V-by Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei.. Noen i klassen kom her om dagen og sa at vi bare skulle ha 35 timer i uka. det er det som står i planen etter det jeg husker. Men vi har 40 timer i uka, altså 5 timer for mye i uka etter det vi da egentlig skal ha. Er det da noen som aner om vi har krav på 35 timer i uka, eller om lærerne kan bestemme at vi skal ha 40 timer i uka... Går VK1. Og hvis vi da bare har rett på/bare har 35 timer i uka, har vi da krav på å få tilbake de 5 timene i uka vi har vert på skolen?? Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Det at du skal få tilbake timene er bare ønsketenking det kommer aldri til å skje i dagens skole. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Vi får droppe enn samftime i uka fordi lærern hadde sett feil å hatt en får mye time med oss får jul Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Menne er det noen som vet noe? Det står i planen at vi skal ha 35 timer i uka. Da kan vel ikke lærerne holde oss i 40 timer? e vel ikke de som bestemmer det? Og når det gjelder de timene vi har hatt for mye av, hvorfor skulle vi ikke få de igjen? Endret 1. februar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 35 timer? Det var ganske mye spør du meg... Hvilken linje går du forresten? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Går VK1 IKT-Driftsfag Edit. Fant litt ekstra her om timefordelinga. Lærerplan IKT-Driftsfag og bla ned til Vedlegg 1. der står det at vi skal ha 35 timer. Til sammen 1309 timer i året 35 timer i uka Endret 1. februar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Ingen som aner om lærerne bestemmer hvor mange timer vi skal ha?? Eller om vi bare skal ha 35 og ikke 40? Og bør vi ta dette opp med våre egne lærere eller rektor eller noen andre? Endret 2. februar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Siden det er spesifisert i læreplanen at det skal være 35 timer, synes jeg du bør kontakte rektor på skolen og fortelle om dette. Såvidt jeg vet har ikke lærerene rett til å øke timeantallet utover læreplanen. Er ikke 100% sikker på dette. Edit: Så noe som sto med liten skrift i læreplanen nå... * Elever som har fullført og bestått de felles allmenne fagene norsk (4 uketimer) og engelsk (5 uketimer) skal bruke ytterligere 5 uketimer til valgfag (totalt 7 uketimer). Endret 2. februar 2006 av Sivblom Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Siden det er spesifisert i læreplanen at det skal være 35 timer, synes jeg du bør kontakte rektor på skolen og fortelle om dette. Såvidt jeg vet har ikke lærerene rett til å øke timeantallet utover læreplanen. Er ikke 100% sikker på dette. Edit: Så noe som sto med liten skrift i læreplanen nå... * Elever som har fullført og bestått de felles allmenne fagene norsk (4 uketimer) og engelsk (5 uketimer) skal bruke ytterligere 5 uketimer til valgfag (totalt 7 uketimer). 5542268[/snapback] Det sisste der er etter det jeg har forstått at de som har gått VK1 før, og fått fritak i de fagene, skal ha valgfag i 7 timer, istedet for der de egentlig skal ha fri. Og siden det er mitt første år på VK1 har jeg almennfagene Edit: Prøvde å ta opp dette med klasseforstander rett etter jul en gang, men det ble avvist. Og nå er denne læreren rektor på skolen en liten stund Endret 2. februar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det sisste der er etter det jeg har forstått at de som har gått VK1 før, og fått fritak i de fagene, skal ha valgfag i 7 timer, istedet for der de egentlig skal ha fri. Og siden det er mitt første år på VK1 har jeg almennfagene Det er vel de som hadde så mange timer på GK tenker jeg! Jeg går elektro GK, og har ikke så mange timer.. Derfor må jeg ha det neste år da jeg har tenkt å gå IKT.. men kommer man fra allmen (og de som har så mange timer) slipper de timene! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Timer har jo med hvilke fagkombinasjoner du velger. Får du mer enn hva du har "krav" på skal du vel bare være fornøyd?! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Når jeg gikk på VGS med tre femtimers valgfag hadde jeg (om jeg husker rett) 32, 35 og 29 timer i uka de tre årene. Slik at i gjennomsnitt over de tre årene hadde jeg 32t/u, som var hva planen sa. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Man må ha minst 30 uketimer igjennomsnitt. De fleste ligger vel en del over det. Har hørt om de som er oppi en total på 105 timer(35 timer i tre år) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hva har dere egentlig i alle de timene? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Har funnet ut att de 5 timene går bort i Basisgruppemøte, møtetid, og studietid. Pluss det at vi hadde 2 timer engelsk før jul, og 4 etter, skal ha 3 timer i gjennomsnitt. Men så er de timene vi da skulle ha fått til overs fra engelsken, har vi ikke fått, men ene av lærerne meiner vi har fått alle de fri. og en annen sa at han skyldte oss flere slike timer haff! Noen som vet om v i har rett til å forandre litt på timeplanen? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Studierettningsfag. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 vi har "a" og "b" uker på skolen min.. I a ukene har vi en friøkt ekstra, og i b ukene har vi en mattetime mer enn i a ukene.. På denne måten får vi "øktene" til å gå opp med timeantallet! (har økter på 1,5 time pr. økt) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vi har god gammel timeplan på skolen min. Fire timer før lunsj, tre etter. Hei hvor det går, økter og forskjellige uker finnes visst ikke nei. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 kanskje like greit det.. men har dere ofte dobbelttimer da? kjett å bytte klasserom osv x] Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 VI har i gjennomsnitt en dobbeltime om dagen, på mandager to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå