Mathiasman Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hallo. Skal ha ny CPU. Skal kunne overklokkes BRA! AMD Athlon 64 Single Core Under 3000kr Noen tips? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 3700+.. Bestiller du fra SHG er sjansen stor for å få KAB stepping (mange har fått det derfra) som klokker veldig bra. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Hva er KAB stepping? Er det en fordel hvis man overklokker? I tillegg har jeg Thermeltake Big Typhoon. Hvor mye tror du sånn ca jeg kan klokke da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Om du klokker så gå for en AMD Athlon 64 3700+ Om du ikke klokker så gå for en AMD Athlon 64 4000+ 3700+ klokker som regel ganske bra og overgår langt dyrere stock prosessorer. 4000+ har høyere klokke-hastighet og yter bedre stock enn 3700+ Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Hvor mye tror du jeg kan klokke da? Hvis jeg har Big Typhoon. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ser folk har fått 3700+ over 3000MHz, en viss forskjell fra originale 2200MHz.. Dette er nok med vannkjøling regner jeg med men ser at folk får klokket den ganske bra selv med stock kjøling. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Ok. Men har hovedkortet noe å si på klokking av CPU? Har satt opp Asus A8N SLI-Premium. Mest siden den har heat pipes, men er vifta på DFI Lanparty nF4 Ultra-D(https://prisguiden.no/product.php?product_id=25503) støysvak? Jeg skal ha en meget stille PC, så derfor tenkte jeg at heatpipes er mer støysvak enn vifte. Men anbefaler du DFI kortet fremfor Asus-kortet? Sånn ytelses/støy-messig. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Tror nok DFI kortet vil klokke bedre ja, har også sett mange med problemer med Asus A8N SLI kortene så det vil jeg ikke anbefale.. Viften på DFI kortet har jeg ikke fått hørt men de fleste kan skiftes ut med passive kjølere eller mer stille vifter.. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Okey. Takker! Går sikkert for 3700+ og DFI da;) Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Forresten. Hvilken av disse vifte-typene er det jeg skal se på hvis jeg skal bytte vifte på hovedkortet: https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=100 Er det chipset-vifte det heter? Hvis ikke, hva er chipset da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Anbefaler deg å sjekke ut disse hovedkortene også: Asus A8N32-SLI Deluxe og MSI K8N Diamond Plus. Begge skal være kjempekort og absolutt blant mine alternativ om lommeboken strekker til.. Edit: chipset er det ja.. Endret 1. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Men du må passe på å ta en plassbesparende vifte ellers vil du ikke kunne bruke den øverste pci-e16x porten, som vil medføre bittelitt ytelsestap.. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Er det på DFI kortet? Jeg har tenkt på det og denne chipset viften: https://prisguiden.no/product.php?product_id=27259 Zalman ZM-NB47J Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 DFI ja.. Med lirr modifisering vil den kanskje passe, men er ikke anbefalt siden nf4 chipen blir temmelig varm! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Om du skal få den kjøleren til å passe så må den nok kappes til (zalman).. De har kjølere som skal ta mindre plass, som Spire chipset cooler og enkelte på Microplex (Taisol kjølerne).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå