Jonas Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei, Skriver en artikkel om spillavhengighet og er interessert i ulyker som følger av for mye dataspill, feks. som han som hoppet ned fra hus-taket sitt etter å ha spilt WoW. (Eller er det bare en vandre-historie?) Noen som har noen flere slik? Gjerne med linker til andre steder hvor det står om det. Jonas Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Dårlig med linker, men du har jo fleire tilfeller der folk kollapser og dør framfor skjermen på grunn at utmattelse. Hovudsakleg i Asia. Det er absolutt eit teikn på spelavhengighet når du glømmer å ete og sove. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Jepp, det skal tas med! Hva med de lovene i Kina (?) angående spilletider? Var det ikke slik at WOW-karakteren din ble svakere og svakere jo lengre man spilte? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Du har han koreaneren som slutta i jobb og alt, og inkvaterte seg ofran skjermen på en netcafe i nærmere 50timer, hvor han til slutt døde(han drakk ikke, spiste ikke, gikk ikke på toalett, bare spilte) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Forstår ikke hvorfor dette blir diskutert engang, det er jo ganske lett å forstå at det ikke er spillene som er problemet men de som spiller, noen folk har problemer, enkelt og greit, hadde det ikke vært spill så hadde det vært noe annet.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 armed assult og oblivion. resten kan legge seg 5533626[/snapback] Det heter ulykker, men nok om skrivefeil Bare pass på å ikke ha dem med i artikkelen din Nu, til saken. Jeg ville skrevet om spill-avhegighet som følge av for mye spilling. Det kan være lurt å nevne tilfeller som har skjedd i Norge (En ble avhengig av WoW, gikk ikke ut på flere dager. Kom i avisen en gang for en stund siden). Videre kan du nevne noe litt rundt om i Europa. Så kan du gå over til å fortelle om den mer kaotiske situasjonen der. Folk som dør av utmattelse som tidligere nevnt. Du kan også nevne dette om at Kina har opprettet en egen helseseksjon for spillavhengige der de kan få hjelp til å slutte å spille. Dessuten har Kina innført maksgrenser på hvor lenge man kan spille et spill, slik at man må ta pauser enten man vil det eller ikke Lykke til, Snorre Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg vet en gutt hoppet ned fra ett 6.etasjes bygg og døde (han trodde han var en pokemon og kunne fly) Og så har man jo wannabe GTA hvor jeg har lest to gutter løp ut på en motorvei med maskingevær og skøt på biler. Eneste jeg kommer på nå. Dette er ingen rykter men ting jeg har lest i aviser (trenger ikke bety det er sant fordet, anyway har ikke sovet på snart 30 timer god natt) EDIT: Leif is life Endret 1. februar 2006 av Sitronade Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Bra du fikk rettet fra bilder til biler Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Forstår ikke hvorfor dette blir diskutert engang, det er jo ganske lett å forstå at det ikke er spillene som er problemet men de som spiller, noen folk har problemer, enkelt og greit, hadde det ikke vært spill så hadde det vært noe annet.. 5534432[/snapback] Så sant så sant. Det er mange flere som dør av sport enn spill. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har en i klassa mi som spiller alt for mye wow, greier ikke å prate om annet. bare lyst til å slå han ned, blir bare så irritert. En annen en som gikk i klassen, sluttet pga. WOW. Dete r jo så tragisk at folk ikke greier å begrense spilling og slikt... Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Oj, du må gjerne slå ned slike! Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 En kamerat av meg fortalte om en kamerat han hadde en gang i tiden.. Den personen var en aktiv person som likte å være med folk, snakke om alt mulig, spill litt fotball (og alt det vanlige en liten fjortiss gjør).. Men en dag fikk han seg WOW.. Etter det har vist ikke den personen vært noe spess med andre folk.. Snakker ikke om annet enn wow.. gjør ikke annet enn å bare sitte med pc'en og spille wow hele dagen.. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Forstår ikke hvorfor dette blir diskutert engang, det er jo ganske lett å forstå at det ikke er spillene som er problemet men de som spiller, noen folk har problemer, enkelt og greit, hadde det ikke vært spill så hadde det vært noe annet.. 5534432[/snapback] På samme måte kan man si at det er ikke alkoholen som er problemet med folk som er alkoholikere. Problemet er med de som drikker den. Hadde det ikke vært alkoholen, hadde det vært noe annet. Samme med narkotika. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 En kamerat av meg fortalte om en kamerat han hadde en gang i tiden..Den personen var en aktiv person som likte å være med folk, snakke om alt mulig, spill litt fotball (og alt det vanlige en liten fjortiss gjør).. Men en dag fikk han seg WOW.. Etter det har vist ikke den personen vært noe spess med andre folk.. Snakker ikke om annet enn wow.. gjør ikke annet enn å bare sitte med pc'en og spille wow hele dagen.. 5537635[/snapback] Jepp. En kamerat av meg spiller også WoW. Ikke ofte jeg ser han lenger (stort sett når WoW serverne er nede). Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Forstår ikke hvorfor dette blir diskutert engang, det er jo ganske lett å forstå at det ikke er spillene som er problemet men de som spiller, noen folk har problemer, enkelt og greit, hadde det ikke vært spill så hadde det vært noe annet.. 5534432[/snapback] På samme måte kan man si at det er ikke alkoholen som er problemet med folk som er alkoholikere. Problemet er med de som drikker den. Hadde det ikke vært alkoholen, hadde det vært noe annet. Samme med narkotika. 5538548[/snapback] Et spill og et rusmiddel er IKKE det samme... :!: Det er ikke sammenligning engang.. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Fikk jo bare frem at det er personen som spiller og ikke spillet som gjør at du blir avhengig Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hehe, snart får vel spill samme moms (eller hva de nå putter på de tingene9) som alkohol og røyk for å dekke skadene som de spillerene det klikker for gjør Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hehe, snart får vel spill samme moms (eller hva de nå putter på de tingene9) som alkohol og røyk for å dekke skadene som de spillerene det klikker for gjør 5538679[/snapback] Og med det øker de antall personer som driver med piratkopiering Men den norske stat er vel dum nok til å gjøre det.. så hvem vet? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hehe, snart får vel spill samme moms (eller hva de nå putter på de tingene9) som alkohol og røyk for å dekke skadene som de spillerene det klikker for gjør 5538679[/snapback] Det måtte i såfall være for å dekke utgiftene til psykiatri for alle de som tipper Men fra spøk til revolver så skal man passe seg for å undervurdere spillavhengighet. Veldig mange lar livet sitt sirkle rundt et onlinespill et par år, for så å plutselig en dag våkne opp av transen, omtrent som med dop... Lenke til kommentar
Toa Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Forstår ikke hvorfor dette blir diskutert engang, det er jo ganske lett å forstå at det ikke er spillene som er problemet men de som spiller, noen folk har problemer, enkelt og greit, hadde det ikke vært spill så hadde det vært noe annet.. 5534432[/snapback] På samme måte kan man si at det er ikke alkoholen som er problemet med folk som er alkoholikere. Problemet er med de som drikker den. Hadde det ikke vært alkoholen, hadde det vært noe annet. Samme med narkotika. 5538548[/snapback] Et spill og et rusmiddel er IKKE det samme... :!: Det er ikke sammenligning engang.. 5538577[/snapback] Spill og rusmidler brukes til virkelighetsflukt og kan føre til avhengighet. Jeg ser likhetene. Jeg har heldigvis ikke fått større skader av noen av tingene, men jeg ble mer avhengig av Unreal Tournament enn jeg har blitt av alkohol og narkotika. Jeg måtte rett og slett bare slutte med UT da jeg begynte i ny jobb for noen år siden (siden UT gikk utover søvnen og den forrige jobben). Alkohol og narkotika, derimot, har jeg ikke noen konkrete planer om å slutte med, og har et ganske avslappet forhold til det. Men et spill som Pro Evolution Soccer 5 er farlig for sjelen min. Det blir en besettelse, og etterhvert spiller man ikke for gøy, men kun for å vinne og krenke små sjeler. Man vil bli best. Man hater mer og mer å tape. Man blir frustrert og deprimert om ting går i mot, og det er dårlig for selvtillitten. Nå har jeg tatt litt pause fra det for å finne tilbake til moroa i spillet, og ikke ta det så seriøst. Også litt av grunnen til at jeg sluttet med UT. Ingen så moroa i det lengre. Alt handlet om å vinne vinne vinne vinne. Uansett er PES5 og UT de 2 mest geniale spillene som er laget i mine øyne. Trackmania viser også potensiale. Tror jeg må holde meg unna. Endret 2. februar 2006 av Toa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå