Theo343 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg skal kjøpe et av disse 3 alternativene i løpet av en måneds tid og trenger å vite hvilke vannblokker som er godt egnet til disse. Må jeg ha 2 blokker for å kjøle både GPU og minne bra? Vannkjølingssettet mitt står i signaturen og disse blokkene må passe med dim på slanger og nippler. Takknemlig for alle forslag da jeg ikke har særlig peiling på dette. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg har i alle fall noe erfaring med heldekkende blokker som er å få til noen av disse kortene. Akkurat nå har jeg denne Aquagraf blokken fra MP på X1800XT; Har også hatt Alphacool NexXxoS NVXP på et 6800GT, men er ikke sikker på at den er å få til GTX/1900XT, står vel bare 7800 hos Komplett, så skal ikke si så mye om den. I alle fall, den Aquagraf blokken har jo den fordelen at alt blir kjølt. Har sett at enkelte ved klokking har over 100 grader på spenningsreg (X1800XT/PE) mens jeg har rundt 55 grader. Men jeg vil si det kommer litt an på hva man er ute etter, hvilken type blokk man bør gå for. Jeg kjører helt vifteløst, dvs kun Mist psu som luftflytter, og da er denne typen blokker midt i blinken. Men det er grunn til å tro at man vil kunne oppnå en lavere kjernetemp med en ren kjernekjøler. Jeg har ved normal drift tett oppunder 60 grader ved full load (benchmark) med 751/1740. I praksis ved spilling er tempen noe lavere, men uansett vil jeg tro man kan klare noe bedre med ren kjerneblokk, om det er lav kjernetemp man vil ha Den nevnte blokken har vanlig 1/4 bsp gjenger der du fortrinnsvis kan bruke noe vinkelutgang om du ikke har veldig bredt kabinett. Blokken er relativt restriktiv, uten at det er ekstremt, så passer nok best sammen med blokker som funker bra med middels flow. Den er såpass smal at sloten ved siden av kan brukes. (Dog kan den i praksis ikke det, på X1800XT pga dobbel slotfeste) Noe annet som er litt spesielt med Aquagraf blokken er at den har fjærende annleggsflate for kjernen. Dette gjør den nok noe "snillere" mot kortet fysisk sett, enn heldekkende blokker som er stive. Fordelen er altså at eventuelle høydeforskjeller tas opp av fjæren, ulempen kan være at man ikke kan bestemme trykket selv om man er litt uredd, og på jakt etter den "siste graden" Lykke til med valget, jeg vil egentlig ikke anbefale det ene fremfor det andre, er som nevnt litt avhengig av prioriteringer, men nå har du i alle fall fått en erfaring med i betraktningen Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har planer om en DangerDen MAZE4 til mitt X1900XT (Er lei støyen). Sendte mail til microplex akkurat og spurte dem om de kunne ta dem inn. Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 JEg har Maze4 på min GPU nå, er storfornøyd selv om den ikke dekker minnet så er fen synsyk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå