Gå til innhold

Dårlig ytelse ?

Anbefalte innlegg

Heisann, har et problem med beautyen min for tia.

Jeg har en:

Athlon XP 1700

512 DDR

60 giga IBM

Nforce 420 hovedkort

Onboard lydkort

MSI GEFORCE4 TI4200

Windows Xp

Nå har musa begynt å lagge når maskina tenker hardt. F. eks om jeg starter Iexplore begynner den å lagge i takt med arbeidet. En annen ting er at spill jeg ikke er fornøyd med 3d ytelsen. Jeg får bare 7500 3mark og pcen klarer dårlig Mafia og battlefield 1942. Demoen av bf1942 gikk glatt men hele går laggete. Disabla hardware acceleration på lyden i dxdiag og da gikk bf1942 bedre med ikke slik demoen gjorde. Pcen egner seg ikke som spillemaskin. Har alle Xp-fixene og 30.82 drivere til Nvidia. Forrresten testet jeg maskina i Sisoft Sandra. Både på minne ytelsen og cpu ytelsen var den ett utedass i forhold til tilsynelatende maskiner. Hva f*en er galt? Har alltid hatt AMD men vurderer p4 snart.

En ting til, i biosen står det at hvis jeg kjører et OS/2 system med mer en 64 ram skal jeg aktivere en minne sak. MEn jeg vet ikke om jeg har OS/2 ?

Takk for at dere hørte på hva jeg hadde å si

:smile:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: magnusolsen på 2002-09-15 16:59 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: magnusolsen på 2002-09-15 17:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har den alltid vært slik?

Virus??

Skjekk på CTRL+ALT+Del og skjekk om det står på noen programmer som IKKE svarer. Disse senker yttelsen betraktelig. Se spesielt etter på explorer delen på lista du får fram.

Jeg vil gjerne anbefale deg å legge denne posten inn på http://www.diskuter.no (registrer deg der!) , der har man en del experter på AMD-systemer, de løser problemet ditt GARANTERT!

Siden du får lav ytelse i Sisoft Sandra, er dette noen feil i "bios-settings". Du har jo tross alt DDR og Athlon XP, en perfekt kombinasjon..:smile: det bare må gi ytelse!

Legg denne posten inn på "Prosessor" delen på diskuter.no, og du har løst problemet ditt innen 3 dager..:grin:

good luck!

Lenke til kommentar

Jeg hadde lignene problem etter at jeg innstallerte SP1 for Win XP. Det gikk sinnsykt tregt og mista 2000 poeng i 3Dmarken. Jeg avinstallerte alle oppdateringene pluss Asus Tweak- jeg installerte Nvida 40.41- og da fikk jeg tilbake gammel score......det er viktig i disse UT2003 demo dager :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...