Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For mange timer på skolen?

Anbefalte innlegg

Hei..

Noen i klassen kom her om dagen og sa at vi bare skulle ha 35 timer i uka. det er det som står i planen etter det jeg husker. Men vi har 40 timer i uka, altså 5 timer for mye i uka etter det vi da egentlig skal ha.

Er det da noen som aner om vi har krav på 35 timer i uka, eller om lærerne kan bestemme at vi skal ha 40 timer i uka...

Går VK1.

Og hvis vi da bare har rett på/bare har 35 timer i uka, har vi da krav på å få tilbake de 5 timene i uka vi har vert på skolen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menne er det noen som vet noe?

Det står i planen at vi skal ha 35 timer i uka. Da kan vel ikke lærerne holde oss i 40 timer? e vel ikke de som bestemmer det?

Og når det gjelder de timene vi har hatt for mye av, hvorfor skulle vi ikke få de igjen?

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Ingen som aner om lærerne bestemmer hvor mange timer vi skal ha??

Eller om vi bare skal ha 35 og ikke 40?

Og bør vi ta dette opp med våre egne lærere eller rektor eller noen andre?

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Siden det er spesifisert i læreplanen at det skal være 35 timer, synes jeg du bør kontakte rektor på skolen og fortelle om dette. Såvidt jeg vet har ikke lærerene rett til å øke timeantallet utover læreplanen. Er ikke 100% sikker på dette.

Edit: Så noe som sto med liten skrift i læreplanen nå...

* Elever som har fullført og bestått de felles allmenne fagene norsk (4 uketimer) og engelsk (5 uketimer) skal bruke ytterligere 5 uketimer til valgfag (totalt 7 uketimer).
Endret av Sivblom
Lenke til kommentar
Siden det er spesifisert i læreplanen at det skal være 35 timer, synes jeg du bør kontakte rektor på skolen og fortelle om dette. Såvidt jeg vet har ikke lærerene rett til å øke timeantallet utover læreplanen. Er ikke 100% sikker på dette.

Edit: Så noe som sto med liten skrift i læreplanen nå...

* Elever som har fullført og bestått de felles allmenne fagene norsk (4 uketimer) og engelsk (5 uketimer) skal bruke ytterligere 5 uketimer til valgfag (totalt 7 uketimer).

5542268[/snapback]

Det sisste der er etter det jeg har forstått at de som har gått VK1 før, og fått fritak i de fagene, skal ha valgfag i 7 timer, istedet for der de egentlig skal ha fri. Og siden det er mitt første år på VK1 har jeg almennfagene :(

Edit: Prøvde å ta opp dette med klasseforstander rett etter jul en gang, men det ble avvist. Og nå er denne læreren rektor på skolen en liten stund :no:

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Det sisste der er etter det jeg har forstått at de som har gått VK1 før, og fått fritak i de fagene, skal ha valgfag i 7 timer, istedet for der de egentlig skal ha fri. Og siden det er mitt første år på VK1 har jeg almennfagene

Det er vel de som hadde så mange timer på GK tenker jeg!

Jeg går elektro GK, og har ikke så mange timer.. Derfor må jeg ha det neste år da jeg har tenkt å gå IKT.. men kommer man fra allmen (og de som har så mange timer) slipper de timene!

Lenke til kommentar

Har funnet ut att de 5 timene går bort i Basisgruppemøte, møtetid, og studietid.

Pluss det at vi hadde 2 timer engelsk før jul, og 4 etter, skal ha 3 timer i gjennomsnitt. Men så er de timene vi da skulle ha fått til overs fra engelsken, har vi ikke fått, men ene av lærerne meiner vi har fått alle de fri. og en annen sa at han skyldte oss flere slike timer :dontgetit: haff!

Noen som vet om v i har rett til å forandre litt på timeplanen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...