Inaktiv bruker 2 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei Har nettopp bygget ny pc med lydkort innebygget i hovedkortet (se signatur), kun installert drivere, alle settings på standard, men jeg har en forferdelig knitrelyd i headsettet. Den skifter lyd og skurrer forskjellig og piper og står i. Det virker som om jeg hører alt som foregår inne i pcen. Noe jeg må fikse på? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har hatt samme erfaring med AC97-saker selv.. Som om man hører viftene/duringa i lyden.. Den er ikke høy, men den er der og brummer og man blir til slutt gal og går Postal. Du kan evt. prøve å få tak i et PCI-lydkort til ca. 300 spenn eller noe. Bør fikse problemet. Lenke til kommentar
asad Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Wow, har faktisk hatt det samme problemet så lenge jeg kan huske. På mine 2 siste pc`er med integrert lyd. Er blitt vant til det. Lyden forandrer seg feks når jeg åpner div vinduer, eller til og med holder musepekeren over en link. Visste ikke det var pga den integrete lyden.Hmm.Skulle jo ikke vært sånn vel? Edit: Post nr 3000 Endret 1. februar 2006 av asad Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hva med å kjøpe seg et lydkort? Billig lydkort som dette gir evig mye bedre lyd enn "sound max" og Realtek ALC. Enjoy the Silence Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Kjøpte selv et audrigy2 kort etter siste hovedkort oppgradering. realtechen var rompelyd i forhold til mitt gamle nforce2 med innebygget lyd fra nvidia. Audrigy2 holder til det meste og jeg er meget fornøyd med lydkvaliteten på dette kortet. Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hva med å kjøpe seg et lydkort? Billig lydkort som dette gir evig mye bedre lyd enn "sound max" og Realtek ALC. Enjoy the Silence 5538828[/snapback] Du mener det kortet er bedre enn de integrerte på de nyeste hovedkortene? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Men det integrerte skal da fortsatt funke uten høye skrapelyder osv i headsettet...? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg hadde så å si samme problem. HK var kjøpt på Komplett, fyrte avgårde en mail og fikk svar samme dag at de hadde sendt meg lydkortet under helt gratis. Jeg trengte ikke betale frakten engang! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313612&cks=SER Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg hadde så å si samme problem. HK var kjøpt på Komplett, fyrte avgårde en mail og fikk svar samme dag at de hadde sendt meg lydkortet under helt gratis. Jeg trengte ikke betale frakten engang! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313612&cks=SER 5540056[/snapback] Spør igjen Er det kortet der bedre enn de integrerte løsningene på dagens hk`er? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Jeg hadde så å si samme problem. HK var kjøpt på Komplett, fyrte avgårde en mail og fikk svar samme dag at de hadde sendt meg lydkortet under helt gratis. Jeg trengte ikke betale frakten engang! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313612&cks=SER 5540056[/snapback] Spør igjen Er det kortet der bedre enn de integrerte løsningene på dagens hk`er? 5541602[/snapback] JA!! Integrerte AC97 lydkort er vel noe av det dårligste du kan få. Jeg har forresten samme problem, med pipelyd, men kun i lydporten foran Endret 2. februar 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Jeg hadde så å si samme problem. HK var kjøpt på Komplett, fyrte avgårde en mail og fikk svar samme dag at de hadde sendt meg lydkortet under helt gratis. Jeg trengte ikke betale frakten engang! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313612&cks=SER 5540056[/snapback] Spør igjen Er det kortet der bedre enn de integrerte løsningene på dagens hk`er? 5541602[/snapback] Jeg har et inntrykk av at "det meste" er bedre enn onboard lyd. Har selv irritert meg grenseløst over skurring og knitring i lyden. Jeg orket det ikke lenger og kjøpte et dedikert lydkort. Konklusjon: Kjøp et billig lydkort, det er garantert bedre enn AC97! Endret 2. februar 2006 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Takk folkens. Jeg visste ikke det var så ille med onboard lyd. Skal kjøpe meg et billigkort og sammenlikne Lenke til kommentar
techs Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 kan man ikke bare sende E-mail til HK produsentn å få et nytt? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg kan kreve et nytt hovedkort fra ASUS/Netshop hvis lydkortet lager merkelige skurrelyder? Noen som vet? Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg kan kreve et nytt hovedkort fra ASUS/Netshop hvis lydkortet lager merkelige skurrelyder? Noen som vet? 5542151[/snapback] Tviler på du kan kreve det. de ber deg om å sende det inn til reparasjon eller noe. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg kan kreve et nytt hovedkort fra ASUS/Netshop hvis lydkortet lager merkelige skurrelyder? Noen som vet? 5542151[/snapback] Tviler på du kan kreve det. de ber deg om å sende det inn til reparasjon eller noe. 5542214[/snapback] Eller de sender deg et nytt slik som over. Lenke til kommentar
techs Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg kan kreve et nytt hovedkort fra ASUS/Netshop hvis lydkortet lager merkelige skurrelyder? Noen som vet? 5542151[/snapback] Tviler på du kan kreve det. de ber deg om å sende det inn til reparasjon eller noe. 5542214[/snapback] Eller de sender deg et nytt slik som over. 5542500[/snapback] Det går ann det og vettu ... Lenke til kommentar
dopus Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ja Mitt audrigy 2 value (ganske rimlig) lydkort gruser det lyddelen på hovedkort. Enkelte dyrere hovedkort har intregrert lydchip fra creative men disse er et fåtall og det kortet jeg har sett hadde soundblaster live lydkort som er enda eldre chip enn det man får i et rimlig audrigy 2 kort. Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Sliter med susing på min ECS G556E, og mener det er et AC97 kort i den. Lyden blir imidlertid borte når jeg muter den innebygde mic'en. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det er ikke selve AC97 som er grunnen til at folk har susing eller skurring. Det er fordi det er dårlig skjerming på hovedkortet. Det har blitt vanligere at folk kjøper lydkort til et par hundre kroner(trenger ikke betale mer) slik at HK-produsentene bruker ikke de samme ressursene på å skjerme den integrerte lyden like bra. Det dere hører er signalene fra tastaturet, musa, harddiskene, viftene og minneprosesseringen. Har hatt mange pcer med "vanlig" integrert lyd, men på de to siste har jeg fiksa meg et eksternt lydkort fordi de er bedre enn den integrerte når de er så dårlig skjerma. Man kan også få HK med produksjonsfeil som gjør at det er ekstra dårlig skjerming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå