JOB Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jeg delte en ADSL-linje fra Telenor på denne måten: En maskin med WinXP og to nettverkskort En annen med Win98, koblet til den første med en hub. (Vet det ikke er nødvendig med hub her, men kobler noen ganger flere maskiner til nettverket.) Dette fungerte fint inntil strømmen gikk for noen dager siden. (Den har også gått før, uten at noe har skjedd.) Nå kommer ikke 98-maskinen maskinen på nett! Den finner XP-maskinen på det interne nettverket (både med Utforsker->Andre Maskiner, og med ping), men den klarer ikke å åpne web-sider eller ftp-adresser. ...har skikkelig lite lyst på å innstallere XP på nytt... Lenke til kommentar
jall| Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 har den føste maskinen internett? kan være at et nettverkskort har tatt kvelden også Lenke til kommentar
JOB Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 XP-maskinen funker perfekt. Tror dette er et typisk problem hvis navnet på "Arbeidsgruppen" ikke er det samme på alle maskinene, men det er det. Har også kjørt installasjonen av ICC fra XP-cd'en på begge maskinene på nytt, men til ingen hjelp... (Hadde også en tredje maskin koblet på mettverket. Denne mistet både forbindelsen til internett OG de andre maskinene, så det har ikke noe med Win98 å gjøre. Slettet alt på den, så jeg får ikke testet noe der.) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Hvis XP-maskinen finner internett og 98-maskinen ligger feilen i routeing mellom nettverkskorta. Da må du legge inn ett-eller-annet sted i Control panel Nettverk at den skal "tillat andre brukere å bruke denne tilkoblingen" eller.no sånt. Vet ikke helt, siden jeg ikke kjører XP lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå