svla Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 I det siste har det "skrapt" idet jeg har startet bilen. Idag var der ikke liv i det hele tatt. Er det startmotoren som helt har tatt kvelden? (startkransen??) Eller er det mulig å lure den igang ved å dunke på s.motoren? Er den evt. enkel å bytte?(hvor ligger den?) Fiesta 89-modell 1.4l. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 hvis du ikke hører et klikk en gang, så er batteriet ditt flatt. Lenke til kommentar
svla Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 hvis du ikke hører et klikk en gang, så er batteriet ditt flatt. 5536469[/snapback] Hører bensinpumpa Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 hvis du ikke hører et klikk en gang, så er batteriet ditt flatt. 5536469[/snapback] Hører bensinpumpa 5536511[/snapback] Jepp, det kan godt hende den klarer å lever strøm til pumpa, men kanskje ikke nok til starteren. Sjekk batteriklemmene, sørg for god kontakt. (bare for å være sikker, egenerfaring her - hadde strøm til kupelys etc, men starteren slo ikke inn. skifta starter=samme trøbbel. Gikk over batteriklemmene og polene, og alt funka som ei smørblid fele på leikarring om sommeren) Bytte starter er en ganske grei sak om du kommer til. De fleste tar gammelstarteren i bytte for en overhalt starter - rimeligere enn splitter nytt. Sjekk feks mekonomen. T'Weed Lenke til kommentar
svla Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) hvis du ikke hører et klikk en gang, så er batteriet ditt flatt. 5536469[/snapback] Hører bensinpumpa 5536511[/snapback] Jepp, det kan godt hende den klarer å lever strøm til pumpa, men kanskje ikke nok til starteren. Sjekk batteriklemmene, sørg for god kontakt. (bare for å være sikker, egenerfaring her - hadde strøm til kupelys etc, men starteren slo ikke inn. skifta starter=samme trøbbel. Gikk over batteriklemmene og polene, og alt funka som ei smørblid fele på leikarring om sommeren) Bytte starter er en ganske grei sak om du kommer til. De fleste tar gammelstarteren i bytte for en overhalt starter - rimeligere enn splitter nytt. Sjekk feks mekonomen. T'Weed OK. Takk for tipsene. Men de ulydene jeg har hørt i det siste, kan ikke det ha vært tegn på at startmotoren har sunget på siste verset? 5536619[/snapback] Endret 1. februar 2006 av svla Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 OK. Takk for tipsene. Men de ulydene jeg har hørt i det siste, kan ikke det ha vært tegn på at startmotoren har sunget på siste verset? 5536619[/snapback] 5537661[/snapback] Vel, det vet du vel ikke før du har sjekka det andre. En bytte-startmotor til bilen din koster til opplysning pluss/minus 1300,- på feks mekonomen. (Sånn at du vet cirka kostnad). Arbeidet gjør du selv, og koster deg det du måtte finne på å belønne deg selv med etterpå. For meg dreier det seg som oftest om et variert og ekslusivt utvalg øl. T'Weed PS: starteren blir billigere om du oppsøker en hogger, og da blir arbeidslønna desto bedre..... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg ga 400,- + MVA (som jeg går utifra gikk rett i lomma på han jeg handla med ) for en overhalt starter til bilen min, så jeg ville sjekka hogger'n før jeg gikk til mekonomen Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Lydene du har hørt kan være mye. Sjekk batteriet du. Kan også være starteren så er lei kulda. Men hører du releet slå ut? Lenke til kommentar
svla Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Lydene du har hørt kan være mye. Sjekk batteriet du. Kan også være starteren så er lei kulda. Men hører du releet slå ut? 5540871[/snapback] Ja, jeg hører releet. I og med den har skrapt mye i det siste er vel taggene slitt ned?? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Neppe. Da ville ikke releet slått ut. Gi den et slag med hammeren, og prøv så. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Releet ville slått ut det.. Et tannhjul som er slitt rundt, vil jo ikke greie å dra i gang svinghjulet, men tror nok ikke det er det, da ville du hørt starteren Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ah.. Da lærte jeg noe nytt. Beklager. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Ikke noe å beklage for det, er jo her for å hjelpe, og å få hjelp Edit: Hører du om innslaget slår inn hver gang eller er det bare den første gangen du drar på starteren? Endret 2. februar 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
svla Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Ikke noe ekspert på dette jeg.. Det høres ut som et tilslag med en gang, så høres det ut som om den spinner(summer) uten å få tak. Har også prøvd å dunke litt uten hell Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Kan være at innslaget henger igjen og ikke får dratt drevet inn til svinhjulet, men kan også hende det er slitt såpass at det ikke får tak.. Ville tatt ut starteren jeg, åpna innslaget (den lille sylinderen) å smørt opp det om det virker som det går tregt.. Tatt en kikk i den store sylinderen (husker ikke hva den heter) der det er et "hull" å sett om det er mye tenner igjen, eller om de er slitt mye.. Lenke til kommentar
svla Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 OK. Takk for tipsene. Hadde egentlig tenkt å sende samboeren avgårde noen mil imorra for å kjøpe en brukt startmotor, men da prøver jeg dette i helga først. Lenke til kommentar
svla Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Startmotoren var løs !! 2 av tre skruer var borte og den siste var på vei ut Festet motoren på plass og bilen starta igjen. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Startmotoren var løs !!2 av tre skruer var borte og den siste var på vei ut Festet motoren på plass og bilen starta igjen. 5557201[/snapback] Suverent! Alltid en stor lettelse når sånt skjer. (og det skjer forbausende ofte at løsningen er bagatellmessig uten behov for store mekaniske/økonomiske inngrep) Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hadde den blitt levert inn på verksted så hadde de nok byttet den, og ikke fortalt noe om at den bare var løs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå