Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

noen spørsmål om Yamaha DT50


griped

Anbefalte innlegg

hey! her er noen spørsmål:

 

1 hva er den beste trimmen til en yamaha DT?

 

2 Hvor fort går en Yamaha DT blodtrimmet?

 

3 noen som vet hvor jeg kan få tak i et koblingssjema til Yamaha DT?

 

4 noen som har den lille halvrunningen som er på aksen til svinghjulet(den lille som holder svinghjulet på plass)til en Yamaha DT?

 

5 det er 3 spoler på skiva innenfor svinghjulet på motoren 1-spole går jo opp til coilen og så ned til plugge så kommer spørsmålet er den 2-spolen til lys og så er den 3-spolen til blinklys? eller er alle lysene koblet på samme spole???

 

6 vet du hvor jeg kan få stempel til en tempo RT, hadde vært snillt om du kunne nevne alle linkene der du vet de selger MC-deler ellr hvor de selger trimm ;) ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

*Mimre tilbak 8år....*

 

Vil anbefale å kjøpe Polini trim sylinder.

 

Eller annen Lavturtalls trim.

 

Det er det mest behagelige å kjøre.

 

Hadde DT-R i 3år. Den var god trimma heile tida.

 

Hadde 8hk polini sylinder, orginal forgassser, DT-80 fram potte, orginal bak potte, og DT-80 reed ventiler. og litt større dyse. (74 elller noke sånn)

 

Alle som prøvde den trudde den var orginal heilt til dei kunne passere biler glatt i 80 sona...

 

 

Legger du nok peng i den kan den gå veldig fort.

Men meir enn 100km/t på moped er ikkje noke å stase på....

 

Vent heller med det til du får mc lappen.

 

Det er ein fordel å trimme på ein "stille" måte då politiet ikkje vert så mistenkelige.

 

Mc-deler er geniale. Masse kunnskap og grei priser

 

Hayns bok er å anbefale

 

 

 

Motor og eksos er identisk på gammel og "ny" dvs DT og DT-R mulig det er en nyere..... holder med til suzuki gsx-f 750 no...

Endret av meanbean
Lenke til kommentar
Motor og eksos er identisk på gammel og "ny"  dvs DT og DT-R  mulig det er en nyere.....  holder med til suzuki gsx-f 750 no...

5606686[/snapback]

ja, det er en nyere, det er kommet en ny dt i 2003 ellernoe trur jeg, med en Yamaha Minarelli AM6 Motor, og den har ca. 8HK uplombert... da går mopeden ca i 90kmt. med alt av trim kan man greie 130, kanskje 140 med mye kunnskap, skruing og minst 10 tusen kr i deler.....

 

jeg har den gamle typen, og hadde Malossi 44.5mm sylinder og malossi topp, så hadde jeg luhao eksosanlegg og carbonreedventil, også hadde jeg en 19mm dellorto gasser med Malossi filter (testa også en Mikuni 24mm uten stor forandring) og med riktig dreving var da 90kmt ikke noe problem.... (dette er ca. den beste trimmen til gamle DT, i og med at de fleste sylinderene er rimelig like, men Polini har nok litt mer potensiale enn Malossi selvom det er støpejern i polinien og Hardchrome i malossi... men en toppfart på 120kmt er kanskje ikke umulig med endel modifiseringer som jeg kan komme nærmere inn på hvis du er inntresert...)

 

legger ved et bilde av hvordan DTRen min så ut før jeg begynte å bygge den om og

her er bilder av før og under prosjektet.... :blush:

 

th_DSCN8835.jpg

 

 

 

nå som jeg har billappen blir det dårlig med det prosjektet, så det får vente til jeg får nok av penger.... :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...