Gå til innhold

Arrangere alt annet enn musikk etter tidspunkt?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å sortere filene mine i windows. I enkelte mapper har jeg kun musikk, og vil gjerne sortere det etter når filene ble sist modifisert (lagt til), men det kommer ikke som valg når jeg høyreklikker inne i mappa. Det fungerer i andre mapper, med andre typer filer. Noen som vet hordan jeg kan sortere musikken min slik at det nyeste kommer først/sist i rekkefølge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei musikkfil blir ikkje modifisert ved at du flytter den frå ei mappe til ei anna. Dersom du endrar på ID3-taggen vil "Modified" endre seg.

No veit eg ikkje om du ripper musikken eller laster ned, men det ser ut som "Modified" blir satt når du lastar ned fila.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Ei musikkfil blir ikkje modifisert ved at du flytter den frå ei mappe til ei anna. Dersom du endrar på ID3-taggen vil "Modified" endre seg.

No veit eg ikkje om du ripper musikken eller laster ned, men det ser ut som "Modified" blir satt når du lastar ned fila.

5536799[/snapback]

Mappen "mine mottater filer" justere modified seg etter når fila ble lagt inn der, altså når den ble "lastet" ned over msn. Samme gjelder mappen med bilder jeg tar med telefonen, hvor jeg justerer rekkefølgen etter når jeg kopierte bildene fra telefonen over til pcen.

Så ja, modified blir satt når fila er "lastet/flytter" ned/over til pcen, men hvordan jeg kan sortere disse etter når de ble lagt inn blir vel fortsatt et mysterium.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det hjelper deg, men du kan fortelle Explorer at den skal vise alle tidstag'ene. Vanlivis vises bare Modified, men du kan også velge Created og Accessed. Og da kan du jo også sortere på disse.

Høyreklikk på headingen der det sår Modified så får du en meny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...