Gå til innhold

Forhandler vs. meg. Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

jeg jobber som mobilselger. og dersom en kunde har software feil på mobilen tar vi i mot den, sender den inn til prodsent og får sw oppdatert den. vi har aldri fått noen krav fra produsent om at butikk eller kunde må betale for dette. så derfor virker det som produsent gir etter for kunde.

det er bare tull av selger å krangle det til! det blir litt annet med pc, for her finnes det så mange måter å kødde det til, så der er det forstålig at kunde selv må ta ansvar for sw.

Lenke til kommentar
vet det, så avslutningen her blir at jeg tar telefonen tilbake (må ha den). Og så ser det ann den ene dagen. Klagen er ferdig, og for meg er saken sterk tatt alt i betraktning, så jeg sender nok inn :)

5566396[/snapback]

Det hele kan løses ganske enkelt. Ifølge forbrukerloven ligger ansvaret hos produsenten av produktet om du finner feil på det innen de første 6 mnd etter kjøpsdato. Dette betyr at du bare kan levere telefonen til forhandleren og si at du vil benytte deg av reklamasjonsretten. Forhandleren har ikke et ord å si i denne saken, dette er norsk lov. Går det usannsynlig lang tid før du får telefonen tilbake, har du krav på å låne et tilsvarende produkt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du hørt med forbrukerrådet om hjelp ? Hør med dem kanskje de kan få en løsning på problemet ditt.

5712313[/snapback]

ligger klage hos dem, og brev har gått ut. Uansett har de fått oversendt detaljerte dekningskart og markedsføring fra Nokia, sammen med erstatningskrav ettersom forhandler skal trenere saken :)

Lenke til kommentar
Håper du taper saken og må betale saksomkostninger  :tease:

-snubbel

PS: Merk æddabædda-tegnet...  :)

5712466[/snapback]

av og til undres jeg om du ønsker meg dit peppern gror :p

Merk at erstatningskravet kommer som en følge av forhandlers trenering og nekting av å reparere telefonen :)

Lenke til kommentar
Hehe, neida... så ille er det ikke. Men hvis det hadde vært mulig å ilegge enkeltpersoner forbud mot kjøp av mobiltelefon... *le*

-snubbel

5712647[/snapback]

skulle bare ønske bedriftene gjorde jobben rett. Forhandlere som ikke skal krangle om alt, og produsenter som lager noe som fungerer :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
skulle bare ønske bedriftene gjorde jobben rett. Forhandlere som ikke skal krangle om alt, og produsenter som lager noe som fungerer :p

5712709[/snapback]

Hvis alt skulle vært 100% før det kom for salg så hadde nok utviklingen stagnert noe voldsomt ;) Og dersom forhandlerne skulle gitt etter for alt kunden krevde så hadde produktene blitt solgt til en mye stivere pris enn det som er tilfelle i dag ;)

Skal ikke begynne på en ny diskusjon i tråden din, men i denne teknologiske hverdagen vi lever i så er bugs noe vi må leve med. Spesielt med PC software da, men når man får mer og mer avanserte dingsedutter som tross alt blir miniPCer så er det ekstremt mye å forlange at alt skal være 100% hele tiden.

Leste jo forresten for noen dager siden at en skremmende stor prosentandel av befolkningen ga opp etter en halvtimes bruk dersom de ikke forstod varen de hadde kjøpt og leverte den tilbake til butikken. Makan! sier nå jeg. ;)

Lenke til kommentar

tja, nå fikk jeg vite hva forhandler hadde svart. de avviser alt kategorisk, og blånekter for å ha vedgått at de holdt tilbake informasjon (således kaller meg løgner).

Netcom,Nokia reklamasjoner,verksted og reklamasjonsansvalig fnyser av forhandler og forstår knapt hva de snakker om. De er alle enig om at telefonen er problemet.

Lenke til kommentar
Leverte in min N90 i dag. Fra tiligere har den vært inne to ganger for diverse (like) feil, og dette er altså tredje gang. Har hatt telefonen i ca 2,5 mnder, hvorav 1 mnd og noen dager har vært verksted tid.

Leverte telefonen i dag, hvorpå selger sa følgende:

- hvis du mener batteritiden er dårlig, så skulle du ha testet dette eksagt. Holder ikke mål at du skriver at batteriet er dårlig (dette selv om han fikk innsyn i klagen 1 uke på forvei, og lett kunne ha bedt meg teste dette)

- datakabel,handsfree og minnekort er ikke noe viktig del av telefonen. Og hver enkelt skal sees på individuelt. Altså vil ikke avhjelp på minnekort eller datakabel telles som avhjelp på produktet. (dette selv om den ble levert med minnekort osv)

- softwarefeil må du bare finne deg i når du kjøper en slik telefon. Hadde du spurt på forhånd så kunne jeg sagt det til deg, men siden du ikke gjorde det så er det din feil. (han bekreftet ovenfor meg og en godt bekjent at telefonene hadde en del feil, og det hadde butikken visst om på salgstidspunktet, men unnlatt å nevne!)

- netcom sin UMTS er ubrukelig, så det er dems feil (igjen; han visste det på salgstidspunktet, men nevnte ikke noe)

så; noen som har noen kommentarer?

5534652[/snapback]

Hei..

No vet jeg ikke om denne saken er løst, men slik ville jeg gått fram til Forhandleren..

Når en tlf har vært inne på service 2 ganger, kommer inn igjen for 3 gang. (for samme feil) så har du KRAV på ny tlf i hendhold til kjøpslåven/forbruker-kjøpslåven (usikker på hva slags låv det var, men en av de ;) )

om dette skylder seg en produksjons feil fra levrandøren.. (tlf "må" være innenfor garantien)

Så der er det bare å slå neven i bordet(ikke bostavelig talt) og si at du skal ha ny tlf..

Men husk, butikken har rett å sjekke produktet for 3 gang, så kreve ombytte på din tlf opp mot levrandøren..

MVH:

Kim Trodal

Lenke til kommentar
haha...sorry, men denne saken er så komplisert nå at nesten ingen tørr å se på den uten alt av sakspapirer. Dette teller en del uttalelser fra diverse fagfolk blant annet

5789469[/snapback]

Jeg er servicesjef på mobiler der jeg jobber, har holdt på med dette i 6år, så fyr løs :p

Lenke til kommentar
Jeg er servicesjef på mobiler der jeg jobber, har holdt på med dette i 6år, så fyr løs :p

5789833[/snapback]

Stiller meg litt skeptisk til at du som servicesjef ikke har kontroll på hva som er hva av kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven.

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...