_jensen_ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hva synes dere om dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 I mine øyne så den veldig "old style" ut, og var rett og slett kjedelig. Grå, hvit, rosa og brun er ikke akkurat de beste fargene å putte sammen heller. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har du brukt frames? I så fall så ville jeg startet på nytt med å lage siden med dagens standarder. Jeg ville og markert menyen litt bedre. Lenke til kommentar
_jensen_ Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Har du brukt frames? I så fall så ville jeg startet på nytt med å lage siden med dagens standarder. Jeg ville og markert menyen litt bedre. 5536065[/snapback] Har brukt frames ja. Hva mener du med dagens standarder? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Med "dagens standarer" mener han nok php-include, som er et mye greiere system enn frames på mange måter. Har du mulighet for å bruke php på serveren din ville jeg nok byttet om hvis jeg var deg. Designen ser "ren" nok ut, men den er som ex0n sier litt grå og kjedelig. Har du prøvd å lage sider som ikke dekker hele vinduet, men som er inni en "boks" istedenfor? (sånn som dette forumet er) Lenke til kommentar
_jensen_ Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Med "dagens standarer" mener han nok php-include, som er et mye greiere system enn frames på mange måter. Har du mulighet for å bruke php på serveren din ville jeg nok byttet om hvis jeg var deg. Designen ser "ren" nok ut, men den er som ex0n sier litt grå og kjedelig. Har du prøvd å lage sider som ikke dekker hele vinduet, men som er inni en "boks" istedenfor? (sånn som dette forumet er) 5538942[/snapback] Har prøvd det ja, men får det aldri til. Jeg synes det er mye finere enn når det dekker hele siden vertfall Det php-includek, skjønte jeg ikke helt Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har du en server som støtter php? De fleste gjør det. Kan som sagt legge ut script og beskrivelse, så kan du se om du vil bruke det. Lenke til kommentar
_jensen_ Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Har du en server som støtter php? De fleste gjør det.Kan som sagt legge ut script og beskrivelse, så kan du se om du vil bruke det. 5545602[/snapback] hakke peiling, sikkert.. Ja hadde vært veldig snilt Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Har visst skrevet noen ganger før hvordan man gjør dette. Du kan f. eks. se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...5entry5505775, og spørre etter hjelp hvis du ikke får det til. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Litt hover på menyen hadde gjort seg. Så den byttet farge. Bytt tittel til noe annet en ny side 2. Litt kjedelige farger. Bytt font der det står meny. Prøv og unngå og frames. Hellers trekker jo de fine hundene opp en del da Lenke til kommentar
Kimmeham Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Må si meg eneig med det som er blitt sagt hittil.. Få litt mer farger, en annen skrifttype, bli kvitt framesene, få deg php include (det er latterlig enkelt, mye enklere å oppdatere og er vel standard på de fleste sider) så blir vel det der bra Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Noen tips: All tekst trenger ikke være svart. (..men brødteksten bør være svart) Hele bakgrunnen trenger ikke være hvit (..men der brødteksten står bør den være det, eller en farge i nærheten) Vis du følger dette vil du få en mye stiligere side. Se på andre nettsteder og se hvordan de har gjort det. Lenke til kommentar
_jensen_ Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 takk for svar. Egentlig vil jeg ha sånn boks i med scroll bare midt på siden, og med en meny og banner som står der hele tiden. Jeg skjønner ikke åssen jeg kan få til noe lignende uten frames, å det iritterer meg, det blir så stivt design da. Skjønner ikke Html koder heller Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) takk for svar. Egentlig vil jeg ha sånn boks i med scroll bare midt på siden, og med en meny og banner som står der hele tiden. Jeg skjønner ikke åssen jeg kan få til noe lignende uten frames, å det iritterer meg, det blir så stivt design da. Skjønner ikke Html koder heller 5574367[/snapback] Du kan bruke div og css: overflow:scroll; Søk litt på google om "div css overflow" og du finner sikkert ut av det. Endret 8. februar 2006 av JonT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå