Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sommerdekk: Tips og erfaringer


Pluggen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokian er en av de bedre dekkene du får her til lands, så tror ikke du får de spesielt billig..

Et tips kan jeg likevel gi deg: Kjøp dekk for sommeren seint på høsten/vinteren og omvendt :)

 

Kjører du forresten Hakkapelitta 1 (eldre modell av pigg), Hakkapelitta 4 (ny modell av pigg) eller Hakkapelitta RSi (piggfritt)

 

 

Om vi tar denne videre i den delen som anngår Vinterdekk er det fint :)

Lenke til kommentar

Kan kanskje vente.. kjørte i fjord på noen piggfrie Hankok dekk fungerte greit.. kjørte ikke når det regnet så mye... var litt redd for vannplaning..

Ellers har jeg noen utslitte Good Year Eagle dekk, vet ikke om de klarer en sesong til..?

Er ikke sikker på hvilken dim jeg vil ha..

Koster det ikke mer for dekk til større " du har?

Blir det ikke høyere feilvising på målerene til høyere " du har?

Og blir ikke "handlingen" på bilen dårliger til høyere " du har?

 

:)?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjørt lenge med piggfrie vinterdekk på sommerføre. Hadde det på min mens jeg venta på at jeg skulle få nye sommerdekk, og det var et sant helvete å kjøre med på vått føre. Dekka hvinte som en gris i svingene og forhjulene begynte å spinne i 3. gir selv om jeg bare har 113 hester under panseret.

 

Tror faktisk jeg vil gå så langt som å si at jeg heller ville kjørt på de billigste sommerdekka som er å oppdrive enn dyre vinterdekk.

Lenke til kommentar

Andre som såg TV2-Hjelper deg i dag? Dei hadde ein sommardekktest i regi av bilbladet Motor. Testresultat står her, men ikkje så voldsomt detaljerte. Det kjem vel i Motor (bladet) og så på nett etterpå.

 

Eg kjøpte meg nye sommardekk for eit par dagar sidan, og etter oppfordring frå blandt anna Pluggen hoppa eg over billigdekka til Antyre. Neste forslag frå forhandlar var Vredestein. Antyre-dekkene kosta 3500,- og Vredestein 5500,-. Eg ville ikkje være gniten på dekk og kjøpte Vredestein.

 

I dagens test satt eg å lurte på om Vredestein skulle dukke opp, sjølv om eg hadde mine tvil. Overraskelsen var derfor overveldande då Vredestein vant heile testen :). Som sagt er ikkje testen på nett enda, men den skal bli artig å lese.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Hey.

 

Noen forslag til nye sommerdekk til min Opel Vectra? Har vel 185/70R13 i dag, men har altså bare vinterdekk så jeg må handle nå snart. Kunne tenkt meg litt større felger kanskje, men gidder ikke bruke mer enn 3000,- og kvalitet er viktigere enn størrelse.

 

Og når er det fint å bytte? Tenkte rundt 15. april...

 

 

Cheers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...