Jørnan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Det eneste jeg er enig med deg i er at batteriet er dårligere enn antatt. Men den er lett å sette opp for MMS, internett, e-post o.l. hvis det var det du tenkte på. Veiviser som gjør det for deg. Størrelsen er helt grei. Har ikke hatt et eneste problem med det. Veldig praktisk som mobil. En drøm å skrive meldinger på, siden du kan velge mellom QWERTY tastatur, T9 og skjermtastatur. Ordbok for alle tre til og med! Ikke "geeky" heller. Lenge leve P990i! Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Ja jeg skjønner at noen som har svidd av over 5000 kr (legg på et par tusen for prisen i butikk) på mobilv vil forsvare sitt eget kjøp! Uansett, du har nok rett, den er nok lettere enn jeg har fått intrykk av. Bare virker som om det er så mange som sliter med den.. Gleder meg mer til neste versjon av P-serien, den blir sikkert ennå bedre!? Kanskje så liten, bra, stabil, bug-free og genial at jeg kommer til å kjøpe den.. Må innrømme at jeg hadde veldig lyst på P990i før den kom jeg også Endret 27. august 2006 av BeachDumb Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Eller så har man kjøpt feil mobiltelefon (for eksempel en K800i istedenfor en P990i) Måtte bare ta igjen litt Du har rett i at mange sliter med den. Sony Ericsson har gjort det elendig npr det gjelder å rette på SW feil. Men npr de er rettet på (mange har blitt rettet på i siste SW) så blir det mye enklere. P1000 kommer kanskje på CeBIT? Er litt tildig, men skal de utsete den like mye som P990i, så blir det 1 1/2 år mellom dem P990i ble vist frem på The SmartPhone show i fjord. Kanskje det er noe stort der igjen. Skal dit, men til feil uke. Er i London uken før The SmartPhone er. Sinnsykt irriterende. Skulle gjerne vært en uke lenger. P1000 vil nok ikke ha så mange flere funksjoner men alle funksjonene vil være forbedret. Er egentlig ikke så mye mer teknologi å putte i en mobiltelefon. Må være HSDPA eller 4G, men den har det aller meste av funksjoner. Men alt kan selvfølgelig oppgraderes. 2 Ghz prosessor, 1 GB RAM osv... Finnes ingen begrensninger der. Tror det er SW delen som vil utvikle seg mest. Visitkortscanneren vil vidreutvikle seg til øyescanner/fingerscanner osv. Time will show! Ille at vi snakker om P1000 selv om P990i nettopp har kommet ut! Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ja, kanskje jeg valgte feil.. Er uansett fornøyd da, og det virker det som om du er også. Så er det ikke noe å angre på Jeg syntes SE burde gjøre touchfunksjonaliteten på Symbian lettere å operere med en hånd. Noen ganger er det veldig tungvint å trekke frem stylusen og bruke to hender, for eksempel når man sykler, kjører bil, er på fest, mens man bærer noe og andre steder og i mange andre situasjoner. Hvis P1000i sitt grensesnitt blir rettet mer mot enhåndsbrukere og de bruker et tastatur og design lignende på M600i og kliner til med et K800i kamera samt beholder K750i sin lommelyktfunksjon Blir dette gjort, og P1000 blir sluppet om et års tid så er det store sjanser for at jeg hopper på P-toget akkurat da Det er med andre ord designet og operativsystemet, samt alle problemene alle hadde med den, som gjorde at jeg ikke kjøpte en P-mobil denne gang.. En blanding av M600i og K800i hadde vært den perfekte telefon.. Den telefonen er ikke P990i, for den er vel praktisk talt basert på P910 og K750i! Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Jeg syntes SE burde gjøre touchfunksjonaliteten på Symbian lettere å operere med en hånd. Noen ganger er det veldig tungvint å trekke frem stylusen og bruke to hender, for eksempel når man sykler, Prøv du med bare enhåndsmobil i terreng!! Sikkert gøy. Ellers kan du lese om denne moroa.kjører bil, Huff, har du lappen eller ikke. Det er ikke tillat å taste på mobil mens du kjører! Enten du er enhåndsbrukere eller tohåndsbrukereer på fest, Det er tillat ja, men svært uhøflig i festen om du skravler deg bort med mobilen og ikke er sosial med andre folk.mens man bærer noe og andre steder og i mange andre situasjoner. Vurder i enhver situasjon om du bruker mobil eller ei. Selv er jeg svært fornøydt at jeg ikke kan taste mobil i bilen!! Og i festen fokuserer jeg bedre på kvinnfolk enn å må tenke 2 ting samtidig. Ikke gøy når damer blir sure på meg hvis jeg taster mobil samtidig hun evt. flørter med meg. Endret 27. august 2006 av jojo1717 Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Ehh.. Ok! Du har nok rett, det var noen dårige eksempler.. Jeg syntes det hvertfall er ganske upraktisk å måtte bruke mobilen med begge hender til en hver tid.. Du har din mening, jeg har min.. Da kommer vil vel ingen vei? Tenkt deg om neste gang du drar fram din P990, hadde det ikke vært greit å slppe å bruke stylusen enkelte ganger? Det burde SE ha i tankene neste gang de slipper en mobil med touchscreen.. Endret 27. august 2006 av BeachDumb Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 P990i er vel ganske lik K800i med flippen lukket? Like enkelt å bruke den med en hånd som det er å bruke K800i med en hånd! Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Ja, men ganske mye styggere EDIT: Sorry, skjønnhet kommer jo innenfra.. Uansett, det har du rett i! Har alltid sett for meg å bruke P990 uten flippen, altså fjerne den.. Så det tenkte jeg ikke over Endret 27. august 2006 av BeachDumb Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ehh.. Ok! Du har nok rett, det var noen dårige eksempler.. Beklager jeg var litt frekk her, hehe.. Men du ser jo en hyggelig kar som tar i mot kritikk!! Det tar jeg hatten av for deg! Men jeg forstår deg godt og var også sjøl noe skeptisk, men syns nå veldig behagelig med stylus.. Vel.. Denne er veldig bra når det gjelder å skrive til utenlandske venner, greske eller russiske noe slikt kan du hente frem virtuell tastatur med andre's språk's bokstaver. Også når du har skrevet en lang sms-melding og du oppdager noe du vil flytte/slette ord/setning, kan du lett redigere dette med en stylus. Svært praktisk! Når du har skrevet ferdig en tekstmelding, så du bare trykker på hjula så vips (er den sendt). Kontakt-liste er grei å ha!! Da du kan velge av en person: ring, videofon eller SMS. Lærer mer av P990i for hver dag som går og får dermed også mer utbytte. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Fant faktisk ut at det er en mark & copy funksjon på K800i også.. Det er jeg veldig fornøyd med, selv om jeg skjønner dette er lettere med en stylus, men det fungerer veldig bra med K800i også. Har prøvd en Windows Mobile mobil, der fungerte faktisk ctrl+x og ctrl+v Hva er bra med kontaktlista på K800i? Forsto ikke helt jeg.. (blir afk nå, forvent svar om noen timer) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 hvilken Windows Mobile mobil fungerte klipp ut/lim inn funksjonene på? Fungerte ikke på Qtek 9100 (Windows Mobile 5.0) Tror jojo1717 mente kontaktlisten på P990i. Den er iallefall veldig bra. Har kanskje vært litt slem og fordømmende jeg også. Men som jojo1717 sier, så virker du som en person som ikke blir sur fordi noen kommenterer det du skriver. Du tåler kritikk, det er bra! P990i krever uten tvil tilvending, ja. Etter å ha brukt UIQ 2.1 å to år lærte jeg ennå noe nytt. Mange av disse kunskapene kunne jeg bruke på UIQ 3.0, men det er fortsatt mye å lære. Hvis du lærer deg å bruke telefonen ordentlig kan den så ufattlig mye. Men hvis du ikke kan bruke det virker den kanskje litt simpel Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ja, mente jo egentlig kontaktlista på P990i jeg også da.. Er det samme som på M600? ctrl+x, ctrl+c, ctrl+v fungerer på Mio A701 Ganske bra produkt, PDA med innebygget GPS og GSM.. Bare litt tungvindt å bruke som telefon, dessuten mangler den 3G og Wifi Det går bra gutta, vi er jo alle venner.. Vi bare diskuterer litt Man trenger jo ikke å ha rett hele tiden?! Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Noen som har noe oppdatert informasjon når leverandørene får inn P990i igjen? Ser flere sier 1.9, mens andre sier 1.10.... Lenke til kommentar
mortengutt Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Noen som har noe oppdatert informasjon når leverandørene får inn P990i igjen? Ser flere sier 1.9, mens andre sier 1.10.... 6756740[/snapback] Jeg har hørt 3/10 fra et par som har ganske god oversikt på mobilfronten og snakker med operatørene ofte. Lenke til kommentar
jokerface Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Også når du har skrevet en lang sms-melding og du oppdager noe du vil flytte/slette ord/setning, kan du lett redigere dette med en stylus. Svært praktisk! Når du har skrevet ferdig en tekstmelding, så du bare trykker på hjula så vips (er den sendt). Hei - du, hva mente du med å sende SMS med hjulet? SOm det er nå sliter jeg med å måtte trykke TO knapper for å få sendt en SMS. "Mer", og så send. Litt for tungvindt, spesielt når knappen til venstre jo er "ledig/tom".... Lenke til kommentar
NorTor Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei; har et par små spm... Når jeg står i kontaktlisten min og skal til ... f eks 'olsen' og trykker så på 6-tallet på tastaturet (flippen er på ja) så kommer det alltid tallet 6 og først på bokstav/siffer nummer 2 begynner den å bla alfabetisk. Dette betyr at jeg alltid må slette det først tegnet når jeg skal søke alfabetisk ned i kontaktlisten min. Kjipt. Bug eller bare noe jeg ikke vet? Spm to: Jeg har installert WLAN konto til mitt ÅPNE hjemmenett, har lagt kontoen øverst under grupper og internett. Den finner nettet, sterkt signal og jeg kobler til. Når jeg så forsøker å åpne en nettside, så står den en stund før den så kommer med den grønne info-knappen og sier eksempelvis... 'could not find http://www.vg.no' HJELP! På forhånd takk! -NorTor- Lenke til kommentar
Cabby_Nova Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Først må du legge til nettverke i listen over nettverkt, der du har WAP, GPRS, MMS instillinger o.l. Så må du gå til Grupper/Groups under samme meny og legge til det trådløse nettverket i den foretrukkene gruppen. Deretter setter du den til førsteprioritet i gruppen. Etter det vet jeg ikke, har bare koblet meg opp mot usikrede nettverk. Regner med at du blir spurt om nettverksnøkkel eller noe i den dur. Skal se om jeg får laget en guide eller noe slik 6748962[/snapback] Ved oppstett av Wifi. Er det mulig å koble til WEP-nettverk? ser bare WPA og noen andre alternativer som jeg ikke vet hva er... Noen her som har koblet seg opp mot WEP krypterte nettverk? Bjørn Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Når du har skrevet ferdig en tekstmelding, så du bare trykker på hjula så vips (er den sendt).Hei - du, hva mente du med å sende SMS med hjulet? Bare trykk inn på hjulet, enklere blir det ikke.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Først må du legge til nettverke i listen over nettverkt, der du har WAP, GPRS, MMS instillinger o.l. Så må du gå til Grupper/Groups under samme meny og legge til det trådløse nettverket i den foretrukkene gruppen. Deretter setter du den til førsteprioritet i gruppen. Etter det vet jeg ikke, har bare koblet meg opp mot usikrede nettverk. Regner med at du blir spurt om nettverksnøkkel eller noe i den dur. Skal se om jeg får laget en guide eller noe slik 6748962[/snapback] Ved oppstett av Wifi. Er det mulig å koble til WEP-nettverk? ser bare WPA og noen andre alternativer som jeg ikke vet hva er... Noen her som har koblet seg opp mot WEP krypterte nettverk? Bjørn 6757080[/snapback] Ja. Det går helt fint! Bare følg beskrivelsen over! Endret 28. august 2006 av Slettet+109384 Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Vil bare si at jeg er veldig enig med deg på mange punkter BeachDumb. Ja jeg bruker faktisk mobilen på fest, og når jeg har fått litt innabors begynner den touch-skjermen å bli vanskelig. Å måtte trykke med neglen på skjermen funker ikke alltid bra, her kunne SE fint ha lært litt av Neonode (som kommer i 3G versjon snart). De kunne utnyttet qwerty-tastaturet til snarveier bedre. Og ja, jeg kommer ofte ut av butikken med mobilen i ene hånda og handleposer og bilnøkler i andre hånda. Jeg både sykler og biler imens jeg bruker telefonen, men dette er kronglete uansett mobil. Begynner å hjelpe når man kan menyen utenatt, men med touchskjermen blir det uansett vanskelig. Kan noen si meg hvor lommelykta mi er ? Men må bare si at jeg er faen så lei av bugs nå. Kan Sony Ericsson VENLIGST FIKSE DETTE ASAP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå