Vibeke S Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Er det bare meg, eller er det vanskelig å finne god inspirasjon til bandhjemmesider? Har noen her noen gode linker? Uansett, vil gjerne ha litt kritikk på disse designene: Name the Silence Vurderer å bytte ut bakgrunnsfargen for tekstfeltet, men aner ikke til hvilken farge. Og fins det en bedre måte å kode menyen på? Blir veldig store knapper sånn det er nå. I høyden altså. Krast Hva kan gjøres for at siden skal bli mindre "Herborg Kråkevik-aktig" som gitaristen så fint sier det? (PS: trykk F5 et par ganger for å se begge designene) Skal bytte ut fonten i menyen, siden Porcelain er ganske så oppbrukt.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 http://acceptancerock.com er jo peeen. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 http://acceptancerock.com er jo peeen. 5536505[/snapback] Se der ja! Også kommer de hit til Seattle i mars også. Fett. Må sjekkes ut. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Sida er laga av Neubix Studios, viss det var av interesse. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Name the Silence-siden tipper ekstremt til venstre. Har du prøvd å ha menyen mer midtstilt? Vet ikke helt hva du bør gjør med Krast-siden for å gjøre den mindre Herborg Kråkevik(bortsett fra å kanskje bytte bilde?), men den div'en som fortsetter nedover ville jeg tatt vekk, bruk heller overflow: auto i såfall. Endret 2. februar 2006 av anners Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Likte Name the Silence-sida veldig godt. Kreativt med bildet øverst til venstre. Det er vel også et poeng at man viser frem bandmedlemmene. Er littegrann usikker på tekstfeltet, selv om den helt klart allerede fungerer godt, bortsett fra de rosa/hudfargede horisontale linjene. Jeg lurer litt på hvordan det hadde sett ut dersom du ikke hadde noen klart definert ramme rundt teksten, men i stedet hadde flettet inn en mer «usynlig» ramme i designet. Kanskje en hvit eller gråblå «krussedull» eller liknende i hvert hjørne, noe i tråd med det du allerede har inne i tekstboksen. Tror også det hadde gjort seg fint med en serif-font på denne siden, særlig i overskriftene. Georgia kan fort være fin. Designalized har en veldig fin bruk av Georgia. Selv om det er en litt annen type side, kan du nok få litt inspirasjon derfra. En footer i noe liknende stil som headeren kunne ha gjort seg fint. I menyen er det ettpar småting du kan gjøre kodemessig. Linjene 83 til 101 kan forkortes slik: ul.meny a:hover { background-position: bottom; } I linjene 58 til 82 kunne du ha satt height på en fellesklassen du har på linje 45 (ul.meny li a), og dermed sluppet å angi den for hver individuelle menyknapp: ul.meny li a{ display: block; float: left; height: 77px; } Synes også den nye Krastsida var veldig fin. Kanskje kunne tekstboksen ha vært litt mer fancy. Veldig fine bilder i bakgrunnen. En klar forbedring fra den som er nå, selv om den heller ikke er så verst. =P Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Takk for kritikk! Har oppdatert Name the silence-siden, med ny tekstbakgrunn, og serif-font i overskrifter. Har også lagt til en gjestebok. Ble det bedre? :hover funket ikke da jeg byttet ut til ditt forslag Mikka. Hmmm. Krast-siden har jeg egentlig gitt opp, og laget et nytt forslag. Hva syns dere om den? En kompis syns det blir "kanskje litt mye hodet-av-eline-og-annelinn", og at man får inntrykk av at Krast bare er de to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå