). Trengs det? i så fall hvilket? Egentlig skulle jeg bare spør om hjelp til å velge komponenter men det er ikke for seint... Ønsker innspill til hvilken CPU, PSU, GPU, RAM, HK og HDD jeg bør velge nå jeg ønsker en gaming PC til rundt 10 høvdinger (max. 13K) Spiller for det meste CSS, CoD2 og slike Fps-spill+ NFS og andre bilspill. Det er viktig at maskinen tåler et skjermkort, en harddisk og en DVD-stasjon til minst, sånn i tilfelle oppgraderinger. Kom gjerne med en begrunnelse for komponentene, som lyd, pris/ytelse og kvalitet. Takker på forhånd! EDIT: vil gjerne kjøpe hos èn butikk, ikke 5 Endret 2. februar 2006 av Bluum Lenke til kommentar
hqui Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Gå inn på Komplett.no. Der kan du jo lage din egen pc - ved å velge til og fra komponenter. Når du er ferdig, bestiller du alt selv vha varenr. og bygger den selv. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Jojo..men det var det å vite hvilke komponenter jeg skal ha først. Det er det jeg sliter med. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Må først si at det er en sann fryd å se slik en velformulert tråd, hvor det kommer klart frem hva du ønsker. Skulle ønske alle brukerne ved dette forumet tok seg tid til dette. Du sier du ønsker å kjøpe en 3700+ for å overgå din kamerats 3500+. Forskjellen på disse to prosessorene er at førstnevnte har 1MB cache, mens sistnevnte har 512kB cache. Dette merkes lite i spill, og det er klokkefrekvensen som virkelig gjør utslaget. Da begge to er klokket til 2,2GHz ville jeg nok sagt at 3500+ ville vært det beste valget - om bare prisen hadde vært endel lavere enn 3700+, hvilket sørgelig ikke er tilfellet. Så, det lureste vil nok kan hende være 3700+. Jeg så at du også nevnte 4000+, den er klokket 200MHz høyere til 2,4GHz, men dette kan du lett klokke 3700+-en til uten videre forviklinger. Videre kommer spørsmålet om RAM, eller minne, opp. Til spill er det nok primært mengden minne som vil være den utslagsgivende faktoren. Såkalte timings er, med fare for å sitere andre, kun målbart, ikke merkbart. Frekvensen har også en utslagsgivende effekt, men nok en gang, målbar, ikke merkbar. Valget av skjermkort hadde du som sagt klart for deg, og 7800GT er et veldig godt valg. Det er et høytytende kort med lav effektforbruk og en varmeutvikling deretter. Spørsmålet var vel hvilken produsent du skulle velge. Både Asus og XFX har etter mitt syn et stylish blått PCB (plastikken kortet består av). I tillegg har disse kortene viket fra nVidias referansedesign, og det følger på grunn av det med mer støysvake vifter. Asus kortet er noget billigere enn det fra XFX, men det fra XFX er klokket høyere. Angående strømforsyning er det verdt å vite at en god strømforsyning på 350W er nok til det kraftigste system (overklokking og SLi/CF utelukket såklart). Hiper lager kvalitetsbeviste og "kule" strømforsyninger, og jeg har selv budsjettutgaven av deres Type-R i min maskin (ironisk nok kabinettet til venstre). Nå i nyere tid er det også komme modulære strømforsyninger på markedet, og en finner mange fine fra bl.a. Tagan og Hiper. Spørsmålet om kabinett er vel og forblir en smakssak. Likevel ønsker jeg å fremme produsenter som har satset på kvalitet og stilrenhet. Ja, dere gjettet riktig - Lian Li. Kjøper du et av deres kabinett kan jeg love deg at de innovative løsningene kombinert med et pent eksteriør og romslig interiør og ikke minst lette vekt vil ikke miste sin appell med tiden, men forbli pryden på skrivebordet. Harddisk er og forblir en kurrant sak. Gjør en feil i valget her, er nok ikke det det verste. Likevel er det produsenter som har markert seg med høy ytelse og lavt støynivå. Hitachi ble av hardware.no utnevnt som beste harddiskvalg. Med sin gjennomførte ytelse, lave støynivå samt lave temperatur var det klart hvilken produsent fremtidige harddiskkjøpere burde satse på. I kategorien støy er det nok Samsung som har tatt kronen som den stilleste, uten noen særlig kompromissering av ytelsen. The mother of all, the motherboard, på norsk tradisjonelt kjent som "hovedkortet", er en komponent en bør velge med omhu. Eller, kanskje jeg overdrev der, men det lønner å velge kort som passer sin bruk. Skal du overklokke er DFI det klare valget. Er du ute etter et gjennomført, pent og praktisk talt feilfritt layoutmessig kort er nok ASUS produsenten å velge. MSI og Abit lager kurrante hovedkort de òg, men jeg har en forkjærlighet for ASUS. Sist men ikke minst er vi kommet til lydkortet. En kan hende undervurdert komponent, lagt til side grunnet hovedkortprodusentene sine integrerte løsninger. Nå skal en ikke tale galt om Realtek sin 850 lydbrikke, men sørgelig kan nok ikke disse løsningene "pack the punch" som et frittstående lydkort kan. Creative er nok det klare valget for mannen i gata. Spørsmålet er da om du ønsker bedre lyd og velger et Audigy 2/4, eller om du er entusiasten ute etter det beste; X-Fi. Jeg har kommet frem til et oppsett som jeg tror skal passe til deg. Du kan finne det her. Håper dette kan være til hjelp for deg og ditt fremtidige datakjøp. I'm out... - Big SturL Endret 1. februar 2006 av Big SturL Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Først må jeg takke Big SturL for et veldig godt svar, takker serlig for den listen! Når det gjelder lydkortet blir det trolig et Sound Blaster Audigy 4 til rundt 600,-. Den litt billigere versjonen støtter ikke Windows 64-bit. Hører som sagt mye på musikk, men jeg er ingen fantast. Likte det oppsettet du hadde der, men jeg lurer på om hovedkortet er greit å klokke med. Hvordan er det i forhold til Premium og Deluxe siden det er så mye billigere? Det er det eneste jeg er direkte skeptisk til, resten av oppsettet var omtrent som det jeg hadde tenkt selv, noe som bare gjør meg enda sikrere, takk! Uansett må jeg si meg litt usikker på kjølingen til CPU som du fant. Bråker standard CPU-viften til 3700+ så mye? Og vil den kjølingen holde til OC? Når det gjelder RAM, sier du at en RAM-brikke med CL3 i praksis er så godt som like god som en lik brikke med CL2? Tar ikke resten av timingen med, bare bruker CL som et bilde nå. Så for meg som skal spille har det nesten ingen betydning hva slags timings det er på RAM'en? Er det ikke sånn som mange sier, at det er bedre med 1GB rask RAM enn 2GB treig RAM? Hvordan er det med merke på RAM'en? Har tilgang til billigere Apacer og Geil hvis det er greie merker. Apacer synes jeg virker veldig standard (har 256MB i denne PC'en), får klokka til 2-2-2-5, men det er PC2100 og 256Mb da... RAM er det jeg trenger mest hjelp til av alt her. Nå gjenstår bare HK, RAM og evt. alternaltiv PSU Hvis det finnes noen som klarer å matche den fra Tagan. Beklager hvis det blir mye spørsmål her, men jeg må skrive dem opp før jeg sovner Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 HK-et er nyeste versjon av Asus sin A8N-SLi serie og skal nok klokke like høyt som sine forgjengere. I tillegg er det automatisk CMOS clearing på kortet, hvilket tilsier at du slipper å cleare CMOS manuelt om maskinen krasjer etter en evt. overklokking. Minnet jeg la til er veldig godt. Merket Corsair har lagt seg på en linje med kvalitetsprodukt med høy ytelse. Faktisk vurderte jeg å legge til billigere minne, men jeg tenkte at du måtte ha noe skikkelig. Den Tagan strømforsyningen ser konge ut. Jeg kjenner en som har den, og han har bare positivt å si. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Ok, takk Men hva med den kjølesaken til CPU? Antar at du skal feste vifte på, eller...? Kommer sansynligvis til å kjøpe så godt som hele maskinen via en pappa kjenner som jobber hos psdata eller hattelco, husker ikke helt. De fører ikke tagan eller corsair, men hvis jeg bestiller de to fra samme nettbutikk blir det en grei pris, selv med frakt. Hva er vanlig fraktpris forresten; vet noen det? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 rundt 100,- er vel normal frakt? tror komplett har litt mindre frakte pris enn andre.. du spør om hvordan ASUS kortene er til klokking.. det jeg har hørt er at disse er helt OK dersom du kan klare deg med 250-260 FSB.. dette tilsvarer 2860Mhz på en 3700+ med 11 multiplyer DFI derrimot klarer ofte oppimot 360-370 som tilsvarer 4070Mhz dersom du har ekstremkjøling! Siden du spurte regner jeg med at du har planer om overklokking. jeg vil på det sterkeste annbefale deg DFI LanParty nF4 Ultra-D som fåes til en god pris og samtidig er ett av de mest populære A64 hkene for tiden. (alle VR rekorder på A64 holdes på disse HKene..) CPU: A64 3700+ er en god kandidat.. denne koster 1000,- mindre enn 4000+ og skilles kun med 200Mhz som alle 3700+ med letthet klarer å kjøre uten st dette skulle ha noen innvirkninger på stabilitet. Er du heldig får du en KAB7E / KAB3(?) 0547 stepping. disse når ekstremt langt og mange, inkludert jeg har fått disse opp i 3Ghz på luft med ørsmå volt endringer.. bevis -> http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=67995 Minne: her vil jeg annbefale deg 2gig C2 minne i prisklassen 2-2.5k eksempelvis er Corsair, OCZ og Kingston noen av de beste leverandørene. vil annbefale deg disse Corsair brikkene da disse har gode spesifikasjone til en rimelig penge. CPU Kjøler: Zalman er en av de mer kjente leverandørene her.. Sitter selv strålende fornøyd her med en CNPS 9500 LED. på stock CPU hastighet er kjøleribbene og heatpipsene så effektive at viftene skjeldent er igang OCCT 20min torture = 38c @ 3005Mhz 1.44v. Grafikkort: Dette er kansje den viktigste komponenten i en Gamer PC. Siden vi valgte 3700+ istedenfor 4000+ har vi spart inn 1000,- som kan brukes her dette gjør at vi nå får råd til 7800GTX som skulle være mer enn nok for de fleste. (med unntak av Simalarion som tydeligvis måtte bytte ut sitt 7800GTX 512 med X-1900 XTX) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 100kr frakt bare...var redd for 2-300kr Når det gjelder klokking er jeg fornøyd med det meste, så lenge det er stabilt og relativt enkelt å bruke. Noen proff er jeg definitivt ikke, men jeg er ikke dum heller for å si det sånn. Setter ikke opp 500mhz om gangen. Holder meg til ASUS og 7800GT tror jeg, ingen vits i å kjøpe GTX når ytelsesforskjellen er så liten i forhold til prisen. Da blir det heller GT i SLI når spillene begyner å krever mer. Så på den kjøleren du sa du hadde SWAT dude.... Det stod på hjemmesiden til Zalman at en CPU-kjøler ikke bør veie stort mer enn 450g hvis du trygt skal kunne frakte maskinen rundt. Er det bare tull? De fleste kjølerne veier mellom 500g og 1kg. Jeg er på link hos venner omtrent annahver helg, så det er viktig for meg å ha en vifte som ikke knekker av eller ødelegger noe hvis jeg flytter maskinen. I tilllegg vil jeg ha en stille kjøler, siden jeg først skal ha en veldig stille PSU. Derfor så jeg på Thermaltake Golden Orb II, den gir ut 17dB, finner ikke ut hvor mye lyd din Zalman lager. Kan jo eventuellt kjøpe en 120mm fan til de kjøleribbene Big SturL fant, da vil det veie litt under 450g ca. Noen innspill? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Zalman kjøleren høres tungere ut enn den egentlig er.. + at A64 prosessorer har HeatSperader som gjør at de tåler litt mer enn gammle XP prosessorer... kjøleren har max noise lever på 27db.. men dette kan reguleres men medfølgene FanMate.. somsakt er det skjelden viften står på på stock hastighet på min 3700+ å da den en gang begynner å kjøre høres den ikke ut som noen støvsuger.. men jeg er ikke akkurat så kravstor på stillhet siden jeg har 650w Q-Tec og stock kjøler på GFX... har BTW en handlevogn med navn "Project silent PC" som jeg snart tenker blir en realitet EDIT: dersom du skal flytte på pcen er det nok smart å være forsiktig uansett pga all den Heavy HWen du skal da pluss at CPU vifta er ganske høy sånn at den antageligvis vil legge litt mer press på CPU enn en annen kjøler dersom pcen blir litt voldelig flyttet rundt... men man skal uansett være forsiktig med å flytte på PC Endret 2. februar 2006 av SWAT dude... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Hiver den ikke akkurat inn i bilen, men det er jo bl.a. fartsdumper over alt. Hvis kjøleren bråker så "mye" tror jeg at jeg går for Golden Orb II, den var den stilleste de hadde hos PS, av kjølerne med vifte vel å merke Sparer litt penger på å kjøpe den vs. den kjøleribbe-løsningen til Big SturL, den måtte vel ha vifte i tillegg også. Har bestemt meg for disse delene: CPU: 3700+ GPU: Asus 7800GT HDD: Hitachi 250GB S-ata 7200rpm DVD-Br.- NEC ND-3550 Hk blir mest sannsynlig et Asus A8N SLI, muligens MSI K8N SLI Platinum, hvis det er et bedre alternaltiv. RAM klarer jeg liksom aldri å bestemme meg 100% for, men det står mellom Kingston HyperX, Corsair XMS3200C2 TWINX og OCZ D.C. Platinum Edition. Alle er 2x1024MB-sett til omtrent samme pris. Lurer som nevnt tidligere på hvordan Geil og Apacer er i forhold til disse konkurentene? Apacer har høye timings og Geil har ingen 1024MB- brikke med under CL3... Må snakke med han pappa kjenner før jeg bestemmer meg for PSU og kabinett, må se hva han kan skaffe. Tviler på at han klarer å få tak i RAM fra Kingston, Corsair og OCZ på andre måter enn meg, så det skal jeg prøve å bestemme meg for nå. Oppsumerer: *Trenger nå hjelp til å bestemme hvilken RAM jeg skal ha.(2GB) *Om Asus A8N SLI er et passende HK til oppsettet når jeg skal klokke litt. *Er Golden Orb II for stor og tung for HK-festet; trenger jeg en annen kjøler? *Og er Creative SB Audigy 4 et kort som yter greit i forhold til prisen på ca 600kr? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 27db er ingen ting bar så det er sagt spessielt siden den kan stilles etter behov fra en liten duppeditt på utsiden av kabinettet.. hvis du skal flytte på den er det jo bare å legge pcen vannrett så skulle det problemet være løst:) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Legger den alltid vannrett i bagasjerommet så den ikke skal kante, har igrunn ikke tenk på det på den måten før... Har selv en vifte fra Glacial som skal lage 20db, noe som jeg kan høre gjennom kabinettet. (tror den er den i hvertfall) Riktignok kjører den konstant på rundt 1900rpm, men likevel, CPU kommer aldri over 32 grader og idler på 26-27 "Heldigvis" har jeg en eldre 80GB harddisk fra IBM som overdøver ALL anna støy fra maskinen. Den lager så mye lyd at du hører den ut i gangen hvis jeg ikke spiller musikk. Tilbake til saken da; hvilken RAM-pakke er best/gir mest for pengene? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Legger den alltid vannrett i bagasjerommet så den ikke skal kante, har igrunn ikke tenk på det på den måten før... Har selv en vifte fra Glacial som skal lage 20db, noe som jeg kan høre gjennom kabinettet. (tror den er den i hvertfall) Riktignok kjører den konstant på rundt 1900rpm, men likevel, CPU kommer aldri over 32 grader og idler på 26-27 "Heldigvis" har jeg en eldre 80GB harddisk fra IBM som overdøver ALL anna støy fra maskinen. Den lager så mye lyd at du hører den ut i gangen hvis jeg ikke spiller musikk. Tilbake til saken da; hvilken RAM-pakke er best/gir mest for pengene? 5543721[/snapback] Og der ødela du kvelden min, god natt Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Oppsumerer:*Trenger nå hjelp til å bestemme hvilken RAM jeg skal ha.(2GB) *Om Asus A8N SLI er et passende HK til oppsettet når jeg skal klokke litt. *Er Golden Orb II for stor og tung for HK-festet; trenger jeg en annen kjøler? *Og er Creative SB Audigy 4 et kort som yter greit i forhold til prisen på ca 600kr? 5542344[/snapback] Først vil jeg si at 7800GT er et veldig godt valg, her får du kjørt det meste.. Lydkortet du nevner er skikkelig bra, og du trenger et ordentlig lydkort hvis du er musikkentusiaist:) Når det gjelder ram og sånn.. Etter det jeg har skjønt etter å ha hørt mange her på forumet. hvis du ikke skal overklokke, gå etter lommeboka, det vil si, velg noe rimelig fra en kvalitetsprodusent, OCZ for eksempel. Husk og ta et sett på 2GB, 2stk 1GB brikker, IKKE 4x 512MB Vet seriøst ikke om du trenger SLI.. tenk på varmen.. Neste gang du skal ha nytt skjermkort, kjøper du sikkert et helt nytt et som støtter bl.a. directx 10. SLI er oppskrytt Ved å ikke velge SLI, sparer du noen kroner og får en PCI plass ekstra.. noe som er greit når du skal ha et lydkort. kan bli trangt ellers.. EDIT: Skrivefeil Endret 2. februar 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Vel, du er inne på noe, men alle de dyre kortene har SLI, og jeg føler meg usikker når prisen blir for lav. Får sånn angst; "hvorfor er det så billig?" Har lyst på Asus A8N SLI Premium, som er den billigste modellen med Heatpipe. Liker tanken på vifteløst HK, siden det forige HK jeg hadde (et MSI til Intel) lagde ganske mye lyd. Premium Koster 1445 hos PS, og har i tillegg et par ekstra egenskaper mer en vanlig A8N SLI. Går litt i motsatt retning av det du mener, men jeg ser poenget ditt med DirectX 10; men finn meg et bra HK uten SLI, helst fra Asus eller MSI siden jeg kan få litt avslag på de, så skal jeg seriøst vurdere saken med han jeg kjøper gjennom. Glad for å høre positivt om lydkortet og skjermkortet, det gir motivasjon midt på natta Glad for tipset med RAM'en, virker fornuftig. Endret 4. februar 2006 av Bluum Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Leser mange misfornøyde produktanmeldelser av Asus sine hovedkort; vil MSI være et bedere valg? Har lenge sett på K8N Diamond Plus. Det har vifteløs kjøling, integrert Sound Blaster Audigy SE!! og SLIx16 +at det får mye skryt fra flere hold. Koster 1745,- hos PS, men det er riktignok stappfult med gode egenskaper. Er Diamond Plus noe for meg, eller er det litt drøyt? Det er stort sett bare viften på ASUS-kortene som bråker og går i stykker... Lenke til kommentar
ownCS Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Leser mange misfornøyde produktanmeldelser av Asus sine hovedkort; vil MSI være et bedere valg?Har lenge sett på K8N Diamond Plus. Det har vifteløs kjøling, integrert Sound Blaster Audigy SE!! og SLIx16 +at det får mye skryt fra flere hold. Koster 1745,- hos PS, men det er riktignok stappfult med gode egenskaper. Er Diamond Plus noe for meg, eller er det litt drøyt? Det er stort sett bare viften på ASUS-kortene som bråker og går i stykker... 5548886[/snapback] kjøp denne så skulle problemet være løst Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Tenkte på det, virker som en god idè Kjøper bare en papst-vifte (80mm & 12db) for 99kr så får jeg luft på også! Blir nok ASUS da tenker jeg. RAM blir 2GB med CL2,5 eller mindere, men CPU-vifte har jeg ikke bestemt meg helt for enda, tror likevel det blir den som SWAT Dude... har; Zalman CNPS9500LED. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå