Gå til innhold

ActiveX vanskligheter


Anbefalte innlegg

Hei Sann !

 

Jeg programmer ActiveX programmer jeg har tenkt skal implenteres i mine websider, men problemet er at det da kreves at man signerer kilde koden, på engelsk "code signing" og at man skaffer et digitalt serfikat, dette koster selvfølgelig penger og uten dette vises ikke filen pga sikkerhet i IE. Kan noen please hjelpe meg med å finne ut hvordan kan vise ActiveX filer på alternative måter, med andre ord uten å måtte betale ? Takk til alle dere som gidder å svare meg !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jo faktisk en god grunn til at usignerte ActiveX-kontroller ikke kjøres som standard, eller hadde det jo vært enda større sikkerhetshull i IE. Jeg ville ihvetfall ikk kjørt usignerte AX-kontroller, vet jo aldri hva de gjør. Det med signatur hjelper egentlig ikke så veldig mye da(bortsett fra at IE som standard ikke vil kjøre), men det forhindrer ihvertfall masse script-kiddies fra å gjøre noen stor skade i den sammenheng. Hva slags funksjoner er det du har laget da? Og er det public internett du snakker om eller internt i bedrift?

 

Hvorfor ikke Java da? :smile:

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg bruker VB er at jeg sparer masse tid og energi på å lage AX - kontroller (og andre progs). Disse kontrollene er laget på hobby basis, men litt kjipt når man ikke får brukt slik de er ment, jeg snakker om vi som har gode hensikter. Når det gjelder Java har jeg bare programmer`t litt, men er kjent med språket, har du mer info om dette?

Lenke til kommentar

Kontrollen simulerer windows desktop`en, dvs at man får de samme mulighetene, som f. eks lage en ny fil eller mappe, laste opp IE, min maskin osv... litt sært men det er bare starten på et større prosjekt som kommer til å gjøres om til en slags hovedside i en annen webside, dvs at kontrollen da kommer til å ha en snarvei (link) til de andre del-sidene i form av ikoner osv, skjønner? Er forresten enig i at man kan ikke bare lage noe sånt i hytt å pine, men vet du hvordan det hele er i Java, må man f.eks signere koden, hva med Borland Jbuilder?

Lenke til kommentar

Skjønner hva du tenker på på, men hadde det ikke vært enklere å bruke flash f.eks? Kan gjøre mye rart med og etterhvert.Men det du tenker på, er at kontrollen skal gå direkte inn på besøkende sine mapper og programmer og f.eks start en ny side i IE eller? Du slipper å signere Java, men det jo en god del vanskeligere å få til interaktivitet mellom applet og skrivebord siden det i teorien ikke skal fungere. Du får ihvertfall mye å lese :razz: JBuilder fungere helt sikkert greit nok til deg.

Lenke til kommentar

Prøver du egentlig å fortelle meg at det er umulig å publisere usignerte VB-kontroller? og man må jo signere flash filer også, ellers kunne jo hvem som helst scriptet et eller annet (i flash brukes action-script), men som sagt i tidligere meldinger er jeg åpen alternative metoder.

 

xcommii: du er vel ikke en av de gutta i VeriSign.com vel..?

Lenke til kommentar

Hehe, nei får nok ikke noe gryn av de nei :razz:

Det er jo ikke umulig, men du må jo huske på at default security setting i IE er medium, som inkluderer at usignerte AX ikke lastes ned, en får ikke spørsmål engang om å kjøre de. Du kan jo selvfølgelig lage sertifikater selv da, men det blir jo litt useriøst da. Skal innrømme at flash ikke er noe jeg har serlig peiling på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...