Gå til innhold

Når kommer P990?

Anbefalte innlegg

Bra noen er enig med meg også.. :)

Ikke alltid så lett å bruke to hender på mobilen.

SE burde tenke på det når du utformer OS'et,

Windows Mobile er vel ennå værre en SE UIQ3..

Noen av grunnene til at jeg vurderte P990i fremfor K800i (noe jeg ikke gjør lenger)

- Lommelykt (finnes ikke, heller ikke på K800i, savner gode gamle K750i)

- Videofunksjonen (ikke sååå imponerende)

- Minnekortet, har et 2GB MS Pro DUO til overs (men kan jo bruke det på PSP)

- Touchscreen (vanskelig, nesten så godt som umulig, å bruke uten stylus)

- Tastaturet (vanskelig, men ikke umulig, å bruke med en hånd)

- Wifi (virker som om mange har problemer med dette, pluss at det bruker masse batteri)

- 3G videotelefoni (dette virker vel tilfredstillende?)

- Bra batteri (ryktes at det ikke er så bra som i de tidligere modellene)

Til dere som har P990 lurer jeg på hvorfor dere kjøpte telefonen?

Er vel ikke bare kontaktlista? :p (beklager, klarte ikke å dy meg)

Kontakt-liste er grei å ha!! Da du kan velge av en person: ring, videofon eller SMS.

Er ikke disse funksjonene [EDIT]en[/EDIT] selvfølgelige på en telefon med 3G-videotelefoni? Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg putter den inn med skjermen ut og ned, så snur jeg den når den ligger i lomma.

bruker p990i på jobb/skolen, og n73 på fester og uteliv. må si det er hardt å skrive mld fra SE til Nokia, spess når man skal bruke space. høhø.. men nå har jeg løsna flippen på p990i, og den ser mer elegant ut.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en enkel måte og redigere kontakter på? plages med det.

Og så spørsmål 2. Hvilken mobilveske er det som passer til denne telefonen? har prøvd den som var med P910 men synnes den er for trang. lyset på telefonen vill ikke slukke selv om tastelås er aktivert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384

Det er bare å finne fram til kontakten du vil redigere, og trykke på navnet (ikke nummeret) to ganger, til du kommer til redigeringssida. Veska ICE-20 passer fint til denne telefonen. Virker som magneten slår inn på skjermen om ikke flippen er på, men det løses lett ved å legge telefonen i veska med skjermen inn.

Endret av Slettet+109384
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384

BeachDumb: Jeg må si jeg har vanskelig for å forstå problemet med at det er vanskelig å bruke telefonen med én hånd når flippen er av. Poenget med flippen er jo at du skal slippe å være avhengig av å bruke berøringsskjermen. Setter du stilen høyere enn funksjonen?

For øvrig: Mine grunner til å kjøpe P990i:

-Wifi: Praktisk i skole-, jobb- og privat sammenheng, med mulighet for mail og surfing.

-Touchscreen: Ergonomisk avlastende for sliten tommel, pluss at det gjør menystyring og konfigurasjon, for ikke å snakke om surfing, enklere.

-HW-tastatur: Går an å skrive forholdsvis raskt med, har brukt telefonen til notering under forelesning uten problemer.

-Quickoffice/andre office-produkter: Går an å bruke telefonen til arbeid og/eller systematisering av hva det skal være.

-God kalender: Setter meg i stand til å skrive opp og følge opp avtaler, noe jeg i utgangspunktet har hatt litt vegring mot. Men ikke nå lengre! ;)

-Medieavspiller/annen underholdning: Gjør at jeg kan rasjonalisere bort mp3-spilleren iblant, siden jeg kan ha musikk/spill/film på telefonen. Færre ting å holde rede på.

-Ok kamera: Nesten alt av bilder jeg tar, er snapshots. Nå har jeg muligheten til å ha med et ålreit kamera til enhver tid.

-Størrelsen: Den er stor, men ikke *for* stor, som f.eks. diverse Qtek-modeller.

-Utseendet: Jeg synes den er utrolig lekker, både med og uten flipp.

-Følelsen av å ha flaggskip-modellen... ;)

-Jeg har ikke opplevd brøkdelen av de problemene andre brukere klager over på dette forumet. For øvrig synes jeg det virker som mange har hatt urealistiske forventninger, eller har bestemt seg for at det er SEs skyld at de har problemer før de har prøvd å finne ut av det selv...

Ooo, brannfakkel, den siste der! :D

Lenke til kommentar

@Horn

Takk for ditt svar Horn, slike gode svar kunne lurt meg inn i kjøpe P990i. Hadde de kommet litt før jeg kjøpte min K800i så.. Ennå ikke helt overbevist da. K800i har ganske mange av de kvalitetene du nevner. Mindre minne og bedre kamera da. Tror fortsatt heller separat PC og telefon er tingen, derfor skal jeg kjøpe meg en bærbar PC for å gjøre ting som man kan gjøre på P990i, mye mer praktisk med tanke på brukeropplevelsen og muligheter, men ikke så praktisk når det kommer til størrelse :(

@Pallister

For de som ikke har skjønt det, lommelykt er utrolig praktisk når man for eksempel mister ting i mørket, skal finne nøkkelhullet, eller bare syntes det er for mørkt ute.

Vet ikke med dere, men jeg syntes det var uhyre praktisk å alltid ha med meg lommelykta i form av min K750i!

Ryktet sier at lommelyktfunksjonen var tilstede på preproduction-P990i, men ble fjernet akkurat som opptak fra FM radio.

Lenke til kommentar
Det er bare å finne fram til kontakten du vil redigere, og trykke på navnet (ikke nummeret) to ganger, til du kommer til redigeringssida. Veska ICE-20 passer fint til denne telefonen. Virker som magneten slår inn på skjermen om ikke flippen er på, men det løses lett ved å legge telefonen i veska med skjermen inn.

6776088[/snapback]

Årsaken til at skjermen oppfører seg sånn som den gjør er at det er montert en magnetsensor litt over nedre, høyre hjørne av skjermen. Den delen av flippen som berører den delen av skjermen, inneholder nemlig en magnet, noe som gjør at telefonen oppfører seg som om den hadde flippen lukket. Det løser man enkelt ved å ha skjermen ut fra seg, bare med hodet den andre veien. :yes: Selv har jeg telefonen den veien fordi jeg bekymrer meg litt for at beltefestet kan presses på skjermen hvis noe kommer borti veska... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384
Årsaken til at skjermen oppfører seg sånn som den gjør er at det er montert en magnetsensor litt over nedre, høyre hjørne av skjermen. Den delen av flippen som berører den delen av skjermen, inneholder nemlig en magnet, noe som gjør at telefonen oppfører seg som om den hadde flippen lukket. Det løser man enkelt ved å ha skjermen ut fra seg, bare med hodet den andre veien. :yes:  Selv har jeg telefonen den veien fordi jeg bekymrer meg litt for at beltefestet kan presses på skjermen hvis noe kommer borti veska... ;)

6776634[/snapback]

Tenkte meg det var noe sånt som trigga skjermen, ja. Reagerer litt på at det ikke går an å ha kablet håndfri tilkoblet når telefonen ligger i veska; synes det er dumt. Også stoler jeg ikke helt på beltefestet - jeg hadde foretrukket nokia-varianten, hvor det er en skinnrem med borrelås og trykknapp istedenfor den plastgreia.

Selv er jeg mer redd for slag "utenfra", og har skjermen inn. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384
@Horn

Takk for ditt svar Horn, slike gode svar kunne lurt meg inn i kjøpe P990i. Hadde de kommet litt før jeg kjøpte min K800i så.. Ennå ikke helt overbevist da. K800i har ganske mange av de kvalitetene du nevner. Mindre minne og bedre kamera da. Tror fortsatt heller separat PC og telefon er tingen, derfor skal jeg kjøpe meg en bærbar PC for å gjøre ting som man kan gjøre på P990i, mye mer praktisk med tanke på brukeropplevelsen og muligheter, men ikke så praktisk når det kommer til størrelse :(

6776592[/snapback]

Jeg ville jo aldri finne på å lure *deg* til å kjøpe telefonen *jeg* vil ha. Jeg er jo ikke deg - du må jo kjøpe den telefonen som passer best til ditt bruk, uavhengig av hva andre liker/trenger!

Selv bruker jeg også separat pc (laptop), men det er deilig å slippe å dra på den alltid. Så min løsning er kanskje den dyreste, men den beste for meg. :)

Lenke til kommentar

Ja, hmm.. Var bare en talemåte! Kanskje "overbevist meg", eller "fått meg til å innse at P990i ikke er så værst" er bedre måter å skrive det på.

Dere som allerede har en P-modell og ønsker å fortsette med det tjener jo på at P990i blir en suksess.. Blir P990i en flopp, salgsmessig, så kan vi se lenge etter en P1000, og i hvert fall modellen etter den igjen!

EDIT:

Jeg for min del, som sagt, håper at P serien lærer litt mer av M serien..

Hva med en PMK690i? med K800 kamera og M600 design :p

Akkurat som den perfekte mobilen noen gang kommer til å komme..

Finnes alltid noe! Kan jo lage min egen da :)

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Opplevde noe merkelig i går. Ladet telefonen natten før og dro på skolen. Hadde bare brukt den til litt SMS og kalender, så batterier var vel cirka 90 % da jeg kom på jobb halv fem. Puttet den i et metallskap og tok den ut klokka 19. Da var batteriet utladet! Helt flatt.. Alt av programmer og trådløs var skrudd av, bortsett fra GSM/UMTS.

Min teori: skapet er såpass tett at lite, eller ingen, radiosignaler slipper gjennom. Derfor har telefonen satt opp sendestyrken noe helt vanvittig og tømt batteriet.. Men har hatt to andre mobiler i det skapet før og de har aldri vist slike tegn, heller ikke P990'en har oppført seg slik i det skapet før. Mystisk...

Innlegget er forresten skrevet i sin helet på min P990. Kjenner det i hendene nå ;) .

Lenke til kommentar

Må si det er rart. Mange av SW feilene på P990i har forvunnet. Og noen kommer i ny og ne. Er vel bare å vente på ny SW versjon. Noen osm vet hvilken som er den nyeste? Har R5A nå. ;)

Må igjen si at PC-en pensjonerer mange funksjoner på grunn av P990i. Hadde PC-en gått i stykker nå hadde jeg kjøpt meg en gammel PC til noen hundrelapper så jeg kunne ha surfet på internett med større skjerm en P990i. Ellers hadde P990i faktisk dekket alle de grunnleggende behovene. Hadde nok lengtet etter en laptop, men P990i gjør uten tvil mye av jobben til PC-en!

Lenge leve P990i! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384
Må si det er rart. Mange av SW feilene på P990i har forvunnet. Og noen kommer i ny og ne. Er vel bare å vente på ny SW versjon. Noen osm vet hvilken som er den nyeste? Har R5A nå. ;)

Må igjen si at PC-en pensjonerer mange funksjoner på grunn av P990i. Hadde PC-en gått i stykker nå hadde jeg kjøpt meg en gammel PC til noen hundrelapper så jeg kunne ha surfet på internett med større skjerm en P990i. Ellers hadde P990i faktisk dekket alle de grunnleggende behovene. Hadde nok lengtet etter en laptop, men P990i gjør uten tvil mye av jobben til PC-en!

6777895[/snapback]

Jeg føler du vingler litt, Jornan! ;) Alt i alt er jeg enig i at P990i kan være et svært effektivt verktøy. Siste firmware er (så vidt jeg vet) R5A006. Følg med på denne tråden: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=127603

Lenke til kommentar

Selv har jeg kjøpt P990i og har egentlig bare possitive opplevelser med denne telefonen. Angrer ikke et sekund.

Hva som gjør at jeg er kjempe fornøyd vet jeg ikke, men er overbevis om en ting.

Det blir kun P serier på meg i fremtiden.

Selv bruker jeg telefonen mest til å lese og sende mail.

Er også fornøyd med en stor skjerm (noe jeg har blitt avhengi av) og kalenderen.

Har testen mobilen til internett, men får ikke akkurat samme opplevelse som med PC. Skal jeg på nett blir det PC, men det duger til tidsfordriv på en skjedelig tog/buss reise.

Elles lurer jeg på en ting...

Hvordan skrur jeg av alarmen? Etter jeg gjore om tidspunkte for alarmen, markerer den fremdeles den gamle tiden.

--Trykker jeg på "bjellen" som er vises siden av klokken, får jeg opp tre alarmtidspunker. (våkne, Lunsjtid og Tidlig kveld) Ingen av disse er markert eller viser min gamle alarm tid. Disse viser: 10:00, 12:30 og 21:00.

Hvorfor markerer alarmen fremdelses: 05:00??

Lenke til kommentar
Elles lurer jeg på en ting...

Hvordan skrur jeg av alarmen? Etter jeg gjore om tidspunkte for alarmen, markerer den fremdeles den gamle tiden.

--Trykker jeg på "bjellen" som er vises siden av klokken, får jeg opp tre alarmtidspunker. (våkne, Lunsjtid og Tidlig kveld) Ingen av disse er markert eller viser min gamle alarm tid. Disse viser: 10:00, 12:30 og 21:00.

Hvorfor markerer alarmen fremdelses: 05:00??

6780643[/snapback]

Du kan endre tidspunkter og endre f.eks "Lunsjtid" til "Se på TV". Bare lek litt, så ser du muligheter med den. Bruker det som vekkerklokka og det er svært praktisk at det vekker meg kun i arbeidsdager!

:)

Lenke til kommentar

6777895[/snapback]

Jeg føler du vingler litt, Jornan! ;) Alt i alt er jeg enig i at P990i kan være et svært effektivt verktøy. Siste firmware er (så vidt jeg vet) R5A006. Følg med på denne tråden: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=127603

6779861[/snapback]

Ja, det går jeg. Nå har nemlig feilene kommet tilbake igjen... Får ta en ny SW oppdatering. Kanskje det har skjedd noe feil med den forrige oppdateringen. Er samme versjon, men kanskje det skjedde noe feil under selve oppdateringen. Er det mulig? ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Har hatt p990i i snart to uker nå...meget fornøyd...lastet ned siste update(kun en update som kommet tror jeg?!?!)....men har fortsatt et problem...den rebooter av seg selv minst 1 gang om dagen...noe som begynner å bli irriterende, da jeg har forsovet meg 2 ganger av den grunn, da alarmen ikke gikk(alarmen burde vel gitt lyd selv md tlf slått av som nokia gjør el?!?!)....men hva skal jeg gjøre, sende den til service el har noen andre tips??

takker for svar....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...