Gå til innhold

Er denne laptop'en god nok?

Bowen

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe HP Pavilion ze2358

Link

Skal bruke denne i skole sammenheng, hvor jeg jobber med programmer som Photoshop, Indesign, Autocad, Illustrator og lignende.

Se en film er sikkert ikke så dumt, men spiller ikke spill.

Vil denne maskinen være god nok?

Om ikke, noen som har noen forslag? (Ønsker å holde meg under 10 000 kr)

Er det forresten noen som vet støy/vifte bruk på denne pc'en?, samt batterilevetid? (Forstår det sånn at 6 cellers litiumion batterier varer drøye 2 timer, men er det ved standbye, jobbing med overnevnte programmer, eller om du ser film?

Takknemlig for alle gode råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umiddelbart reagerer jeg på at skjermen har veldig lav oppløsning. Jeg ser også at internminnet ikke er spesielt raskt, noe som kan være et problem når du jobber med programmer som krever mye av internminnet. Harddisken er også for treg, etter min mening.

Det er mange gode maskiner på markedet. Jeg anbefaler en tur innom netshop.no som fører mange forskjellige merker. Dell.no er også verdt en tur innom.

Når du skal jobbe med designrelaterte programmer, ville jeg jo anbefalt en maskin med god og stor skjerm. På den annen side, disse er store og tunge. Du nevner til skolearbeid, vil du reise mye med maskinen? Isåfall bør du nok gå for en maskin med 15/15,4" skjerm da de ofte er lettere.

Stikk innom nevnte nettbutikker og se litt selv hva du tror kan være noe for deg. Når du har noen kandidater, legg inn en ny post her så kan vi kommentere dine valg?

Lenke til kommentar

Sitter og ser på laptoper på netshop.no og har funnet fram til et par som kan være aktuelle; en med 15,4" og en med 17" Er noe usikker på om jeg skal prioritere stor og god skjerm eller litt mindre siden jeg skal frakte den til og fra skolen i perioder.

Acer Aspire 1642WLMi/PM 740

Acer Aspire 9503EWSMI Celeron M370 (har ikke oppgitt batterilevetid. Hvordan finner jeg det ut?)

Kan jeg forvente å finne en god nok pc til mitt bruk i prisklasse 10000 kr? Ser ut til at disse pc'ene har mye av det jeg ser etter, men er det bra nok? Fungerer det greit å oppgradere minnet på disse?

Takker for gode tips så langt!

Lenke til kommentar

Du må hvertfall IKKE finne på å kjøpe den Acer Aspire 9503EWSMI Celeron M370 maskina. Celeron prosessor + tungeprogrammer = dårlig kombinasjon, for den er rett og slett ikke kraftig nok..

Ellers ser den andre maskina ok ut. Eneste som er dumt, og som har blitt nevnt før, er at det ikke er all verdens oppløsning på den.

Den du lurte på i utgangspunktet, hp maskina, er en skikkelig god maskin! Jeg har sett på den selv. Skulle bare hatt litt bedre oppløsning på den. batterikapasiteten på den er riktignok ikke allverden. intill 2,5 timer.

Ellers har jeg sett på denne maskina fra FS. Men igjen, så er det dette med oppløsning.

Lenke til kommentar

En bærbar skal jo dekke så mange behov. Selv har jeg en Dell Latitude C840 som lager altfor mye viftestøy. Den kan for eksempel ikke ligge oppslått på stuebordet, for den vil tilkalle seg oppmerksomheten hver gang viften starter.

Jeg har litt erfaring med HP. Jeg syns de har altfor mye viftestøy. Mulig det er denne Turion-prosessoren som krever mye kjøling. Ifølge Komplett er det Centrino som gir mest effekt med minst mulig varme.

Jeg installerte nettopp en FS Amilo M1451G med Centrino-prosessor, men den var ikke spesielt stillegående. På denne datamaskinen måtte jeg i tillegg laste ned og installere flere drivere fra Internett. Veldig skuffende for en splitter ny datamaskin!

Noen som har erfaring med denne fra Asus?

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...