TOO TRILL Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg kjøpte en pc hos netshop i august. De bygde pc'en. Når jeg fikk den virket ikke vifta på skjermkortet, så jeg måtte bytte kortet. Vifta virket fint i en mnd, før det samme skjedde. Vifta på det kortet har fungert helt fint helt til nå, idag. Jeg satt å spilte Gw og var helt på slutten av en lang quest, så stoppet vifta og pc'en klikka (alle viftene har kanskje fungert litt etter at den stoppet for første gang, men den har levd sitt eget liv) Jeg må nå tilbake til netshop for å få nytt skjermkort. Men det jeg fant ut var at de ikke solgte det skjermkortet lengere Skjermkortet er Hightech x800xl pci-x, det kostet ca 2895kr (husker ikke helt) i august. Hva er mine rettigheter nå?? Har jeg krav på et helt annet skjermkort som nå koster 2895kr nå, f.eks 7800gt?? Kan også nevne at jeg nå har vært på netshop i oslo 4 ganger for å levere/hente pc'en, jeg bor ca 4mil fra netshop så det blir 8mil hver gang Endret 1. februar 2006 av St.Matias Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Du har ikke krav på nytt skjermkort til samme prisen. OM de ønsker å gi deg nytt. Så har du krav på ett med samme ytelse/funksjonlaitet. Men kansje de ønsker å reparere det, altså fikse viften. Prisen er ikke intresant. EDIT:Såg du hadde en edit nå, der du skirver at du har vert inne 4 ganger. Siden de har bygget pc'en bør du får nytt skjermkort, som sagt ett tilsvarende (uavhengig av pris). Endret 1. februar 2006 av SuperFly Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Det er jo bare teit...jeg har jo egentlig ikke fått hva jeg har betalt for, siden at jeg har måttet bytte kortet så mange ganger, man må jo også tenke reisekostnader. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Du har krav på å enten få ny kjøler/vifte, eller et kort med tilsvarende YTELSE som det du kjøpte. Reisekostnader må kunde selv betale, hvis nettbutikker skulle begynt å betale reisegodtgjørelse, hadde det ikke blitt mye billig HW gitt..... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Vel, han måtte flere ganger innom butikken bare for å få ordnet kortet. Det burde vere unødvendig ( ekstra kostnader) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå