w0d00 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg har tenkt til å btuke min dvd-opptaker som tuner til Projektoren min.. Og må da bruke RCA kabel. Med gul som går inn i projekoren, og en Scart-tilkobling til dvd-opptaker. Men det virker ikke!! Har prøvd dette på TVen min.. Men når jeg bruker en Scart-tilkobling i hver ende på TV og DVD så fungerer det... Hvorfor er det slik?? Endret 1. februar 2006 av w0d00 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Gå inn i menyene på DVD-spilleren, og se hvilket signal den sender ut. Tviler på at den står på "video" (kompositt/rca) som default, sikkert heller s-video eller RGB. Da vil du ikke få noe signal ut med en rca.kabel Har prosjektøren din mulighet for å bruke noe annet, så gjør heller det. Kompositt (rca-kabel) gir desidert verst bilde av alt. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Projektoren tar HD og RGB... Skal kjekke menyen på spilleren nå.. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Scart er en kontakt som kan formidle flere typer signaler, bl.a. kompositt ("video"), s-video og rgb. Du får kjøpt forskjellige typer scart-omformere du kan koble til ulike kabler med Tror forresten ikke det er rgb prosjektøren din har (svært uvanlig), men heller komponent. Hvis du har en god dvd-spiller, har den eget uttak for det på baksiden (rød, grønn og blå rca-kontakt). Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Ja, har rca på opptakeren.. Bør jeg bruke det da? Men hvor kobles rca på projektoren da? Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Fant det ut i menyen nå. Mener ikke fornøyd med kvaliteten.. Bruker nå rca... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 RCA er ikke et signal, men en plugg. Hvis du har en og den er gul, er det kompositt (verste bildet). DU trenger en komposittkabel (1 RCA i hver ende, gule kontakter). Hvis du har tre og de er rød, grønn og blå, er det komponent (skikkelig bra bilde). Du trenger en komponentkabel (3*RCA som henger sammen) fra dvd-spilleren og opp til prosjektøren. Begge enhetene må altså ha 3 RCA-kontaker i rød, grønn og blå. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Bruker rød, grønn og blå nå..Men bildet er ikke bra.. Det ser ut som hele bildet hopper litt.. og litt flimmer... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hvilken prosjektør og dvd-spiller har du? Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 InFocus x2 og JVC DR-M1 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Både prosjektøren og dvd-spilleren har iallfall s-video, som er mye bedre enn kompositt. Prosjektøren har IKKE komponent-inngang. Den har inngang for kompositt (gul RCA) og stereo-lyd (rød og hvit RCA). Så da er nok s-video den enkleste løsningen for deg. Redigert: quote fra den siste linken (mangel på komponent-inngang) Connection panel. Located on the rear of the unit. Inputs include one M1-DA port that takes computer RGB, DVI, HDTV and component 480p; one S-video port; one composite video jack. In addition there is one set of stereo RCA audio inputs. Endret 1. februar 2006 av Vandalen Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg har en komponent-adapter til projektoren. (Så den kjører på HD) Men den adapteren har 360en fått.. Endret 1. februar 2006 av w0d00 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hvis bildet hopper/flimrer som du sier, så kan det virke som et sync-problem. Kan du se i menyen til prosjektøren og du har et valg som heter "sync on G" e.l.? Slike adaptere skaper ofte problemer for prosjektører (som ofte bare takler en type komponent-signaler). Er det en avansert boks (med mulighet for innstillinger) du bruker som adapter, eller bare en passiv koblingsboks? Jeg ser også i brukeromtaler av X2 at den sliter litt når den bytter mellom signaltyper. Min 3M-prosjektør bruker opptil 10 sekunder (med flimring) når den bytter mellom PAL og NTSC, bare for å nevne et eksempel. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Sånn ser den ut: Den går ut til Rød, Grønn og Blå. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 one M1-DA port that takes computer RGB, DVI, HDTV and component 480p Den skal jo ta komponent uten problemer den der *klø i hodet* Du kan jo prøve å mate den med RGB i stedet for komponent da, og se om den liker det bedre. Fra den pluggen du ser der, videre til en rgb-i-scart-adapter og inn i dvd-spilleren. Så må du stille inn dvd-spilleren til å sende RGB ut på scart (hvis den står på s-video eller video fra før). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå