Gå til innhold

Pcen starter ikke slik den skal...Hva er feil?

Anbefalte innlegg

Fikk henta det nye Demo kortet jeg bestilte idag, koblet opp alt sammen, men ikkeno kommer på skjermen når jeg starter den, men etterhvert kommer det en lyd. Pc'n sier ett eller annet. Skjønner ikke helt hva den sier. Men fikk den til å komme til bios sånn helt plutselig ei liten stund. Men måtte koble om for den fant ikke ide hardiskene. Så etter det får jeg det ikke til lengre. Det er dette kortet.

Noen som vet hva som kan være galt? Ram, Cpu, og Skjermkort funker. Noe med HK men vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det kortet er likt p4p800dlx så sier dama hva som er galt (f.eks CPU failed).

P4P kortet (865 istedet for 875 chipset) var også kresent på RAM, og ville ha mer spenning til brikkene (måtte boote det med en gammel brikke med dårlige specs, inn i BIOS og sette opp spenningen, så inn med "kvalitets"minnet som skulle in)

Må få poengtere at det er halvannet år siden jeg kranglet med et tilsvarende kort :) Men om du kommer i BIOS igjen forsøk med en moderat økning i RAM volt.

Lenke til kommentar

Speccs da:

Cpu: P4 Celeron 2.4Ghz

Ram: Twinmos dual 1024mb pc 3200

Psu: OCZ Modstram 520W

Prøvde også med en 256mb pc 2100 men funka ikke det heller...

Bytta Cpu, ram og skjermkort ingenting hjelper nå.

Hu dama sier noe sånt som, Your system feels ikky inside ellerno slikt. Vet du noe om det da?

Endret av Drunken_Master
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...