Gå til innhold

Burde jeg lære meg HTML, PHP etc?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Som emnet sier, burde jeg lære meg HTML og/eller PHP? Jeg bruker en CMS for øyeblikket, men syntes ikke at det er det beste i verden...

Men det virker jo (sånn passe)

Men, burde jeg lære meg HTML og/eller PHP? Og hva er best? HTML eller PHP?

Takker for alle seriøse svar!

Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PHP er kansje litt tungt å starte med; noe ikke alle vet er at man kan lage gode sider i ASP.NET, som er enkelt å lære seg. Last ned Visual Web-Developer Express og se hva du får til, jeg simpelthen elsker å kunne bruke VB.NET både på nett og på pcen.

Lenke til kommentar

Som sagt: Lær deg først html, det gjør du ganske enkelt og raskt ved å se/lese kildekoder til ulike sider. Css er kanskje litt mer avansert, men fortsatt enkelt. Du kan fortsatt lese CSS kodene til ulike sidene :) Du lærer masse ved å se og lese :)

PHP er umulig å se i kildekodene, og derfor mye mye vanskeligere.

Derfor lær deg HTML og CSS først :)

Lenke til kommentar

HTML er hva som skal vises, og kan også inneholde informasjon om hvordan det skal vises. CSS er kun for hvordan det skal vises. PHP/ASP er for å kunne dynamisk lage HTML. ASP er Microsofts svar på PHP. ASP fungerer best på Windows, og PHP best på Linux.

Så du bør først lære deg HTML(for å kunne vise innhold), og deretter CSS(for å få det til å se pent ut), og deretter, om du merker begrensningen til HTML, PHP. PHP er mer sett på som et programmeringsspråk(synes eg), og fungerer mer deretter også.

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar
Som sagt: Lær deg først html, det gjør du ganske enkelt og raskt ved å se/lese kildekoder til ulike sider. Css er kanskje litt mer avansert, men fortsatt enkelt. Du kan fortsatt lese CSS kodene til ulike sidene :) Du lærer masse ved å se og lese :)

5550560[/snapback]

Ehh... jeg mener det er bedre å lese en skikkelig guide før man begynner å ta etter andre folks uvaner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...