smoker2 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 everte in min N90 i dag. Fra tiligere har den vært inne to ganger for diverse (like) feil, og dette er altså tredje gang. Har hatt telefonen i ca 2,5 mnder, hvorav 1 mnd og noen dager har vært verksted tid. Leverte telefonen i dag, hvorpå selger sa følgende: - hvis du mener batteritiden er dårlig, så skulle du ha testet dette eksagt. Holder ikke mål at du skriver at batteriet er dårlig (dette selv om han fikk innsyn i klagen 1 uke på forvei, og lett kunne ha bedt meg teste dette) - datakabel,handsfree og minnekort er ikke noe viktig del av telefonen. Og hver enkelt skal sees på individuelt. Altså vil ikke avhjelp på minnekort eller datakabel telles som avhjelp på produktet. (dette selv om den ble levert med minnekort osv) - softwarefeil må du bare finne deg i når du kjøper en slik telefon. Hadde du spurt på forhånd så kunne jeg sagt det til deg, men siden du ikke gjorde det så er det din feil. (han bekreftet ovenfor meg og en godt bekjent at telefonene hadde en del feil, og det hadde butikken visst om på salgstidspunktet, men unnlatt å nevne!) - netcom sin UMTS er ubrukelig, så det er dems feil (igjen; han visste det på salgstidspunktet, men nevnte ikke noe) så; noen som har noen kommentarer? Dette her er ingen funksjonsfeil på selve telefonen,så avhjelp kan du ikke kreve her. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 (endret) everte in min N90 i dag. Fra tiligere har den vært inne to ganger for diverse (like) feil, og dette er altså tredje gang. Har hatt telefonen i ca 2,5 mnder, hvorav 1 mnd og noen dager har vært verksted tid. Leverte telefonen i dag, hvorpå selger sa følgende: - hvis du mener batteritiden er dårlig, så skulle du ha testet dette eksagt. Holder ikke mål at du skriver at batteriet er dårlig (dette selv om han fikk innsyn i klagen 1 uke på forvei, og lett kunne ha bedt meg teste dette) - datakabel,handsfree og minnekort er ikke noe viktig del av telefonen. Og hver enkelt skal sees på individuelt. Altså vil ikke avhjelp på minnekort eller datakabel telles som avhjelp på produktet. (dette selv om den ble levert med minnekort osv) - softwarefeil må du bare finne deg i når du kjøper en slik telefon. Hadde du spurt på forhånd så kunne jeg sagt det til deg, men siden du ikke gjorde det så er det din feil. (han bekreftet ovenfor meg og en godt bekjent at telefonene hadde en del feil, og det hadde butikken visst om på salgstidspunktet, men unnlatt å nevne!) - netcom sin UMTS er ubrukelig, så det er dems feil (igjen; han visste det på salgstidspunktet, men nevnte ikke noe) så; noen som har noen kommentarer? Dette her er ingen funksjonsfeil på selve telefonen,så avhjelp kan du ikke kreve her. 5886364[/snapback] kjedet meg, så besvarer dette likevel. Jeg kan altså ikke kreve avhjelp for: - software feil - batterifeil (som jf. verksteder aldri vil kunne bli særlig bedre) - bunnkontakt problemer - skjermproblemer - anetenne problemer? det som faller meg mest underlig er at ingen av verkstedene eller selger (før jeg nevnte heving) protesterte på at det ikke var feil. Selvfølgelig var det feil, og de skulle rettes. Da det ble nevnt heving var det vice versa. Dog kan det nevnes at jeg likevel har sendt inn telefonen flere ganger etter dette fordi ting ikke ble bedre, og foreløpig så har telefonen var i tyskland i en mnd nå. Endret 8. april 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 tydeligvis var de av meningen til smoker, at det ikke var mangler. så det er nå fritt frem for å si at lavt batteri ikke er en mangel, selv om produsenten sine tall er mye høyere. Lenke til kommentar
3000 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 min n90 har og bunnkontakt problemer, leverer den inn imorgen. du virker som du har problemer med alle mobiler etter det eg har lest her på forumet :!: Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 tja, dette er en designfeil ala bunnkontakten til K750i,w800 osv som noen har nevnt av og til mister kontakten. På N90en har dette skjedd 2 ganger på 4 mnder. I følge brevet står det "vi forutsetter at selger retter dette dersom det skjer igjen". problemet er at de vet det har skjedd igjen, for jeg har vært uten min n90 siden 13.mars. tja, ikke alle, men når jeg først skriker ut, så er det fordi forhandler kjører seg vrang. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 tydeligvis var de av meningen til smoker, at det ikke var mangler. så det er nå fritt frem for å si at lavt batteri ikke er en mangel, selv om produsenten sine tall er mye høyere. 5894667[/snapback] Hei Selvfølgelig kan det en del feil rettes opp med oppdatering av software,men det vil alltid dukke opp noe etterhvert,men du vil aldri få ny mob,p.g.a swfeil.Disse mob har alltid noen små feil,at batteri har dårligere kapasitet enn det produsenten er ikke noe funksjonsfeil.De tallene som produsenten oppgir er i høyeste grad teoretiske,de skal man aldri stole på. jeg har en N70 og har problemmer med å bruke headsettet,når jeg bruker radio/mp3 spiller på den så mister hesdsettet kontakten med mob,men det kommer av av måten de har lagt kontakten på headsettet på. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Da har jeg snakket med verkstedet, og dessverre ble ikke alle feilene rettet, så de har ikke sett på det med batteri,skjerm,antenne, eller bunnkontakt. Telefonen er i Oslo i morgen, så da undres jeg hva jeg må gjøre egentlig... Lenke til kommentar
zwirwel Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 så får man leve med det. 5537537[/snapback] Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke heeeelt enig. Synes ikke man skal akseptere blindt at programvare har feil. Reklamasjon eller saklig klaging gjør produsent oppmerksom på problemet og gir dem samtidig et hint om at vi ikke blindt tar imot alt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 (endret) tja, jeg kan påvise skjerm antenne batteri software bunnkontakt kamera feil, forhandler nekter å utføre avhjelp, dokumentasjon på 6 verksted besøk, dokumentasjon på at feilene blir prøvd utbedret, dokumentasjon på at batteriet skal være bedre i standby (og min varer knapt en dag ved normalt bruk) osv osv osv men ingen mangel kan også dokumentere at inntil hevingssaken så ble feilene behandlet som mangler... glemte noe; sammenhengde servicetid nå er 3-4 mnder, eller ca 75% av tiden jeg har eid den...dette fordi ingen i Norge kan reparere telefonen Endret 11. april 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 jeg hadde i hvertfall tatt en telefon til nokia norge for å forklare situasjonen og høre om de har noen råd ovenfor forhandler eller hva du skal gjøre... Lenke til kommentar
Duppsa Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 linselusa Haha.... stemmer bra det Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 jeg hadde i hvertfall tatt en telefon til nokia norge for å forklare situasjonen og høre om de har noen råd ovenfor forhandler eller hva du skal gjøre... 5904600[/snapback] gjort de, men Teleservice var litt dumme linselusa Haha.... stemmer bra det 5904768[/snapback] hvem er du egentlig? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 tja, jeg kan påvise skjerm antenne batteri software bunnkontakt kamera feil, forhandler nekter å utføre avhjelp, dokumentasjon på 6 verksted besøk, dokumentasjon på at feilene blir prøvd utbedret, dokumentasjon på at batteriet skal være bedre i standby (og min varer knapt en dag ved normalt bruk) osv osv osv men ingen mangel kan også dokumentere at inntil hevingssaken så ble feilene behandlet som mangler... glemte noe; sammenhengde servicetid nå er 3-4 mnder, eller ca 75% av tiden jeg har eid den...dette fordi ingen i Norge kan reparere telefonen 5903033[/snapback] tja...er vel bare en ting du kan gjøre nå egentlig. raise hell Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 jeg er en smule irritert, men også en smule forundret og forvirret. Jeg sitter på papirer som sier at den er levert inn 6 ganger, faktisk for samme feil 6 ganger, men jeg blir ikke trodd. det verste er at jeg kan dokumentere at alle feilene har vært der hele tiden, men først ved heving så nektet butikksjefen for at det var feil. Ingen av feilene har blitt rettet heller, men dama hos forbrukerrådet ser ikke sammenhengen: skjerm feil 3-4 ganger softwarefeil 6 ganger bunnkontakt 3 ganger kamera 2 ganger osv osv, men ikke samme feil (neeeida ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå