griped Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 hey! her er noen spørsmål: 1 hva er den beste trimmen til en yamaha DT? 2 Hvor fort går en Yamaha DT blodtrimmet? 3 noen som vet hvor jeg kan få tak i et koblingssjema til Yamaha DT? 4 noen som har den lille halvrunningen som er på aksen til svinghjulet(den lille som holder svinghjulet på plass)til en Yamaha DT? 5 det er 3 spoler på skiva innenfor svinghjulet på motoren 1-spole går jo opp til coilen og så ned til plugge så kommer spørsmålet er den 2-spolen til lys og så er den 3-spolen til blinklys? eller er alle lysene koblet på samme spole??? 6 vet du hvor jeg kan få stempel til en tempo RT, hadde vært snillt om du kunne nevne alle linkene der du vet de selger MC-deler ellr hvor de selger trimm ;) Lenke til kommentar
SMR Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 er det gamle eller nye DT? jeg har nok mesteparten av svara dine, men gidder ikke skrive for begge to siden det er ganske bra forskjell.... uansett selger de deler på Mc-deler Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) *Mimre tilbak 8år....* Vil anbefale å kjøpe Polini trim sylinder. Eller annen Lavturtalls trim. Det er det mest behagelige å kjøre. Hadde DT-R i 3år. Den var god trimma heile tida. Hadde 8hk polini sylinder, orginal forgassser, DT-80 fram potte, orginal bak potte, og DT-80 reed ventiler. og litt større dyse. (74 elller noke sånn) Alle som prøvde den trudde den var orginal heilt til dei kunne passere biler glatt i 80 sona... Legger du nok peng i den kan den gå veldig fort. Men meir enn 100km/t på moped er ikkje noke å stase på.... Vent heller med det til du får mc lappen. Det er ein fordel å trimme på ein "stille" måte då politiet ikkje vert så mistenkelige. Mc-deler er geniale. Masse kunnskap og grei priser Hayns bok er å anbefale Motor og eksos er identisk på gammel og "ny" dvs DT og DT-R mulig det er en nyere..... holder med til suzuki gsx-f 750 no... Endret 14. februar 2006 av meanbean Lenke til kommentar
SMR Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Motor og eksos er identisk på gammel og "ny" dvs DT og DT-R mulig det er en nyere..... holder med til suzuki gsx-f 750 no... 5606686[/snapback] ja, det er en nyere, det er kommet en ny dt i 2003 ellernoe trur jeg, med en Yamaha Minarelli AM6 Motor, og den har ca. 8HK uplombert... da går mopeden ca i 90kmt. med alt av trim kan man greie 130, kanskje 140 med mye kunnskap, skruing og minst 10 tusen kr i deler..... jeg har den gamle typen, og hadde Malossi 44.5mm sylinder og malossi topp, så hadde jeg luhao eksosanlegg og carbonreedventil, også hadde jeg en 19mm dellorto gasser med Malossi filter (testa også en Mikuni 24mm uten stor forandring) og med riktig dreving var da 90kmt ikke noe problem.... (dette er ca. den beste trimmen til gamle DT, i og med at de fleste sylinderene er rimelig like, men Polini har nok litt mer potensiale enn Malossi selvom det er støpejern i polinien og Hardchrome i malossi... men en toppfart på 120kmt er kanskje ikke umulig med endel modifiseringer som jeg kan komme nærmere inn på hvis du er inntresert...) legger ved et bilde av hvordan DTRen min så ut før jeg begynte å bygge den om og her er bilder av før og under prosjektet.... nå som jeg har billappen blir det dårlig med det prosjektet, så det får vente til jeg får nok av penger.... Lenke til kommentar
griped Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 jeg har DT MX Lenke til kommentar
SMR Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 jeg har DT MX 5616483[/snapback] ja, det er den gamle dt n den har den gode gamle luftavkjølte motoren.... her er hvertfall koblingsjkema til den Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Dau-Te kalte vi det for ti år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå