Gå til innhold

Forhandler vs. meg. Hvem har rett?


Anbefalte innlegg

everte in min N90 i dag. Fra tiligere har den vært inne to ganger for diverse (like) feil, og dette er altså tredje gang. Har hatt telefonen i ca 2,5 mnder, hvorav 1 mnd og noen dager har vært verksted tid.

 

Leverte telefonen i dag, hvorpå selger sa følgende:

 

- hvis du mener batteritiden er dårlig, så skulle du ha testet dette eksagt. Holder ikke mål at du skriver at batteriet er dårlig (dette selv om han fikk innsyn i klagen 1 uke på forvei, og lett kunne ha bedt meg teste dette)

 

- datakabel,handsfree og minnekort er ikke noe viktig del av telefonen. Og hver enkelt skal sees på individuelt. Altså vil ikke avhjelp på minnekort eller datakabel telles som avhjelp på produktet. (dette selv om den ble levert med minnekort osv)

 

- softwarefeil må du bare finne deg i når du kjøper en slik telefon. Hadde du spurt på forhånd så kunne jeg sagt det til deg, men siden du ikke gjorde det så er det din feil. (han bekreftet ovenfor meg og en godt bekjent at telefonene hadde en del feil, og det hadde butikken visst om på salgstidspunktet, men unnlatt å nevne!)

 

- netcom sin UMTS er ubrukelig, så det er dems feil (igjen; han visste det på salgstidspunktet, men nevnte ikke noe)

 

så; noen som har noen kommentarer?

 

 

Dette her er ingen funksjonsfeil på selve telefonen,så avhjelp kan du ikke kreve her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
everte in min N90 i dag. Fra tiligere har den vært inne to ganger for diverse (like) feil, og dette er altså tredje gang. Har hatt telefonen i ca 2,5 mnder, hvorav 1 mnd og noen dager har vært verksted tid.

 

Leverte telefonen i dag, hvorpå selger sa følgende:

 

- hvis du mener batteritiden er dårlig, så skulle du ha testet dette eksagt. Holder ikke mål at du skriver at batteriet er dårlig (dette selv om han fikk innsyn i klagen 1 uke på forvei, og lett kunne ha bedt meg teste dette)

 

- datakabel,handsfree og minnekort er ikke noe viktig del av telefonen. Og hver enkelt skal sees på individuelt. Altså vil ikke avhjelp på minnekort eller datakabel telles som avhjelp på produktet. (dette selv om den ble levert med minnekort osv)

 

- softwarefeil må du bare finne deg i når du kjøper en slik telefon. Hadde du spurt på forhånd så kunne jeg sagt det til deg, men siden du ikke gjorde det så er det din feil. (han bekreftet ovenfor meg og en godt bekjent at telefonene hadde en del feil, og det hadde butikken visst om på salgstidspunktet, men unnlatt å nevne!)

 

- netcom sin UMTS er ubrukelig, så det er dems feil (igjen; han visste det på salgstidspunktet, men nevnte ikke noe)

 

så; noen som har noen kommentarer?

 

 

Dette her er ingen funksjonsfeil på selve telefonen,så avhjelp kan du ikke kreve her.

5886364[/snapback]

 

kjedet meg, så besvarer dette likevel.

 

Jeg kan altså ikke kreve avhjelp for:

- software feil

- batterifeil (som jf. verksteder aldri vil kunne bli særlig bedre)

- bunnkontakt problemer

- skjermproblemer

- anetenne problemer?

 

det som faller meg mest underlig er at ingen av verkstedene eller selger (før jeg nevnte heving) protesterte på at det ikke var feil. Selvfølgelig var det feil, og de skulle rettes. Da det ble nevnt heving var det vice versa.

Dog kan det nevnes at jeg likevel har sendt inn telefonen flere ganger etter dette fordi ting ikke ble bedre, og foreløpig så har telefonen var i tyskland i en mnd nå.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

tja, dette er en designfeil ala bunnkontakten til K750i,w800 osv som noen har nevnt av og til mister kontakten.

På N90en har dette skjedd 2 ganger på 4 mnder. I følge brevet står det "vi forutsetter at selger retter dette dersom det skjer igjen". problemet er at de vet det har skjedd igjen, for jeg har vært uten min n90 siden 13.mars.

 

tja, ikke alle, men når jeg først skriker ut, så er det fordi forhandler kjører seg vrang.

Lenke til kommentar
tydeligvis var de av meningen til smoker, at det ikke var mangler. så det er nå fritt frem for å si at lavt batteri ikke er en mangel, selv om produsenten sine tall er mye høyere.

5894667[/snapback]

Hei

 

Selvfølgelig kan det en del feil rettes opp med oppdatering av software,men det vil alltid dukke opp noe etterhvert,men du vil aldri få ny mob,p.g.a swfeil.Disse mob har alltid noen små feil,at batteri har dårligere kapasitet enn det produsenten er ikke noe funksjonsfeil.De tallene som produsenten oppgir er i høyeste grad teoretiske,de skal man aldri stole på.

jeg har en N70 og har problemmer med å bruke headsettet,når jeg bruker radio/mp3 spiller på den så mister hesdsettet kontakten med mob,men det kommer av av måten de har lagt kontakten på headsettet på.

Lenke til kommentar
så får man leve med det.

5537537[/snapback]

 

Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke heeeelt enig. Synes ikke man skal akseptere blindt at programvare har feil.

 

Reklamasjon eller saklig klaging gjør produsent oppmerksom på problemet og gir dem samtidig et hint om at vi ikke blindt tar imot alt.

Lenke til kommentar

tja, jeg kan påvise

 

skjerm

antenne

batteri

software

bunnkontakt

kamera

 

feil, forhandler nekter å utføre avhjelp, dokumentasjon på 6 verksted besøk, dokumentasjon på at feilene blir prøvd utbedret, dokumentasjon på at batteriet skal være bedre i standby (og min varer knapt en dag ved normalt bruk) osv osv osv

 

men ingen mangel :p

 

kan også dokumentere at inntil hevingssaken så ble feilene behandlet som mangler...

 

glemte noe;

sammenhengde servicetid nå er 3-4 mnder, eller ca 75% av tiden jeg har eid den...dette fordi ingen i Norge kan reparere telefonen :dontgetit:

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
jeg hadde i hvertfall tatt en telefon til nokia norge for å forklare situasjonen og høre om de har noen råd ovenfor forhandler eller hva du skal gjøre...

5904600[/snapback]

 

gjort de, men Teleservice var litt dumme

 

linselusa :p Haha.... stemmer bra det :p

5904768[/snapback]

 

hvem er du egentlig? :dontgetit:

Lenke til kommentar
tja, jeg kan påvise

 

skjerm

antenne

batteri

software

bunnkontakt

kamera

 

feil, forhandler nekter å utføre avhjelp, dokumentasjon på 6 verksted besøk, dokumentasjon på at feilene blir prøvd utbedret, dokumentasjon på at batteriet skal være bedre i standby (og min varer knapt en dag ved normalt bruk) osv osv osv

 

men ingen mangel :p

 

kan også dokumentere at inntil hevingssaken så ble feilene behandlet som mangler...

 

glemte noe;

sammenhengde servicetid nå er 3-4 mnder, eller ca 75% av tiden jeg har eid den...dette fordi ingen i Norge kan reparere telefonen :dontgetit:

5903033[/snapback]

 

tja...er vel bare en ting du kan gjøre nå egentlig. raise hell :)

Lenke til kommentar

jeg er en smule irritert, men også en smule forundret og forvirret. Jeg sitter på papirer som sier at den er levert inn 6 ganger, faktisk for samme feil 6 ganger, men jeg blir ikke trodd.

 

det verste er at jeg kan dokumentere at alle feilene har vært der hele tiden, men først ved heving så nektet butikksjefen for at det var feil.

Ingen av feilene har blitt rettet heller, men dama hos forbrukerrådet ser ikke sammenhengen:

 

skjerm feil 3-4 ganger

softwarefeil 6 ganger

bunnkontakt 3 ganger

kamera 2 ganger

 

osv osv, men ikke samme feil (neeeida :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...